توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آموزشخانه داری

آموزش ساخت شیشه پاک کن خانگی

آموزش ساخت شیشه پاک کن خانگی

شیشه پاک کن خانگی را می‌توان با موادی مثل پودر ذرت، سرکه، آبلیمو و… تهیه کرد. با ساخت شیشه پاک کن خانگی دیگر نیازی به خرید و استفاده از شیشه پاک کن‌های بازاری ندارید که گاها ممکن است برای سلامتی ضرر داشته باشد.

سیرافی ها| سرویس خانه داری – اگر مقدار مصرف شیشه پاک کن شما زیاد است یا از اینکه ممکن است مواد شیمیایی موجود در ترکیبات سازنده شیشه پاک کن بازاری برای شما ضرر داشته باشد نگران هستید، چرا خودتان دست به کار نمی‌شوید و شیشه پاک کن درست نمی‌کنید؟  شما می‌توانید با مواد ساده‌ای که در خانه و آشپزخانه خود دارید، شیشه پاک کن خانگی و طبیعی بسازید و هر شیشه و آینه‌ای را با آن جلا داده و درخشان کنید.

با تهیه شیشه پاک کن خانگی دیگر نیاز به صرف هزینه برای خریداری آنها نیز نخواهید داشت و یک کدبانوی اقتصادی خواهید شد!

 

روش ساخت شش مدل شیشه پاک کن خانگی

وسایل لازم 

  • پیمانه یا شیشه مدرج
  • قاشق چایخوری و غذاخوری
  • بطری سر اسپری دار
  • قیف
  • فنجان
  • دستکش

در هنگام تهیه کلیه این دستورالعمل‌ها برای رعایت ایمنی بیشتر و حفظ سلامتی پوست دستتان بهتر است از دستکش و ماسک استفاده کنید، اگرچه تمام مواد مورد استفاده طبیعی هستند، اما ایمنی و رعایت اصول هیچ گاه ضرری ندارد.

 

 شیشه پاک کن

 

روش اول- ساخت شیشه پاک کن خانگی با پودر ذرت

مقداری مساوی از الکل سرکه و آب گرم را با هم در یک ظرف یا بطری مخلوط کنید. درجه حرارت آب معمولی باشد و به آن در جوش نیازی نیست. حالا یک قاشق پودر ذرت را به این محلول اضافه کنید و آنها را به خوبی هم بزنید تا پودر ذرت به خوبی در داخل محلول حل شود.

در مرحله بعد کل این مایع را در داخل یک بطری اسپری دار یا بطری شیشه پاکن خالی بریزید و همانند یک شیشه پاک کن بازاری، از شیشه پاک کن خانگی خود استفاده کنید. اگر مدتی این شیشه پاک کن ثابت بماند ممکن است که پودر ذرت در ته آن ته نشین شود، پس حتما قبل از هربار استفاده، به خوبی آن را هم بزنید تا مجددا پودر ذرت در داخل آن حل شود.

روش دوم- تهیه شیشه پاک کن خانگی با آبلیمو

یک چهارم فنجان سرکه لیمو ترش را در داخل یک فنجان آب بریزید و این محلول را در داخل یک بطری دارای سر اسپری بریزید. سرکه لیمو یک ماده بسیار مفید و موثر برای پاک کردن لکه و آلودگی روی شیشه‌هاست. برای تهیه سرکه لیمو به مدت دو هفته تکه‌های لیموترش را داخل یک بطری پر از سرکه قرار دهید. سپس آن را صاف کرده و تفاله‌های لیمو را از آن خارج کنید. 

روش سوم- ساخت شیشه پاک کن با الکل و مایع ظرفشویی

برای تهیه این شیشه پاکن باید دو فنجان الکل و چند قطره مایع ظرفشویی و حدود ۳۰ سی سی آمونیاک را با هم ترکیب کرده و آنقدر به آن آب اضافه کنید تا به حجم ۴ لیتر برسد. سپس می‌توانید این محلول را در چند بطری ذخیره کنید و هر مقدار از آن را که لازم دارید داخل بطری اسپری‌دار ریخته و استفاده کنید.

روش چهارم- تهیه شیشه پاک کن خانگی با سرکه

برای تهیه شیشه پاک کن خانگی با سرکه باید ۲ قاشق سرکه را با نصف قاشق مایع ظرفشویی مخلوط کرده و آن‌ها را به حجم ۱۰۰ سی سی برسانید و سپس از آن برای پاک کردن شیشه‌ها استفاده کنید.

 

شیشه پاک کن خانگی

 

روش پنجم- ساخت شیشه پاک کن با آبلیمو و پودر ذرت

برای تهیه این شیشه پاک کن جادویی سه قاشق غذاخوری آبلیمو را به همراه یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت باهم مخلوط کرده و به آن دو فنجان آب گازدار اضافه کنید. سپس کل این مخلوط را به داخل یک بطری اسپری دار ریخته و از آن برای پاک کردن هر سطح و شیشه و آینه‌ای استفاده کنید.

روش ششم- تهیه شیشه پاک کن خانگی با سرکه سفید

سرکه سفید را به میزان نصف فنجان در داخل چهار لیتر آب ریخته و تمام! شیشه پاک کن شما به مقدار فراوان و به همین راحتی آماده شد.

خوشبو کردن شیشه پاک کن خانگی

در هر یک از دستورالعمل‌های ارائه شده در بالا، می‌توانید بر حسب سلیقه خود، چند قطره اسانس معطر به محلول تهیه شده اضافه کنید تا شیشه پاک کن شما خوشبو شده و رایحه مورد علاقه‌تان را در خانه پخش کنید.

روش پاک کردن شیشه‌ها با شیشه پاکن

برای تمیز کردن شیشه و آینه، ابتدا محلول تهیه شده را روی شیشه و سطح مورد نظر اسپری کنید و سپس با یک دستمال یا روزنامه روی شیشه را تمیز کنید. معمولا روزنامه برای این کار ترجیح داده می‌شود زیرا رد آن روی شیشه نمی‌ماند. بهتر است در زمانی که نور خورشید خیلی شدید می‌تابد شیشه‌ها را پاک نکنید زیرا حرارت ایجاد شده باعث می‌شود شیشه‌ها خیلی سریع خشک شوند و روی آنها رد بیفتد. در هنگام تمیز کردن شیشه‌ها سعی کنید از حرکات دایره‌ای استفاده کنید تا رد و جهت پاک کردن شما روی شیشه‌ها منعکس نشود.


همانطور که در این مطلب آموختید، با همان مواد ساده‌ای که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود می‌توانید شیشه پاک کن خانگی و طبیعی تهیه کنید و دیگر نیازی به صرف هزینه برای خرید انواع بازاری آن نیز نخواهید داشت. شما می‌توانید شیشه پاک کن طبیعی خود را داشته باشید و دیگر با خیال راحت هر مقدار که می‌خواهید از این شیشه پاک کن استفاده کرده و آینه و پنجره خانه خود را برق بیندازید. در عین حال سلامتی خود و خانواده‌تان را تضمین کنید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا