توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های دنیای مد

آموزش ۳ روش شیک و مجلسی برای تزیین جام عسل

آموزش ۳ روش شیک و مجلسی برای تزیین جام عسل

تزیین جام عسل برای مجالس عقد و عروسی انجام می‌شود. معمولا این جام‌ها به صورت آماده به فروش می‌رسند اما در اینجا سه روش زیبا و حرفه‌ای برای تزیین کردن جام عسل یاد داده شده است و شما با وسایل ساده‌ای مثل چسب چوب، اکلیل، لاک و نگین می‌توانید آن‌ها را درست کنید.

عکس تزیین جام عسل مدل عروس داماد

تزیین جام برای استفاده‌های مختلفی انجام می‌شود. برای درست کردن هفت سین با جام و یا تزیین جام عسل برای سفره عقد از روش‌ها و وسایل مختلفی می‌توان استفاده کرد. ستاره در این آموزش روش تزیین کردن جام عسل مدل چکه‌ای دو رنگ، مدل طراحی مینیاتوری و مدل نقطه‌ای را به صورت تصویری به شما می‌آموزد.

۱- تزیین جام عسل با اکلیل دو رنگ

برای درست کردن این مدل جام زیبا به جام پایه بلند، قلمو، چسب چوب، چسب نواری و دو رنگ اکلیل نیاز دارید.

ابتدا بالای جام یک ردیف چسب نواری بچسبانید. بعد با قلمو چسب چوب را تا نزدیک پایه روی جام بکشید و سعی کنید به خوبی همه جای آن چسبی بشود.

عکس تزیین جام عسل با اکلیل دو رنگ

 
حالا باید روی چسب‌ها را اکلیل بریزید و با دست روی اکلیل ها فشار دهید تا کاملا بچسبند. همچنین می‌توانید روی یک کاغذ اکلیل بریزید و جام را روی اکلیل‌ها بغلتانید و کمی فشار دهید.

صبر کنید تا چسب چوب کاملا خشک بشود، بعد نوارچسب بالای جام را بردارید. سپس به آرامی روی خط بالای اکلیل ها چسب چوب بریزید طوری که کمی حالت قطره‌ای به سمت پایین بریزد. می‌توانید قلمو را به چسب آغشته کرده و روی خط اکلیلی بالا بکشید.

سپس روی قسمت‌های چسبی اکلیل بریزید و آرام با دست روی آنها فشار دهید.

عکس تزیین جام عسل با اکلیل دو رنگ

 
اجازه دهید چسب چوب کاملا خشک بشود. در پایان تزیین جام عسل زیبای اکلیلی به این شکل در خواهد آمد.

عکس تزیین جام عسل با اکلیل دو رنگ


۲- تزیین جام عسل با طراحی‌های خاص و زیبا

وسایل لازم:

  • جام کشیده  و پایه بلند
  • رنگ گوتا
  • نگین
  • مروارید
  • چسب
  • پنس
  • الکل

عکس تزیین جام عسل با گوتا و نگین

روش تزیین جام عسل با گوتا و نگین

برای درست کردن این مدل جام زیبا و خاص ابتدا باید با الکل سطح جام را کاملا تمیز کنید تا اضافات و چسبندگی‌های احتمالی روی آن رفع بشود.

سپس با استفاده از پنس نگین‌ها و مرواریدها را برداشته و به چسب آغشته کنید. بعد به صورت پراکنده و یا با طرح ذهنی خاص روی سطح جام بچسبانید. همه قسمت‌های جام باید نگین و مروارید چسبیده باشد.

عکس تزیین جام عسل با گوتا و نگین

حالا می‌توانید با استفاده از رنگ گوتا نقره‌ای بین نگین و مرواریدها طرح‌های خطی بکشید و حالت شاخه و برگ به آن بدهید. طرح روی جام به سلیقه خودتان بستگی دارد و حتی می‌توانید فقط خط‌های ساده روی آن در آورید.

عکس تزیین جام عسل با گوتا و نگین

 
در انتها می‌توانید روی کف پایه جام با رنگ گوتا به صورت نقطه‌ای طرح بزنید.

عکس تزیین جام عسل با گوتا


نکات مورد توجه:

  • رنگ گوتا نوعی رنگ برجسته است که در طراحی روی پارچه برای دورگیری نقش‌ها از آن استفاده می‌شود و به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های مرتبط آن را تهیه کنید. گوتا در رنگ‌های مختلف وجود دارد، ولی بیشتر از رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، مسی، سیاه و بی رنگ استفاده می‌شود.
  • اگر به گوتا دسترسی ندارید می‌توانید با چسب حرارتی روی جام طرح بکشید و بعد از اینکه چسب‌ها خشک شدند با لاک روی چسب‌ها را رنگ کنید. دقت کنید که این کار باید با ظرافت انجام شود تا زیبایی کار با گوتا را داشته باشد.

 

۳- تزیین جام عسل با لاک

این مدل تزیین جام بسیار ساده است و برای انجام آن تنها به یک گوش پاک کن و لاک ناخن نیاز دارید. ابتدا مقداری لاک را در یک ظرف یکبار مصرف بریزید.

عکس تزیین جام عسل با لاک

جام را برعکس کنید و سر گوش پاک کن را به لاک آغشته کرده و به صورت نقطه‌ای روی جام نقش بزنید. قسمت نزدیک پایه را با نقطه‌های درشت و نزدیک به هم نقش بزنید و هرچه به سمت سر جام می‌روید باید نقطه‌ها کوچکتر شوند و فاصله بین آنها بیشتر بشود.

نکته: به جای استفاده از لاک می‌توانید مقداری اکلیل را در چسب چوب بریزید و جام عسل را با آن تزیین کنید.

عکس تزیین جام عسل با لاک

 
در نهایت جام عسل شما به این شکل زیبا در می‌آید.

عکس تزیین جام عسل با لاک

 

فاطمه مقدسی – گروه خانه‌داری ستاره

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا