دکوراسیون و چیدمان

مدل درب ورودی ساختمان؛ انواع در ورودی و نکات مهم در انتخاب آن

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

مدل درب ورودی ساختمان

مدل درب ورودی ساختمان گویای بسیاری از مسائل از جمله سبک زندگی شما است. علاوه بر مسائل مربوط به زیبایی شناسی امنیت، استحکام و مسائل دیگر نیز وجود دارد که هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرند.
مدل درب حیاط
 
سیرافی ها| سرویس دکوراسیون – زمانی که برای ساخت یا بازسازی یک ساختمان هزینه می‌کنیم بهتر است که همزمان هم به داخل و هم به نمای ساختمان رسیدگی کنیم. چرا که اولین چیزی که به چشم می‌آید نمای ساختمان و مهم‌تر از همه درب ورودی ساختمان است. از انتخاب درب ورودی ساختمان می‌توان چیز‌های زیادی را درباره‌ی داخل ساختمان و سلیقه‌ی شما در دکوراسیون و معماری حدس زد؛ بنابراین به طراحی ورودی دقت کنید و آنرا بی اهمیت نشمارید.

انواع مدل درب ورودی ساختمان با متریال‌های متفاوت 

رایج‌ترین متریالی که برای درب ورودی ساختمان به کار می‌رود، فایبرگلاس، چوب و هیبرید است. البته فلز و شیشه هم در ترکیب با این مصالح و یا به تنهایی کاربرد دارند.

درب چوبی

مدل درب ورودی چوبی از میان همه‌ی متریال‌هایی که قبلا ذکر شد، طرفداران بیشتری دارد و البته گران قیمت‌تر نیز هست. بهترین چوب‌ها برای ساخت درب ورودی ساختمان چوب ماهون هندوراس است، اما به دلایل مختلف جایگزین‌هایی مثل چوب بلوط و چوب گردو را دارد. این چوب‌ها مقاومت بالا و بافت زیبایی دارند.
هنگام سفارش مدل درب و انتخاب متریان آن، باید به جهت تابش نور خورشید دقت کنید. در ساختمان‌هایی که قسمت ورودی در معرض تابش مستقیم آفتاب است، انتخاب مصالح ساخت درب کمی محدودتر است. برای مثال تابش مستقیم نور خورشید به چوب به مرور موجب پوسیدگی و ایجاد ترک در آن می‌شود. البته در صورتی که درب ورودی ساختمان داخل یک رواق یا زیر سایه بان قرار می‌گیرد احتمالا این مسئله دیگر مطرح نخواهد بود.
 
مدل درب ورودی ساختمان چوبی

درب هیبریدی

احتمالا با شنیدن واژه‌ی هیبرید یاد خودرو‌های هیبریدی می‌افتید. اما واژه‌ی هیبرید در صنعت چوب هم به طور افزاینده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. به طور کلی تکنولوژی هیبرید به ترکیب دو چیز مثل گاز و الکتریسیته، در خودرو‌های هیبریدی، گفته می‌شود که نتیجه‌ی این ترکیب قویتر و پرکاربردتر از هر یک از عناصرش است. در اینجا، به ترکیب چوب ام دی اف و چوب سخت هیبرید گفته می‌شود، در واقع ترکیب متریال سنتی و متریال مدرن. 
در صورتی که برای انتخاب متریال چوب دچار محدودیت هستید و نگران تابش نور آفتاب، و همچنان دلتان درب چوبی می‌خواهد متریال هیبرید برای شما ساخته شده است. این درب‌ها می‌توانند با هر شکل و اندازه‌ای تولید شوند و تنها اشکال آن‌ها این است که روکش چوبی آن‌ها حدودا هر دوسال یک بار نیاز به تعمیر دارد.
 
 مدل درب ورودی ساختمان - در هیبریدی

فایبر گلاس

درب‌های فایبر گلاس طرفداران کمتری نسبت به دو متریال قبلی دارند، اما اگر بودجه‌ی محدودی دارید درب ورودی فایبر گلاس بسیار گزینه‌ی مناسبی است. تنوع مدل درب ورودی ساختمان‌ها با فایبر گلاس تقریبا بی نهایت است و حتی می‌توان طرح چوب را نیز با آن‌ها ایجاد کرد. هرچند که در نهایت تفاوت آن با چوب مشخص می‌شود، اما در یک نمای کلی هیچ تفاوتی حس نمی‌شود.
 
مدل درب ورودی ساختمان - فایبر گلاس

انتخاب مدل درب ورودی ساختمان

همانطور که گفتیم لازم است کل ساختمان از خارج تا داخل از یک سبک پیروی کند. اگر هرکجای ساختمان ساز خودش را بزند و هر جزءی یک سبک معماری داشته باشد، اغتشاش ایجاد می‌شود و هیچ زیبایی‌ای به چشم نخواهد آمد. البته انتخاب مدل درب ورودی ساختمان به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد.
اگر درب ساختمان شما رو به یک خیابان پر رفت و آمد است و شما اصلا دلتان نمی‌خواهد که داخل ساختمان معلوم باشد، خب استفاده از مدل‌های شیشه‌ای شفاف مناسب شما نیست. هرچند امروزه شیشه‌هایی وجود دارند که دید را محدود می‌کنند، مثل جام‌های شیشیه یا شیشه‌های بافت دار یا مات. در این صورت شما به نور اجازه‌ی ورود می‌دهید و همچنان حریم شخصیتان را حفظ کرده‌اید.
 
مدل درب ورودی ساختمان - ترکیب چوب و شیشه

اندازه‌ی در ورودی ساختمان

تصمیم گیری برای اندازه‌ی درب ورودی ساختمان، کمی چالش برانگیز است و نیاز به برخی محاسبات دارد. برای مثال استفاده از درب‌های عریض منوط به این است که آیا ساختمان شما کشش دارد یا نه؟ دیوار ورودی باید باربر باشد تا به شما اجازه‌ی نصب یک درب دو لنگه‌ی عریض بدهد؛ بنابراین اگر تصمیم بر این است که دربی بزرگ طراحی کنید حتما با یک متخصص ساختمان مشورت کنید.
همچنین اگر قصد تعویض درب ورودی ساختمان را دارید، باید ببینید ابعاد و اندازه‌ی درب فعلی چقدر است. زیرا اگر استاندارد باشد، قدرت انتخاب بیشتری برای مدل درب ورودی ساختمان تان در اختیار دارید. در غیر این صورت، همچنان باید با یک کارشناس ساختمان مشورت کنید و برای تغییر اندازه‌ی درب تصمیم بگیرید.

رنگ در ورودی ساختمان

تنوع رنگی درب‌های موجود بسیار بالاست. سعی کنید برای همخوانی بیشتر رنگی را انتخاب کنید که در گذر زمان بتوانید دکوراسیون داخلی خانه و همچنین طراحی نما را با آن هماهنگ نگه دارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از بیش از دو رنگ در ترکیب رنگی درب ورودی ساختمان استفاده نکنید.

درب ورودی خانه

 

نکاتی که هنگام خرید باید مدنظر داشته باشید

هنگام خرید یا سفارش درب ورودی ساختمان به این نکات حتما توجه کنید:
  • اگر قصد خرید درب و چارچوب را دارید دقت کنید هم چارچوب و هم قسمت داخلی درب از یک تولید کننده باشند. چرا که ممکن است یک درب مونتاژ شده باشد و هر قسمت مربوط به یک کارگاه. در این صورت ممکن است بخش‌های مختلف به خوبی سرهم نشوند یا هنگام نصب دچار مشکل شوید.
  • درب‌های باکیفیت فایبر گلاس فولادی، معمولا از عایق حرارتی بهره‌مند هستند و به این صورت فضای داخل و خارج را به طور کامل از هم جدا می‌کنند. این تکنولوژی از ورود سرمای خارج و خروج گرمای داخل و همچنین از یخ زدگی داخل درب جلوگیری می‌کند.
  • انتخاب یک درب ورودی با کیفیت ارزش هزینه کردن را دارد. زیرا در این صورت عملکرد نرم‌تر، استهلاک و اتلاف انرژی کمتری دارند. همچنین تاثیر بصری بهتری ایجاد می‌کنند.

در صورتی که در زمینه‌ی خرید یا فروش درب‌های ورودی ساختمان تجربه یا تخصصی دارید نظرتان را با ما درمیان بگذارید.

 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا