توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیروانشناسی عمومیمشاوره خانواده

کارهایی که باعث خراب شدن رابطه عاطفی می شود

گاهی اوقات یک رابطه عاطفی خیلی خوب، پرشور و هیجان انگیز شروع میشه، مدتی هم به همین منوال ادامه پیدا می کنه. اما بعد از مدتی و به دلایل نامعلومی اون رابطه خوب عاطفی به یه دره عمیق سقوط آزاد می کنه!!

تا به حال تجربه رابطه عاطفی رو داشتید؟

آیا فکر کردید چرا رابطه عاطفی به یکباره رو به ویرانی میره؟

اساسا در خراب شدن رابطه عاطفی کی مقصره؟

در نظر داشته باشید وقتی رابطه عاطفی اصطلاحا نشتی یا درز داشته باشه، باید جلوی این حفره یا نشتی رو گرفت! نه اینکه همه چیز رو تموم کرد و پشت پا زد به تمام چیزهایی که با گاهی اوقات با تحمل سختی ها و خون دل خوردن ها به دست اومده.

ممکنه اولش این نشتی رو دست کم بگیرید اما رفته رفته همین درز کوچیک تبدیل به یه حفره بزرگ تو زندگیتون میشه که دیگه جمع کردنش خیلی سخت و زمانبر و غیرممکنه میشه.

“بازی قربانی” رو شروع نکنید!

اگر شما سهم خودتون رو از این بدبختی (خراب شدن رابطه عاطفی) دست کم بگیرید قطعا هیچ اتفاق مثبتی براتون نمیفته. حتی با وجود اینکه از نظر خودتون کاملا بی گناه و خوب به نظر برسید!

اگه مسئولیت خودتون رو مبنی بر اینکه شما هم یک طرف این رابطه عاطفی هستید، نپذیرید دائما به دنبال مقصر می گردید!! و هرگز فکر نمی کنید که ممکنه خودتون هم مقصر باشید!

پس اولین کاری که برای تعمیر یه رابطه عاطفی باید انجام بدید اینه که دست از پیداکردن مقصر بردارید.

خودتون رو مسئول کارهایی که انجام دادید بدونید و قبول کنید که شما هم یه طرف این قضیه هستید.

 

 

خراب شدن رابطه عاطفی

 

 

جنگ اول بِه از صلح آخر!

این نکته خیلی مهم رو همین جا گوشزد می کنم؛ عزیزان من؛ خانم ها، آقایون! قبل از اینکه وارد یه رابطه عاطفی بشید اونم خیلی عمیق و لیلی و مجنون وار خواهش می کنم چندین جلسه یا حداقل یک جلسه! باهم صحبت کنید.

انتظارات، توقعات، آینده نگری ها، جهان بینی و نوع نگاهتون به زندگی و کلی موارد ریز و درشت دیگه هستند که باید در موردشون صحبت کنید و بدونید آیا در مورد این مسائل با هم تفاهم دارید؟

اصلا زبان مشترکی باهم دارید که بتونید لحظاتی که در کنار هم هستید، درمورد یه موضوع خاص بحث کنید؟

خراب شدن رابطه عاطفی دقیقا از همینجاها شروع میشه! از اینکه شما با طرف مقابلتون احساس مشترکی نسبت به موضوعات مختلف نداشته باشید. و درنتیجه زبان مشترکی بین شما و طرف مقابلتون نخواهد بود.

مثلا پسری را تصور کنید که به دختری می گوید: من دوست دارم همسر آیندم منو راحت بزاره! و زیاد بهم گیر نده و سیم جینم نکنه!

خب از همین یه جمله به راحتی میشه فهمید که این آقا دنبال یه خانمی میگرده که صبح تا شب بپزه، بشوره و بسابه و در مقابل رفتارهای این آقا جیکشم درنیاد. در مقابل این آقا هرکاری دلش خواست انجام بده! هرجایی دوست داشت بره، هرموقع دلش خواست بیاد خونه! و کسی هم کاری به کارش نداشته باشه!!

خراب شدن رابطه عاطفی

 

خواهشا خود زنی نکنید!

قطعا شما نمی تونید به بهانه دوست داشتن این شخص، چشمتون رو به همه این موارد ببندید و به این موضوع فکر نکنید که ممکنه چه بلایی به سرتون بیاد!

خب مشخصا رویا، تصورات و حتی احساسات این آقا با شما زمین تا آسمون فرق داره!! و با بهانه دوست داشتن این فرد باهاش ازدواج می کنید و بعد چند وقت به دنبال این هستید که مشکلات زناشوییتون رو حل کنید!!

خب اینجا کاملا شما مقصر هستید نه اون آقا! چرا که این شما بودید که وارد یک رابطه احساسی شدید و حتی کاملا احساسی انتخاب کردید و حتی به خودتون زحمت ندادید در مورد آینده خودتون با اون فرد، فکر کنید!گاهی اوقات مقصر اصلی خراب شدن رابطه عاطفی خود شما هستید! برای اینکه به خودتون زحمت ندید یا نه گاهی وقتها به دلیلحس دوست داشتن زیاد نمی تونید تصمیم درستی در مورد طرف مقابلتون بگیرید.

در این ویدئو علاوه بر مطالبی که در بالا خوندید، در مورد شخصیت های مناسب ازدواج ( دختر یا پسر) صحبت کردم. این لایو را ببینید و نظراتتون رو کامنت کنید.  کامنت ها رو می خونم و اگر تجربه ای در این زمینه دارید حتما برام بنویسید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا