توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

دانلود کتاب معالجه لُکْنَت زبان (به وسیله هیپنوتیزم)/PDF

معالجه لُکْنَت زبان 

  • : کتاب معالجه لُکْنَت زبان (به وسیله هیپنوتیزم)
  • شاخه: متافیزیک
  • نویسنده : شعبان طاوسی(دکتر کابوک)
  • تعداد صفحات: 175
  • فرمت کتاب : PDF
  • :  5000 تومان
  • حجم فایل : 20MB

 

1-معالجه لکنت زبان

2-تمرینات تنفسی

3-تمرکز قوای دماغی

4-روانکاوی و خودکاوی

این کتاب تقدیم به شما عزیزان

بنر سایت

درباره کتاب/

لکْنَت زبان چیست؟

لکْنَت زبان یک اختلال گفتاری-ارتباطی است که بیش از 50 میلیون نفر در دنیا به آن مبتلا می باشند و شیوع آن در افراد مذکر تقریبا 4 برابر افراد مونث است. لکنت عبارت است از آشفتگی در روانی طبیعی و الگوی زمانبندی گفتار و خصوصیات اولیه آن شامل یک یا تعداد بیشتری از موارد زیر است:

1-وقفه هایی در تولید صداها
2-تکرار صدا یا هجاها
3-کشیدن صداها
4-تولید کلمات با تلاش زیاد
5-شکستن کلمات

به میان انداختن صداهایی همچون: اوم، اِاِاِ … در حین صحبت کردن و رفتارهای همراه با حرکات ثانویه شامل رفتارهای عادتی عضلات دیگر قسمت های بدن فرد

این رفتارها در شروع یا در طی لکنت پدیدار می شوند و غالباً برای رها شدن، پنهان نمودن یا تصحیح ناروانی گفتار بروز پیدا می کنند. ناروانی کلامی متناسب با سن، جنس یا موقعیت گفتاری فرد می تواند متغیر باشد.

لکنت زمانی اتفاق می افتد که این ناروانی ها در ده درصد یا مقادیر بیشتری از گفتار پدیدار شود و مدت لکنت در گفتار فرد می تواند از نیم ثانیه تا سی ثانیه طول بکشد و معمولاً در اکثر موقعیت ها همراه با تنش عضلانی می باشد.

علت لکنت زبان

به طور کلی محققین و متخصصین بالینی که در حیطه تشخیص لکنت زبان فعالیت می کنند، عقیده دارند که علت ایجاد لکنت یک عامل منفرد نیست بلکه یک مجموعه پیچیده می باشد.

از جمله علل مطرح شده منشأ ژنتیکی آن است مکانیزم ایجاد کننده اش بطور دقیقی مشخص نشده است. یکی دیگر از مسایلی که در مورد علت لکنت از قدیم الایام مطرح بوده است مشکلات عاطفی و روانی می باشد.

قبلاً تصور می شد که علت اصلی لکنت مشکلات روحی و روانی است. در حالی که امروزه مشخص شده که این مشکل تنها در مورد اقلیتی از افراد لکنتی آن هم به همراه علل دیگر می تواند در بروز لکنت نقش داشته باشد.

افرادی نیز که اظهار می کنند در هنگام ملاقات با افراد جدید و نا آشنا و همچنین هنگام صحبت کردن با تلفن مشکلاتشان بیشتر می شود، باید بدانند که این مسائل اغلب نتیجه لکنت می باشد نه علت ایجاد لکنت.

تصاویری از کتاب/

دکمه بازگشت به بالا