توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه کوکی نوتلا خوشمزه و مخصوص به روش کافه ای

کوکی نوتلا یکی از انواع کوکی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه انواع کافی ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی نوتلا در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

طرز تهیه کوکی نوتلا خوشمزه و مخصوص به روش کافه ای

 
کوکی نوتلا , طرز تهیه کوکی نوتلا , دستور پخت کوکی نوتلا شف طیبه
تهیه کوکی نوتلا خوشمزه و مخصوص به روش کافه ای

کوکی نوتلا خوشمزه و مخصوص به روش کافه ای /کوکی نوتلا یکی از انواع کوکی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه انواع کافی ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی نوتلا در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

مواد لازم کوکی نوتلا
نوتلا ۱ پیمانه
آرد نان فانتزی ½ پیمانه + ۱ قاشق غذاخوری پر
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه کوکی نوتلا

مرحله اول

برای تهیه کوکی نوتلا ابتدا نوتلا و تخم مرغ را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در دمای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه نوتلای نرم شده را به همراه تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با همزن دستی یا برقی مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه ترکیب آرد و بکینگ پودر را یک مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مجددا ترکیب آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در حین الک کردن آرد باید مواد را با لیسک به آرامی مخلوط کنیم تا بافت شان یکدست شده و آرد گلوله نشود.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، کف یک ظرف مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس با قاشق یا اسکوپ بستنی از مواد بر می داریم و با فاصله روی کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه گرم شود. در ادامه کف سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و کوکی ها را از فریزر خارج کرده و درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزند. در ادامه کوکی ها را از فر خارج کرده و در همان زمان به صورت دلخواه مقداری شکلات چیپسی روی کوکی ها قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا کوکی ها را کنار می گذاریم تا به طور کامل خنک شوند، سپس آنها را به آرامی از روی کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف درب دار قرار می دهیم. این کوکی خوشمزه را می توانیم به مدت یک هفته در یخچال نگهداریم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا