توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
احکام دینیدانستنی ها مذهبیمذهبی

وظایف و احکام حدود رابطه و لذت های جنسی زن و شوهر

در دین اسلام حدود رابطه و لذت‌های جنسی زن و شوهر از نظر روابط معمول و ناصحیح مشخص شده است و زوج‌های مسلمان باید بر این اساس حدود روابطشان را تنظیم کنند.

مجله سیراف| سرویس مذهبی درباره حدود رابطه و لذت‌های جنسی زن و شوهر چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می‌دانید برخی از کامجویی‌های نامعقول و نا متعارف مانند رابطه مقعدی از نظر شرعی کراهت شدید دارد؟ در این مقاله درباره وظایف زن و شوهر در برقراری رابطه جنسی و نیز احکام مربوط به حدود روابط جنسی زن و شوهر مطالبی عنوان شده است.


در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در ” فهرست موضوعی” زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:
  • وظایف زن و مرد در رابطه جنسی از نظر اسلام
  • احکام رابطه مقعدی
  • حکم رابطه دهانی
  • حدود روابط جنسی

وظایف زن و مرد در رابطه جنسی از نظر اسلام

وظایف یک زوج در رابطه جنسی از نظر اسلام به سه دسته وظایف مشترک زن و مرد، وظایف مختص مردان و وظایف مختص زنان تقسیم می‌شوند. در ادامه توضیحاتی درباره هر کدام از این وظایف داده شده است:

۱. وظایف مشترک زن و مرد در رابطه جنسی

از جمله وظایف مشترک زن و مرد قبل از ایجاد رابطه جنسی، آماده سازی همسر خود از لحاظ روانی و فیزیکی است. برقراری رابطه جنسی نیاز به مقدماتی از جمله گفتن جملات مهر آمیز و نوازش دارد. انجام این قبیل کار‌ها باعث بالا رفتن کیفیت رابطه زناشویی و لذت بخش بودن آن خواهد شد. در غیر این صورت، رابطه جنسی به امری تکراری و ناخوشایند تبدیل خواهد شد. تلاش برای جلب رضایت طرف مقابل، با بالا بردن اطلاعات و آگهی از نیاز‌های همسر از دیگر وظایف مشترک زناشویی است.

۲. وظایف زن در رابطه جنسی از نظر شرع

یکی از مهمترین وظایف زنان در ایجاد رابطه زناشویی این است که زن‌ها نباید انتظار ارتباط یک طرفه از شوهر خود داشته باشند. زنان نیز می‌بایست در هنگام رابطه جنسی نسبت به نیاز همسران خود توجه کنند. یک زن وظیفه دارد در عین حالی که از همبستری با شوهر خود لذت می‌برد، او را نیز به همان میزان از لذت جنسی سرشار کند.

۳. وظایف مرد در رابطه جنسی از نظر اسلام

در دین اسلام فقها درباره وظیفه مرد درباره همبستری با همسر یا همسران خود ۲ بحث کلی به شرح زیر ارائه کرده اند:
میزان نزدیکی با همسر
مرد می‌بایست هر چهار ماه یکبار با همسر خود نزدیکی جنسی کند. این یکی از حقوق اصلی زن به حساب می‌آید.
ارتباط در شرایط چند همسری
همچنین گفته شده است که یکی دیگر از حقوق زن‌ها بر شوهر خود این است که در صورتی که باکره باشد، پس از ازدواج باید شوهرش ۷ شب در پیش او بماند و در صورتی که ثبیه باشد باید ۳ شب در نزد او بماند. پس اگر مردی دارای یک زن باشد باید از هر چهار شب، یک شب پیش او مانده و سه شب دیگر آزاد است؛ و اگر دارای چند زن باشد باید از هر چهار شب یک شب را نزد هر کدام از زن‌ها بماند.

احکام فقهای اسلام درباره برقراری رابطه مقعدی

بر طبق احکام ارائه شده از جانب مجتهدین و فقهای دین ایجاد رابطه مقعدی از لحاظ شرعی جزء موارد تمکین زن نیست، بنابراین زن می‌تواند با این گونه خواسته همسر خود مخالفت کرده و به او نه بگوید. برخی از این احکام به شرح زیر است:

۱. نظر آیت الله وحید، آیت الله تبریزی و آیت الله بهجت 

بنابر احتیاط واجب، جایز نیست.

۲. نظر آیت الله شیرازی، آیت الله نوری، امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه‌ای 

کراهت شدید دارد.

۳. آیت الله سیستانی و آیت الله فاضل 

در صورتی که زن راضی باشد، کراهت شدید دارد و در صورتی که راضی نباشد بنا بر احتیاط واجب، جایز نیست.

وظایف و احکام حدود رابطه و لذت های جنسی زن و شوهر


حکم برقراری رابطه دهانی از لحاظ شرعی

 ایجاد رابطه دهانی ممنوعیتی نداشته و بر اساس حکم شرعی خوردن واژن حرام نیست. با این حال در این احکام تاکید فراوانی بر عدم خوردن ترشحات اندام تناسلی طرفین شده است. برخی از نظرات مراجع تقلید در این خصوص به شرح زیر است:

۱. نظر امام خمینی

خوردن اعضای تناسلی زن و شوهر توسط یکدیگر منع شرعی ندارد و جایز است. زن و شوهر می‌توانند هر گونه لذت جنسی از یکدیگر ببرند، اما نباید ترشحات خارج شده از بدن یکدیگر را فرو ببرند.

۲. نظر آیت الله سیستانی

مکیدن و خوردن اعضای تناسلی زن و شوهر توسط یکدیگر در صورتی که با رضایت و اطمینان از عدم انتقال بیماری باشد، از نظر شرعی ممنوعیتی ندارد. با این حال نباید منجر به بلعیدن ترشحات خارج شده شود، چرا که این ترشحات نجس و حرام هستند. همچنین در صورتی که زن راضی به این کار نباشد مرد نمی‌تواند او را مجبور به انجام چنین کاری کند.

۳. نظرات آیت الله مکارم شیرازی 

  • ساک زدن زن برای شوهر خود گناه نیست، اما نباید ترشحات خارج شده از آلت تناسلی شوهر خود را ببلعد؛ و شایسته است از این کار خودداری شود.
  • خوردن آلت تناسلی مرد توسط همسرش منع شرعی ندارد و حلال است، اما خوردن منی به دلیل نجس بودن آن حرام خواهد بود. با این حال دیگر ترشحاتی که در موقع لذت بردن جنسی از اندام جنسی مرد یا زن خارج می‌شود پاک است اما بنابر احتیاط واجب نباید خورده شود.

حکم کلی درباره حدود روابط جنسی

۱. امام خمینی

به طور کلی رابطه و لذت‌های جنسی زن و شوهراز نظر شرعی، در صورتی که با کرامت انسان سازگار نیست کراهت دارد.

وظایف و احکام حدود رابطه و لذت های جنسی زن و شوهر


 

جمع بندی مطالب

به طور کلی در اسلام حدود روابط جنسی زن و مرد کاملا مشخص است و زن و شوهر می‌توانند به هر طریقی از هم لذت ببرند. با این حال، انجام برخی رفتارهای جنسی نا معقول از نظر شرعی کراهت داشته و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. استمنای حلال نیز از جمله مواردیست که در اسلام حلال اعلام شده و می‌تواند به بهبود روابط جنسی شما کمک کند. در پایان، مشتاق دریافت نظرات و سوالات شما در این خصوص هستیم…

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا