توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

استفاده ی مفید از قرنطینه کرونا را با این روش ها امتحان کنید

ویروس کرونا و قرنطینه، کلمه هایی هستند که در این ایام هر روز می شنویم. مردم، اقوام و آشنایان و به ویژه رسانه ها و فضاهای مجازی هر لحظه از این بیماری صحبت می کنند

ویروس کرونا و قرنطینه، کلمه هایی هستند که در این ایام هر روز می شنویم. مردم، اقوام و آشنایان و به ویژه رسانه ها و فضاهای مجازی هر لحظه از این بیماری صحبت می کنند و خبرهای مربوط به آن را، چه خوب و چه بد، با بقیه به اشتراک می گذارند. مهمترین سفارش همه ی آن ها، ماندن در خانه یا همان حبس خانگی برای جلوگیری از شیوع این بیماری است که هیچ کدام از ما تجربه ی آن را نداشتیم و نمی دانیم در این شرایط باید چه کار کنیم.

بعد از این مدت طولانی که از شیوع این بیماری می گذرد، حتما شما هم دیگر طاقت خانه را ماندن ندارید و به دنبال راه چاره برای پر کردن این زمان با روش هایی هستید که کمی حالتان را خوب کند و فشار این روزهای تکراری را برای شما کمتر کند. بیایید با هم به این حبس خانگی به چشم یک فرصت نگاه کنیم و ببینیم چه کارهایی برای بهتر شدن حال و هوای این روزهایمان وجود دارد. ما یک لیست از چند کار مفید که می توان در ایام قرنطینه انجام داد را به شما معرفی می کنیم. به این امید که با انجام دادن آن ها و استفاده ی مفید از قرنطینه کرونا از این توفیق اجباری لذت ببرید.

استفاده ی مفید از قرنطینه کرونا

از ورزش کردن، کتاب خواندن، بازی کردن، دیدن فیلم و سریال، راه های دیگری نیز برای استفاده ی مفید از قرنطینه کرونا وجود دارد که شاید کمتر به آن ها توجه کنید. کارهایی که شاید تا به حال انجام نداده اید و یا به ذهن تان نرسیده باشد. اگر برای شما هم سوال است که در روزهای قرنطینه چه کار کنیم، در ادامه چند نمونه از خاص ترین آن ها را به شما می گوییم تا دست به کار شوید و از قرنطینه نهایت استفاده را بکنید.

۵ استفاده ی مفید از قرنطینه کرونا

۱- فنگ شویی را فراموش نکنید!

در ایام قرنطینه ممکن است نسبت به گذشته کمتر به نظم خود و محیط زندگی تان توجه کنید. از همین امروز فنگ شویی را شروع کنید. برای فنگ شویی روش های مختلفی وجود دارد: اول از همه از بی نظمی و شلختگی دوری کنید. از رنگ های مناسب استفاده کنید. این رنگ ها می تواند رنگ های فصل یا رنگ هایی باشد که حس خوبی به شما می دهد و از آن انرژی می گیرید. فراموش نکنید که رنگ ها اثر قوی و مهمی بر عملکرد مغز شما می گذارد. از آن جا که بیشترین کاربرد فنگ شویی در دکوراسیون خانه است، می توانید برای استفاده ی مفید از قرنطینه کرونا، دکور خانه را تغییر دهید و با توجه به انرژی هر یک از رنگ ها در فضای خانه از آن ها استفاده کنید. در قانون فنگ شویی از رنگ قرمز به عنوان رنگ خوش شانسی برای ورودی خانه، زرد و بنفش برای مبارکی و برای تازگی و رشد از رنگ سبز استفاده کنید.

فنگ شویی در قرنطینه

۲- خاطره نویسی کنید

از آن جایی که وجود چنین ویروسی در چند سال اخیر اتفاقی نادر بوده است، می توانید دفتری انتخاب کنید و هر روز خود را در آن بنویسید. یک استفاده ی مفید از قرنطینه کرونا شرح حال نویسی و نوشتن خاطره است. از همین امروز دست به قلم شوید و اتفاق ها، حال و هوا و حتی افکارتان را بنویسید. این کار یکی از بهترین روش ها برای تخلیه ی افکار منفی است. مطمئن باشید بعدها با خواندن آن ها به این روزهای سخت می خندید! برنامه هایی که برای آینده، چه آینده ی نزدیک و چه دور، را دارید را فراموش نکنید. می توانید قسمتی از دفترتان را برنامه ریزی برای آینده اختصاص دهید.

خاطره نویسی و برنامه ریزی در قرنطینه

۳- یک مهارت جدید یاد بگیرید

خوشبختانه در ایام قرنطینه می شنویم که بسیاری از موسسات و آموزشگاه های زبان در ایام قرنطینه هم به صورت آنلاین به فعالیت خود ادامه می دهند و زبان آموزان بسیاری را به شرکت در این دوره ها دعوت می کنند. می توانید در این کلاس ها شرکت کنید و یک زبان جدید یاد بگیرید. علاوه بر زبان، بهترین فرصت است که به علایق خود و مهارت هایی که دارید بیشتر توجه کنید. این مهارت ها می توانید کارهای دستی، خیاطی، بافتنی و یا هر چیز دیگری باشد. قطعا برای هر یک از آن ها ویدئوهای آموزشی و یا وب سایت های مفیدی وجود دارد که می توانید به راحتی آن ها را پیدا کنید، با آن ها تمرین کنید و به سادگی یک مهارت جدید یاد بگیرید.

یادگیری مهارت در کرونا

۴- آشپزی کنید

آشپزی بهترین گزینه برای استفاده ی مفید از قرنطینه کرونا است. تنوع دستورهای آشپزی آن قدر زیاد است که مطمئن باشید برای درست کردن آن ها وقت کم می آورید! از غذای اصلی گرفته تا دسر، پیش غذا و میان وعده های خوشمزه، هر کدام را که دوست داشتید مطابق سلیقه ی خود و خانواده تان انتخاب کنید و درست کنید. اصلا این کار را تقسیم کنید! با اعضای خانواده تصمیم بگیرید که هر روز یک نفر آشپزی را به عهده بگیرد. در روز آخر می توانید به هم امتیاز دهید و ببینید که دست پخت چه کسی از بقیه بهتر است. همین حالا از قسمت جستجوی سایت ایران کوک هر دستوری که در ذهن دارید را پیدا کنید و آن را درست کنید.

آشپزی در ایام قرنطینه در کرونا

۵- پختن نان را امتحان کنید!

حالا که صحبت از آشپزی شد، خوب است که پخت نان را هم امتحان کنید. نان یکی از مواد غذایی ضروری در هر خانه است که حتما گرفتن آن در این ایام برای شما و اعضای خانواده کمی سخت تر شده است. برای استفاده ی مفید از قرنطینه کرونا می توانید خودتان در خانه نان بپزید و از خوردن یک نان سالم و خوشمزه لذت ببرید. البته پختن نان فقط به نان های شناخته شده مثل نان بربری خانگی و یا نان سنگک محدود نمی شود. انواع نان وجود دارد که حتما خیلی از آن ها را امتحان نکرده اید. دستور انواع نان ها از نان های سنتی گرفته تا نان های کشورهای دیگر مثل نان پرتزل را یاد بگیرید و به سادگی در خانه درست کنید. بعضی از نان ها هم مانند کیک درست می شوند، بافت اسفنجی دارند و حتی کمی شیرین هستند که می توانید آن ها را به عنوان میان وعده و صبحانه نوش جان کنید. درست کردن نان خانگی آن قدر لذتبخش است که دوست دارید مدل های مختلف آن را امتحان کنید. برای مشاهده ی دستور پخت انواع نان سنتی، فانتزی و خارجی می توانید به وب سایت ایران کوک مراجعه کنید.

پختن نان برای استفاده مفید از قرنطینه کرونا

راستی اگر بعضی از مواد اولیه یا ابزار برای درست کردن نان و کیک را ندارید اصلا نگران نباشید. می توانید از فروشگاه اینترنتی ایران کوک محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و درب منزل به صورت رایگان دریافت کنید.

irancook.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا