توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

دانلود رمان یاغی (یاشار کمال)/PDF

رمان یاغی

:  رمان یاغی
فرمت کتاب :  PDF
:   5,000 تومان
تعداد صفحات:  285

بنر سایت

در صورت مشکل در دانلود و یا درخواست کتاب و مقاله از واتس آپ پیام بدید.

معرفی رمان یاغی

رمان «یاغی» نوشته‌ «یاشار کمال»(اهل ترکیه) همزمان با درگذشت او در ایران با ترجمه‌ علیرضا سیف‌الدینی از طرف نشر نیماژ از سری «کتاب دیگران» این نشر منتشر شد.

یاغی یکی از معروف‌ترین رمان‌های یاشار کمال است

یاشار کمال نویسنده رمان «اینجه ممد» و «قصه‌های جزیره» شنبه‌ این هفته در سن ۹۱ سالگی درگذشت و یاغی تازه‌ترین کتاب از آثار اوست که به فارسی ترجمه و چاپ می‌شود.
این کتاب درباره شخصیتی با عنوان چاکرجالی و نحوه مرگ اوست که امروزه مزارش در ترکیه برای مردم به عنوان آرامگاهی که شفا دهنده دردها نیز به شمار می رود شناخته شده است.

یاشار کمال در مقدمه رمان یاغی می‌گوید: «به‌نظر خودم سعی‌ و تلاش من برای شناساندن شخصیت جالب و ستودنی چاکرجالی امیدوارکننده بود. برای همین معتقدم که نسل‌های آینده به این شخصیت جالب و این مردانگی عظیم و خارق‌العاده توجه خواهند کرد و درباره‌ او دست به تحقیق و بررسی همه‌جانبه خواهند زد.
این کتاب را (تا بخش بیست‌وپنج که حمله‌ چاکرجالی به آرپاز است) با استفاده از تجارب و حرف‌های آقای رشدی نوشتم و بقیه‌ کتاب صرفاً خاطرات خود سرهنگ رشدی کباش است.

درباره‌ نحوه‌ مرگ چاکرجالی نظرات و تعاریف گوناگونی وجود دارد. اما کشته شدن چاکرجالی به‌دستِ دسته‌ سرهنگ رشدی کباش بر بسیاری از این نظرات خط بطلان کشیده و شخصیت جالب افه را بیش از پیش ظاهر و آشکار ساخته است.
قسمت دوم کتاب، «چاکرجالی را ما کشتیم»، خاطرات خود سرهنگ رشدی کباش است که به آخر کتاب افزوده‌ام. در روزنامه‌ی جمهوریت هم به‌همین صورت چاپ و منتشر شده بود. مطالب دیگری بر آن اضافه نکرد.
این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۹۷۲ توسط کمال در ترکیه منتشر شده است و برای نخستین بار در ایران و طی سال جاری منتشر شده است.

 

تصاویری از رمان/

 

دکمه بازگشت به بالا