دکوراسیون و چیدمان

جدیدترین و مدرن ترین مدل های پرده آشپزخانه در سال 2020

پرده آشپزخانه شاید آخرین جزئی باشد که هنگام چیدمان آشپزخانه به آن توجه می شود. چون بیشتر افراد تمرکز خود را به روی دیگر وسایل گذاشته و به سختی به پرده آشپزخانه فکر می کنند و در انتها ممکن است پرده ای انتخاب کنند که با دیگر وسایل موجود، همخوانی نداشته باشد.

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

پرده آشپزخانه شاید آخرین جزئی باشد که هنگام چیدمان آشپزخانه به آن توجه می شود. چون بیشتر افراد تمرکز خود را به روی دیگر وسایل گذاشته و به سختی به پرده آشپزخانه فکر می کنند و در انتها ممکن است پرده ای انتخاب کنند که با دیگر وسایل موجود، همخوانی نداشته باشد.

پس بهتر است هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه، از ابتدا طرح پارچه و مدل پرده ای را که می خواهید، در نظر داشته باشید تا با مشکل عدم تطابق روبرو نشوید.

پرده آشپزخانه مدل های گوناگونی دارد که شما می توانید با پارچه های دلخواه آنها را تهیه کنید. بانوی شهر در این مقاله به معرفی چندین شیک ترین مدل های پرده پرداخته است.

معرفی چند مدل پرده آشپزخانه

پرده های کافه ای (Cafe Curtains)

از آنجا که کافه ها معمولا چنین پرده هایی دارند، به پرده های کافه ای معروفند. پرده کافه ای به کمک حلقه هایی از یک میله آویزان است که بر حسب اینکه میله در میانه پنجره نصب شده باشد یا انتهای بالای پنجره، شامل دو نوع پرده کافه ای نصفه و پرده کافه ای کامل می باشد.

پرده های کافه ای نصفه (Half-Window Cafe)

این مدل یکی از رایج ترین انواع پرده های آشپزخانه است که از پارچه هایی مانند کتان، پلی استر و حریر تهیه می شود. در این سبک میله در میانه پنجره نصب شده و به عبارتی پرده نصف پایین پنجره را پوشش می دهد.

پرده آشپزخانه

پرده های کافه ای کامل (Full-Window Cafe)

مدل این نوع پرده، همانند پرده های کافه ای نصفه بوده با این تفاوت که کل پنجره را پوشش می دهد و میله ها در انتهای بالایی قاب پنجره نصب می شوند.

پرده های والانس (Valance Curtains)

این نوع پرده شامل پارچه های کوتاهی است که فقط برای پوشاندن قسمت های بالای پنجره استفاده می شوند، درست برعکس پرده های کافه ای.

این سبک طراحی به دوره رنسانس باز می گردد اما محبوبیت آن در دوره ویکتوریا به اوج خود رسید. پرده های والانس معمولا در آشپزخانه های زیرزمینی استفاده شده و شامل والانس بالونی، والانس سوآگ و والانس باکس پیلیت می باشند.

برای داشتن آشپزخانه ای زیبا مقاله پنج نکته مهم در طراحی دکور آشپزخانه را بخوانید

والانس بالونی (Balloon Valances)

والانس بالونی که به نام والانس اَبر یا والانس پاف نیز شناخته می شود، نوعی پرده آشپزخانه است که در آن پارچه ها حالت بادی یا پف کرده دارند و در قسمت بالای پنجره نصب می شوند.

پرده آشپزخانه

والانس سوآگ

در این مدل دو انتهای پرده کمی بلندتر بوده و حالت آویزان دارد.

پرده آشپزخانه

والانس باکس پیلیت

بلندی پارچه ها در این نوع والانس به یک اندازه بوده و در یک خط واقع شده اند.

پرده آشپزخانه مدل شِید

پردهای شید که به پرده های کرکره نیز معروف می باشند، شامل صفحه هایی هستند که به کمک یک ریسمان به بالا و پایین کشیده شده و جنس پرده ها ممکن است از پلی اتیلن، چوب و یا پارچه های ضخیم باشد. این نوع پرده آشپرخانه عایق خوبی در برابر سرما و گرما نیز بوده و شامل سه نوع رومی، بامبو و کشویی است.

 

بیشتر بخوانید:  5 ایده خلاقانه برای دکوراسیون آشپزخانه با رنگهای سفید و خاکستری

 

پرده رومی

در این مدل، پرده هنگام جمع شدن، همانند طوماری به بالا و پایین حرکت می کند که در تنظیم نور آشپزخانه بسیار موثر است.

پرده آشپزخانه مدل بامبو

پرده های بامبو برخلاف مدل رومی، حتی هنگامی که بسته هستند، اجازه می دهند نور ظریفی به داخل آشپزخانه نفوذ کند. جنس این پرده از چوب های ظریف بوده که معمولا شکننده می باشند. اما ظاهر زیبای آنها، یک حس گرمسیری و آرامش بخشی را برای محیط به همراه دارد.

پرده آشپزخانه مدل کشویی

این نوع پرده وسایل آشپزخانه را از اشعه UV خورشید محافظت کرده و در عین حال نور مناسبی را برای محیط تامین می کند. اگر دوست ندارید محیط داخل آشپزخانه از بیرون مشخص باشد، این مدل یکی از بهترین انتخابهاست.

برخی از پرده ها می تواند ترکیبی از این مدل ها باشد. برای ایجاد تنوع بصری و خلاقیت، حد و مرزی وجود ندارد. این مدل ها تنها برای گرفتن ایده معرفی شده و شما می توانید بر حسب ذوق و سلیقه خود، مبتکر مدل جدیدی باشید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا