دکوراسیون و چیدمان

مدل های کتابخانه دیواری + عکس

کتابخانه دیواری از آن چیزهایی است که چه کتابخوان باشید چه نه، برایتان جذاب خواهد بود. اما معمولا هیچ خانه‌ای از قبل کتابخانه ندارد و لازم است خودتان برای داشتن آن اقدام کنید. پس اگر قصد چنین کاری را دارید، حتما این ایده‌ها را ببینید و الهام بگیرید.

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سیرافی ها| سرویس دکوراسیون آیا در خانه فضای خالی اضافه دارید و نمی‌دانید از آن چه استفاده‌ای کنید؟
آنرا به یک کتابخانه‌ی دیواری تبدیل کنید. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در وقت اضافه خود مطالعه کنید و یا دوست دارید کلکسیونی از کتاب داشته باشید، احتمالا باید چند کتاب یا مجله داشته باشید که بخواهید در کتابخانه از آن‌ها نگهداری کنید. اگر کتابخانه‌های طرح سنتی را دوست ندارید، می‌توانید یک طراحی مدرن و ساده انتخاب کنید. ما چند نمونه عالی برای شما پیدا کردیم تا به آن‌ها نگاهی بیندازید.

ایده‌هایی برای کتابخانه دیواری

۱- کتابخانه دیواری مدرن

این اتاق با کتابخانه دیواری کار شده در داخل چطور است؟ به نظر می‌رسد که خیلی دقیق و زیبا داخل دیوار فضا‌های خالی ایجاد شده است. همچنین ترکیب رنگی سفید و خاکستری تیره در این طراحی بسیار زیباست. چهره‌ای مدرن و معاصر …

مدل های کتابخانه دیواری

۲- ترکیب پلکان و کتابخانه

جای اضافه برای ساخت کتابخانه دیواری ندارید؟ خب جای نگرانی نیست. هنوز هم راهی هست که بتوانید کتاب هایتان را در جای مناسبی قرار دهید. برای مثلا به این طراحی نگاه کنید. ترکیبی از پلکان با کتابخانه. استفاده‌ی بهینه از فضا همراه با دکوراسیون مدرن و زیبا.
ترکیب پلکان و کتابخانه
مدل های کتابخانه دیواری
ترکیب پلکان و کتابخانه

۳- کتابخانه دیواری با طرح هندسی

اگر مجموعه کتاب بزرگی دارید، قطعا به چیزی بزرگتر از زیرپله نیاز خواهید داشت. به این کتابخانه دیواری نگاه کنید. این کتابخانه به طور کامل یک دیوار را می‌پوشاند و طرح هندسی خلاقانه‌ای دارد، البته همچنان ساده و مینیمال است.
مدل های کتابخانه دیواری
مدل های کتابخانه دیواری

۴- کتابخانه در اتاق خواب

اگر از کتاب خواندن قبل از خواب لذت می‌برید، پس حتما دوست دارید همه‌ی کتاب‌های مورد علاقه‌تان در اتاق خوابتان باشد تا به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. لازم نیست که یک دیوار کاملا خالی را برای طراحی کتابخانه دیواری انتخاب کنید. می‌توانید کتابخانه را با پنجره، مانند شکل زیر ترکیب کنید و این نمای زیبا را شکل دهید.
کتابخانه در اتاق خواب

۵- ترکیب دفتر کار خانگی و کتابخانه

کتابخانه دیواری، یکی از ضروریات دفتر کار خانگی محسوب می‌شود. در این تصویر می‌توانید یک نمونه‌ی عالی از آن را ببینید. طراحی عمودی و بسیار مینیمال، جزئیات جالبی به این اتاق اضافه کرده است.
کتابخانه دیواری در دفتر کار
کتابخانه دیواری در دفتر کار

۶- غذای جسم و غذای روح در کنار هم

اتاق غذاخوری نیز می‌تواند برای ساخت کتابخانه دیواری مناسب باشد. این اتاق می‌تواند چندکاره باشد. شما می‌توانید یک میز ساده و چند صندلی راحت در اطراف آن قرار دهید؛ و مسلما یکی از دیوار‌ها را به کتابخانه و ویترین اختصاص دهید.
کتابخانه دیواری در اتاق غذاخوری

۷- کتابخانه در دیوار اتاق نشیمن

البته که در ساخت خانه‌های معمولی، محل به خصوصی برای کتابخانه‌ها درنظر گرفته نمی‌شود. اما کتابخانه دیواری می‌تواند به سادگی بخشی از دکوراسیون خانه باشد. به عنوان مثال، این اتاق نشیمن زیبا را ببینید. کتابخانه در اینجا، در کنار شومینه و بافت رنگی زیبای اتاق بسیار دیدنی و تاثیر گذار است.
کتابخانه در دیوار اتاق نشیمن
مدل های کتابخانه دیواری

کتابخانه در دیوار اتاق نشیمن
۸- دکور و کتابخانه

کتابخانه‌های دیواری مانند نمونه‌ی زیر، با اشغال حداقل فضا می‌توانند محل مناسبی برای نگهداری کتاب‌ها و همچنین به نمایش گذاشتن لوازم دکوراتیو خانه باشند. این طراحی را می‌توانید در اتاق خواب، اتاق نشیمن، دفتر کار و اساسا هر فضای دیگری به کار بگیرید.
دکور و کتابخانه دیواری
آیا هیچ یک از این نمونه‌ها نظرتان را جلب کرد؟ دوست دارید کدام نمونه را در خانه یا دفتر کارتان اجرا کنید؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا