توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیتست روانشناسی

تست روانشناسی پشتکار؛ میزان پشتکار خود را بسنجید

تست روانشناسی پشتکار؛ میزان پشتکار خود را بسنجید

تست پشتکار یک تست خوب برای محک زدن اراده و سماجت شما بر سر جنگ با شرایط سخت است. شما خودتان هم به خوبی می‌دانید که چقدر پشتکار دارید، ولی شک نداشته باشید زدن تست میزان پشتکار و سپس مطالعه اطلاعات پس از آن شما را به نتایج جالبی خواهد رساند.

سیرافی ها| سرویس روانشناسی –
 آیا کارتان را آنقدر ادامه می‌دهید تا به موفقیت برسید؟ آیا برای پیدا کردن جواب یک مساله به شدت تلاش می‌کنید و حوصله به خرج می‌دهید؟ بیایید ببینیم پشتکار یعنی چه؟ شما به چه میزان از این صفت عالی بهره‌مند هستید و چه راه‌هایی برای کسب این صفت عالی وجود دارد؟

پشتکار چیست؟

پشتکار انرژی‌ای است که به انسان انگیزه می‌دهد تا اهدافش را دنبال کند. نیرویی است که به سرباز امکان می‌دهد به سوی هدفش پیش برود، به عاشق امکان می‌دهد در پی معشوق باشد و ورزشکار را تشویق می‌کند تا زودتر به خط پایان برسد.
 
پشتکار چیست؟ معرفی چند نفر از افراد با پشتکار قوی
پشتکار و استقامت هم مانند سایر ویژگی‌ها در هر کس به اندازه‌ای وجود دارد و همین سبب شده برخی در کارهایشان موفق‌تر از دیگران عمل کنند. پشتکار باعث شده‌است که بسیاری از اشخاص نامدار به هدف خود برسند. برای مثال به توماس ادیسون توجه کنید. او در سال ۱۸۷۹ بعد از چند هزار بار آزمایش توانست لامپ روشنایی را اختراع کند. پشتکار و استقامت در اشخاص دیگری هم وجود داشته است، که از جمله می‌توان به ماری کوری و کشف رادیوم اشاره کرد، همین طور دکتر جونس سالک که واکسن فلج اطفال و یا الکساندر گراهام بل که تلفن را اختراع کردند.
البته تنها اشخاص نامدار نیستند که از پشتکار فراوان برخوردارند. همه ما با مشکلاتی درگیر و به دنبال اهدافی هستیم که داشتن پشتکار می‌تواند تعیین‌کننده شکست و موفقیت ما در مواجهه با آنها باشد.
 

تست روانشناسی پشتکار (سنجش میزان پشتکار)

آیا به استقبال چالش‌ها می‌روید و یا دست می‌کشید و تسلیم می‌شوید؟ برای اینکه بدانید دامنه پشتکار و استقامت شما چه اندازه است پرسشنامه زیر را تکمیل کنید:
۱- تلاش اشخاص در انجام دادن کاری که برایشان دشوار است، نتیجه مثبتی نمی‌دهد.
درست (۰ امتیاز)      غلط (۱ امتیاز)

۲- من بیش از دیگران از شکست خوردن متنفرم.
درست (۱ امتیاز)      غلط (۰ امتیاز)

۳- هر چه امکان شکست در کاری بیشتر باشد، عزم من برای انجام دادن آن کمتر می‌شود.
درست (۰ امتیاز)      غلط (۱ امتیاز)

۴- من شهرت دارم که برای احقاق حقوق خودم تلاش می‌کنم.
درست (۱ امتیاز)      غلط (۰ امتیاز)

۵- بهتر است آدم کار‌های ساده متعددی را انجام دهد، تا اینکه چند کار دشوار را به سامان برساند.
درست (۰ امتیاز)      غلط (۱ امتیاز)

۶- بخت و اقبال در تعیین موفقیت نقش مهم و تعیین‌کننده دارد.
درست (۰ امتیاز)      غلط (۱ امتیاز)

۷- نسبت به دیگران من هدف‌های سطح بالاتری برای خودم در نظر می‌گیرم.
درست (۱ امتیاز)      غلط (۰ امتیاز)

۸- کسانی که در کارشان موفق می‌شوند به جای دست‌ها از مغزشان بهره می‌گیرند.
درست (۱ امتیاز)      غلط (۰ امتیاز)

۹- اینکه برای خودم کار می‌کنم یا برای دیگران، در میزان تلاشم تغییری ایجاد نمی‌کند.
درست (۰ امتیاز)      غلط (۱ امتیاز)

۱۰- وقتی با کار ناخوشایندی روبرو می‌شوم، بیش از دوستانم مسامحه می‌کنم.
درست (۰ امتیاز)      غلط (۱ امتیاز)

تفسیر نتایج تست پشتکار

امتیاز  نتیجه
امتیاز ۸ تا ۱۰ شما بسیار سخت‌کوش هستید و برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش می‌کنید.
امتیاز ۴ تا ۷ شما پشتکار متوسطی دارید.
امتیاز ۰ تا ۳

 شما به آسانی تسلیم می‌شوید و دست از کار می‌کشید. سعی کنید وقتی به مشکلی برمی‌خورید مداومت به خرج دهید. با کمی پشتکار می‌توانید به نتایجی برسید که هرگز تصورش را نمی‌کردید.

 

پشتکار و میل به موفقیت

پشتکار و میل به موفقیت، خصوصیات انسان‌های بااراده

دکتر گیلفورد، استاد سابق دانشگاه کالیفرنیای جنوبی معتقد است که پشتکار یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی اشخاص است. دکتر گیلفورد در کتابش با عنوان شخصیت، پشتکار را میل به موفقیت معنی می‌کند. اشخاص با پشتکار میل شدیدی دارند که شناخته شوند و شهرت به دست آورند. آن‌ها دوست دارند که حوادث هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد. به اعتقاد آن‌ها کسب درآمد هدفی مهم در زندگی است. این اشخاص به ندرت از فرصتی برای موفق شدن در کاری می‌گذرند، حتی اگر این موفقیت کاری دشوار باشد. این اشخاص معتقد نیستند که تلاش برای دستیابی به اهداف ساده متعدد، مساوی تلاش برای دستیابی به چند هدف دشوار است.
 

پشتکار و میل به موفقیت، خصوصیات انسان‌های بااراده
در نظر افراد سخت‌کوش بخت و اقبال و معجزه در رسیدن به موفقیت نقشی ندارد. اشخاص با پشتکار برای خود اهداف سطح بالا در نظر می‌گیرند و بعد برای تحقق آن‌ها می‌کوشند. آنان نسبت به اشخاص متوسط و معمولی کمتر مسامحه می‌کنند. پشتکار زیاد را می‌توان در هنرمندانی دید که برای رسیدن به شهرت و اعتبار تلاش می‌کنند و نیز دانشجویانی که پر تلاش درس می‌خوانند؛ و فروشندگانی که به مراتب بیش از سهمیه خود فروش می‌کنند.

راه‌های تقویت اراده و پشتکار

تقویت یک سری عادت‌ها در زندگی منجر به تقویت پشتکار در انسان می‌شوند در حالی که ممکن است احساس کنید این عادات ربطی به پشتکار ندارند. برای تقویت پشتکار شما باید:
۱- به اندازه کافی بخوابید. احساس خستگی خود یک بهانه است برای دور زدن کارها.
۲- مدیتیشن کنید. روح شما هم مانند هر انسان دیگری به بازپروری نیاز دارد.
 
راه‌های کسب پشتکار، مدیتیشن کنید.
۳- ورزش کردن را شروع کنید. عقل سالم در بدن سالم!
۴- فیبر بیشتری در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. غذا‌های گیاهی به عملکرد مغز و افزایش کیفیت خواب شما کمک بسیاری می‌کنند.
۵- کار‌های مهم‌تر را اول انجام دهید. یعنی درست زمانی که بمب انرژی هستید.
۶- بعضی از کار‌ها را به عادت تبدیل کنید. هر کاری را بتوانید ۲۱ روز مرتب انجام دهید تبدیل به عادت شما می‌شود.
۷- در محیط اطرافتان تغییر ایجاد کنید. حالا یا با تغییر‌ دکوراسیون یا افزودن موسیقی به فضای اطراف یا هر راهکار دیگر که به ذهنتان می‌رسد.
 
راه‌های کسب پشتکار، خود دلسوزی، دوست داشتن خود برای تقویت پشتکار
۸- سعی کنید یاد بگیرید دلسوز خودتان باشید. خود انتقادی بس است! هر چه بیشتر از خودتان کفری شوید کمتر دست و دلتان به کار می‌رود.
۹- با افرادی معاشرت کنید که می‌بینید با شما خواسته‌های مشترک زیادی دارند. همین‌ها هستند که باعث تقویت پشتکار شما می‌شوند.
 

سخن آخر

داشتن پشتکار شما را از خیل عظیم انسان‌هایی که بی‌اراده ایستاده‌اند تا زندگی برایشان تصمیم بگیرد جدا می‌کند و به شما حس قدرت می‌دهد. شاید فکر کنید کسب این صفت مشکل است، ولی با خودتان صادق باشید، نداشتنش می‌تواند خیلی سخت‌تر باشد! چون شما مجبور به تحمل تبعات بی‌ارادگی می‌شوید. تبعاتی که مسلما برای هر شخصی ناخوشایند است.
 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا