توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

دانلود کتاب ماهیت روان و انرژی آن/PDF

کتاب ماهیت روان و انرژی آن

دانلود کتاب ماهیت روان و انرژی آن/PDF این کتاب به بررسی انرژی روانی و تاثیر آن بر پیرامون انسان می پردازد و پرده از ماهیت روان بر می دارد. آنچه که به صورتی قوی غیر قابل انکار است اینست که در روی دادن هر پدیده ای هم دیدگاه مکانیستی- علی و هم دیدگاه انرژیک- غایی مورد نیازند و آنچه که ارجحیت این دو را مشخص می کند امکان حصول نتیجه با توجه به هرکدام از دیدگاه ها است. وجود انرژی روانی امری است حقیقی و مسلما هر انرژی از خود اثری به جای می گذارد، خواه ما از آن آگاه باشیم و یا نه.

  • : ماهیت روان و انرژی آن
  • نویسنده: کارل گوستاو یونگ
  • مترجم: پرویز امیدوار
  • شاخه: متافیزیک 
  • تعداد صفحات: 228
  • فرمت کتاب : PDF
  • :  10000 تومان
  • حجم فایل : 29MB

دانلود کتاب ماهیت روان و انرژی آن/PDF
دانلود کتاب ماهیت روان و انرژی آن/PDF

معرفی کتاب ماهیت روان و انرژی آن

این کتاب به بررسی انرژی روانی و تاثیر آن بر پیرامون انسان می پردازد و پرده از ماهیت روان بر می دارد. آنچه که به صورتی قوی غیر قابل انکار است اینست که در روی دادن هر پدیده ای هم دیدگاه مکانیستی- علی و هم دیدگاه انرژیک- غایی مورد نیازند و آنچه که ارجحیت این دو را مشخص می کند امکان حصول نتیجه با توجه به هرکدام از دیدگاه ها است. وجود انرژی روانی امری است حقیقی و مسلما هر انرژی از خود اثری به جای می گذارد، خواه ما از آن آگاه باشیم و یا نه.

این کتاب شامل:

کاربرد دیدگاه انرژیک
انرژی روانی
بقای انرژی
مفهوم روانشناختی انرژی
آنتروپی
تشکیل نمادها
ماهیت روان

بنر سایت

معرفی کتابماهیت روان و انرژی آن

روان چیست؟

روان (Psyche) عملکرد واحد همه اندام های بدن در یک ارگانیزم واحد بر اساس پروسه ‌های شیمیائی بیوشیمیائی و نویروشیمیائی آن ها و فرایند آن ها در ارتباط با فعالیت چند بعدی بغرنج مغز می‌باشد.

روان در لغت ظاهراً با روح نیز مترادف است اما لزوماً با آن مفهوم و مصداق یکسانی ندارد. روان هم‌ آمیختگی شخصیت انسان است که بیشتر در روانشناسی موضوعیت دارد و بر اثر تلاقی رفتارها و احساسات تشخص می‌یابد و تحقق آن مغفول عنه میباشد.

در حالیکه روح موجودی مجرد و در تحقق مستقل است و منحصر به بعد مجرد انسان نیست بلکه برای توصیف دیگر موجودات مجرد نیز کاربرد دارد و موضوعی دینی و متافیزیکی است.

نیز گفته شده است از یک دیدگاه کلّی انسان از سه بخش جسم، روان و روح تشکیل شده است و روان، بخش واسط جسم و روح است یا نتایج تعاملات قابل مشاهده آن دو است.

روانشناسی مطالعه رفتار و تجلیات روان است. اصولاً روان برآیند کلی رفتار است و لزوماً به معنی روح که منشأ متافیزیکی اعمال انسان است نمی‌باشد هر چند در حقیقت به تاثیر و تاثرات آن را اشاره دارد.

روان چیست؟

روان (Psyche) عملکرد واحد همه اندام های بدن در یک ارگانیزم واحد بر اساس پروسه ‌های شیمیائی بیوشیمیائی و نویروشیمیائی آن ها و فرایند آن ها در ارتباط با فعالیت چند بعدی بغرنج مغز می‌باشد.

تصاویری از کتاب/

دکمه بازگشت به بالا