توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیتوصیه های پذشکیروانشناسی عمومیسلامت

معایب و مزایای خواب عصر! (چرت زدن هم قوانین خاص خودش را دارد)

خوابیدن در طول روز ممکن است به الگوی خواب ما آسیب بزند. عواقب خواب بد مخل سلامت بدن خواهد بود. ولی خواب کوتاه در طول روز یا همان چرت زدن، اگر به درستی انجام سود فواید بسیاری هم دارد. با هم مزایای خواب عصر را بررسی می کنیم.

مزایای خواب عصر

خواب کوتاه اگر به درستی انجام شود مزایای بسیاری دارد:

انرژی

خوابیدن به تقویت انرژی بدنی شما کمک می کند. در نتیجه اگر به شغلی مشغول هستید که به توانایی شناختی و ذهنی کامل نیاز دارد بهتر است در طول روز چرت کوتاه داشته باشید.

خیلی از رئسای دنیا به خواب کوتاه اعتقاد قلبی دارند. خوابیدن زمان مشخصی دارد که اگر طولانی تر و یا کوتاه تر از آن انجام شود نه تنها انرژی شما را بالا نمی برد بلکه بعد از بیدار شدن خسته تر از قبل خواهید بود.

مزایای خواب عصر

استرس

وقتی عوامل تهدید کننده ی زیادی اطراف شما وجود دارد بهتر است به مغز زمانی برای استراحت بدهیم. در واقع مغز خیلی از پردازش های احساسی خود را در حالت خواب انجام می دهد. به همین دلیل بعد از شب های پر استرس، صبح خوبی را تجربه می کنیم. چون توانسته ایم با شرایط پر استرس کنار بیاییم.

مزایای خواب عصر

خلاقیت

اگر خواب ۹۰ دقیقه ای داشته باشید و چرخه ی خواب کامل شده باشد، ارتباطات جدیدی در مغزتان تشکیل می شود. این ارتباطات شما را خلاق تر از پیش می کند و این مورد یکی دیگر از مزایای خواب عصر است. متاسفانه در چرت های کوتاه مدت چنین اتفاقی نمی افتد.

مزایای خواب عصر را شناختیم. ولی شاید همیشه چرت های کوتاه مدت اینقدر مزایا نداشته باشند. ولی چرا این اتفاق می افتد؟

مزایای خواب عصر

بدن خیلی از ما با خواب کوتاه در طول روز سازگار نشده است. به طوری که خوابیدن موجب بهم ریختگی در سیستم عادی بدن می شود. ریتم قلبی نامنظم می شود، در خواب شب اختلال ایجاد می شود یا چرخه ی اشتها بهم می ریزد و فرد تا آخر روز احساس خواب آلودگی می کند.

به علاوه مصرف چای و قهوه روی چرخه ی خواب تاثیر منفی می گذارند.

با درست خوابیدن از مزایای خواب عصر بهره ببریم

  • اگر در طول شب بی خواب هستید بهتر است در طول روز نخوابید.
  • بهتر است بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بخوابید. اگر به انرژی بیشتری نیاز دارید ۹۰ دقیقه بخوابید.
  • هر روز در ساعت مشخصی بخوابید تا ساعت بدن منظم باشد.
  • ۶ ساعت پیش از خواب شب چرت نزنید.

مزایای خواب عصر

معایب و مزایای خواب عصر! (چرت زدن هم قوانین خاص خودش را دارد)

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا