توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیراز های موفقیتروانشناسی عمومیعشق و ازدواج

چگونه با زنان رفتار کنیم؟ بررسی بهترین روش ها برای رفتار با زنان

برخورد خوب با زنان به ترکیبی از حسن نیت، تواضع و عشق و مهربانی نیاز دارد. زنان معمولا احساسی تر و حساس تر از مردانند و از این رو باید با آنها کمی محتاطانه تر برخورد کنید. اما چگونه با زنان رفتار کنیم؟ در ادامه این مقاله با چند نکته و راهکار برای رفتار با زنان آشنا خواهید شد.

نحوه رفتار با زنان

چگونه با زنان رفتار کنیم؟

احساسات خود را بیان کنید

برخی از مردان اهمیت گفتن احساسات خود به یک زن را دست کم می گیرند. در بسیاری از موارد، مردان ترجیح می دهند در عمل، احساسات خود را ابراز کنند تا با استفاده از کلمات. اگر چنین ایده ای دارید، باید بدانید که زنان هر از گاهی باید عبارت “دوستت دارم” را بشنوند. اگر در ابراز علاقه مشکل دارید، سعی کنید آن را یادداشت کنید یا کارت تهیه کنید تا به او بگویید که چه احساسی دارید.

خبر خوب اینکه ثابت شده بیشتر اوقات در یک رابطه مردان احساس عشق خود را زودتر ابراز می کنند. تحقیقات مشخص کرده اند که مردان فقط ۸۸ روز طول می کشد تا به همسر خود بگویند که آنها را دوست دارند ( در مقایسه با زنان که ۱۳۴ روز طول می کشد). همچنین یک مطالعه دیگر می گوید، در ۷۰ % مواقع مردان زودتر از زنان می گویند “من دوستت دارم” ..

زمان خود را مدیریت کنید. زنان ترجیح می دهند جمله “دوستت دارم” را بعد از رابطه جنسی بشنوند تا قبل از آن. اگر قبل از رابطه جنسی، آن را بشنوند باعث می شود کمی نسبت به آن بی اعتماد شوند. زیرا ممکن است این سوال برایشان به وجود آید که آیا این گفته شما فقط برای انجام برخی اقدامات است یا خیر!

شنونده خوبی باشید

نه فقط زن ها، بلکه همه افراد دوست دارند شنیده شوند. اگر شما بدانید که چگونه گوش کنید، همسر شما از آن قدردانی خواهد کرد و پیوند بین شما رشد خواهد کرد. این نکات را امتحان کنید تا شنونده بهتری باشید:

  • حواس پرتی ها را کنار بگذارید. این ممکن است به معنای خاموش کردن موبایل یا تلویزیون یا نادیده گرفتن پیامی که تازه بدست شما رسیده است باشد. سعی کنید از ایجاد وقفه در مکالمات جلوگیری کنید. تمام حواس خود را بر روی مکالمات تان با همسرتان بگذارید که به وی نشان دهید که او برای شما مهم است و اینکه شما برای آنچه که او می گوید، ارزش قائل هستید و علاقه مندید.
  • نشانه های غیر کلامی و زبان بدن او را بخوانید. حرکات صورت و حرکات چشم همه می توانند مهم باشند. نه تنها با گوش خود بلکه با چشمان خود نیز گوش کنید تا بتوانید بینش بیشتری نسبت به احساس او بدست آورید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، مقاله زبان بدن زنان را در ریموژ مطالعه فرمایید.
  • چیزها را از دیدگاه او ببینید. همسر یا دختر مورد علاقه شما ممکن است از چیزی که هرگز شما را ناراحت نمی کند ناراحت شود. پاهای خود را در کفش های او قرار دهید تا سعی کنید بفهمید که او با چه چیزی ارتباط برقرار می کند. حتی اگر با عکس العمل ها و نظرات او موافق نیستید، یک ذهن باز داشته باشید و به او بگویید که در هر مسئله یا مشاجره ای همیشه طرف او هستید.
  • از حل مسئله خودداری کنید. وقتی یک زن از مشکلی که با آن روبرو است صحبت می کند، اولین پاسخ مرد تلاش برای حل آن است. این انگیزه از جای خوبی حاصل می شود، اما این چیزی نیست که یک زن بخواهد. او به سادگی می خواهد شنیده شود؛ بنابراین به دنبال راه حلی برای این وضعیت نباشید. اگر او نظر شما راجع به کاری که باید انجام دهد را پرسید، آزادانه پیشنهادات خود را به او بگویید، اما اگر او یک روش متفاوت را انتخاب کرد، ناراحت نشوید.

از او بپرسید که چه حسی دارد

در بسیاری از موارد، شما دقیقاً می دانید که زن زندگی شما چه حسی دارد، اما گاهی اوقات، به خصوص هنگامی که رابطه تان جدید است، باید از او سؤال کنید. محققان در مطالعه‌ای که در ژورنال PLOS منتشر شده است ثابت کردند که مردان به مراتب کمتر از زنان با نگاه کردن به طرف مقابل خود، متوجه ناراحتی یا مشکلات او می‌شوند. به بیان دیگر، کمتر می‌توانند نگاه زنان را تفسیر کنند.

منصفانه بجنگید

حتی نزدیکترین زوج ها هم استدلال هایی دارند؛ آنچه مهم است این است که چگونه در طول آن اختلافات با زن خود صحبت می کنید. تهدید نکنید یا از تهدید جسمی استفاده نکنید. وقتی دعوا تمام شد، از ضربه زدن به احساسات یکدیگر دست بردارید و برای جبران کردن، نصف راه را شما بروید. احساسات او نسبت به خودتان را با حالت دفاعی از دست ندهید و یا سعی نکنید فقط با سرکوب او به دعوا پایان دهید. همه ما نیاز به تایید و تصدیق احساسات مان داریم.  

یک زوج در ماشین

احترام خود را نشان دهید

مودب باشد

زن ها دوست دارند جملاتی مانند “لطفا” و “از شما ممنونم” را بشنوند. حتی اگر مدتی است که با هم ملاقات می کنید یا مدتهاست که ازدواج کرده اید، طرز درست رفتار کردن و احترام گذاشتن را فراموش نکنید. همان رفتاری را که به دیگران نشان می دهید به او هم نشان دهید. از ناسزا گویی خودداری کنید. هرگز از بدگویی کردن یا توهین های عامیانه برای صحبت کردن با زن خود استفاده نکنید، حتی اگر فقط قصد شوخی کردن دارید.

برنامه هایتان را تغییر ندهید یا کنسل نکنید

اگر یک وضعیت اضطراری است یا کاملاً غیرقابل اجتناب است، قطعاً می توانید یکی از قرارهای ملاقات تان را کنسل کنید، اما حتماً تا آنجا که ممکن است توضیحی بسیار خوب داده و از او عذرخواهی ارائه دهید.

به موقع باشید

اگر ممکن است دیر به قرار خود برسید، در اصرع وقت با او تماس بگیرید تا مطلع شود؛ توجه کنید که زمان هرکسی ارزشمند است.

با خانواده او نیز با احترام رفتار کنید

حتی اگر می گوید که با خانواده اش رابطه خوبی ندارد، همیشه نسبت به آنها با احترام رفتار کنید و از انتقاد از آنها بپرهیزید. پیوندهای خانوادگی می توانند قوی باشند و والدین یا خواهران و برادران یک زن می توانند بر روی تصمیم گیری او برای ادامه رابطه یا رَد کردن یک مرد تاثیر بگذارد.

ازحسادت خودداری کنید

حسادت نسبت به دوستان مرد، همكاران و کسانی که قبلا با او در ارتباط بودند، بدون دلیل مناسب، به زن می گوید كه شما او را فریب دهنده و دارای شخصیت اخلاقی پایین می دانید و به او اعتماد کافی ندارید.

در کارهای خانه به او کمک کنید

آیا می خواهید پاسخ سوال ” چگونه با زنان رفتار کنیم؟ ” را بدانید؟ اگر با هم زندگی می کنید، کافی است کارهای شخصی تان را خودتان انجام دهید. هر دوی شما مسئولیت کارهای خانه را بر عهده دارید. از او انتظار نداشته باشید که مرتباً وسایل شما را به دنبال تان بردارد. یكی از مطمئن ترین راه های ورود به قلب یك خانم، بودن جاروبرقی در یك دست و یك جعبه مواد شوینده در دست دیگر است!

یک زوج خوشحال

احساس خاص بودن به او بدهید

تاریخ مناسبت های خاص را فراموش نکنید

مطمئن شوید که هنگام تولد او با یک هدیه مناسب آماده هستید، یا زمان آن است که سالگرد رابطه تان یا روز ولنتاین را جشن بگیرید. به یاد داشتن مناسبت ها، راهی عالی برای دادن احساس ویژه به یک زن است. به یاد داشته باشید، چه درست یا چه نادرست، خانواده و دوستانش احتمالاً از او خواهند پرسید که شما چه چیزی را به او هدیه داده اید یا چگونه جشن گرفتید. زن خود را در موقعیتی قرار ندهید که مجبور به دروغ گفتن یا پذیرفتن اینکه شما اجازه داده اید این مناسبت ها بدون اتفاق خاصی بگذرند، شود.

ساگرد خود را جشن بگیرید

سالگردها مانند ماشین های زمان کوتاه هستند؛ آنها به شما این امکان را می دهند که یک واقعه مهم (روز عروسی، تاریخ اولین قرار و غیره) را دوباره یادآوری کنید. آنها فرصتی برای تجربه دوباره احساسات خاص ایجاد شده در آن لحظه هستند. با انجام کاری خاص در سالگرد خود، به زن زندگی تان نشان دهید که برای آن رویداد و تمام اتفاقاتی که از آن زمان افتاده است، ارزش قائل هستید. اگر می توانید از پس آن برآیید و پیش بروید و کاری عجیب و غریب انجام دهید تا همسر یا دختر مورد علاقه تان از آن لذت ببرند، اما آنچه می تواند بیشترین معنی را داشته باشد، مکالمه ای است که در آن،  اوقات خوب و رشد رابطه و خوشبختی مشترک تان را یادآوری می کنید.

هدیه های خاص بدهید

هدایایی که از دل می آیند، ارزشمندترین گزینه ها هستند. وقت بگذارید تا چیزی را انتخاب کنید که زن شما دوست دارد یا خودتان چیزی را برای او درست کنید. وقتی برای هدیه دادن به او زمان می گذارید، او متوجه خواهد شد. برای درک بیشتر این موضوع و گرفتن چند ایده جذاب، مقاله راهنمای خرید کادو برای خانم ها را در ریموژ مطالعه و بررسی کنید.

به او گل بدهید

همه خانم ها به گل علاقه مند نیستند، اما اکثریت آنها واقعاً از یک دسته گل قدردانی می کنند، به خصوص اگر بدون هیچ دلیل خاصی به آنها داده شود. در اولین فرصت، برای او گل بخرید یا در صورت مناسب آنها را به خانه یا محل کار وی تحویل دهید. كارتی كه به سادگی می گويد ” من به تو فکر می كنم” كافی است تا لبخندی به چهره او بياورد.

یک زوج در حال آشپزی

ایجاد لحظه های عاشقانه

درک کنید که چیزهای کوچک ممکن است معنای زیادی بدهند

در حالی که ژست های بزرگ عاشقانه ممکن است جایگاه خود را داشته باشند، این چیزهای کوچک است که به یک زن نشان می دهد که چقدر برای شما معنی دارد. اقدامات اندیشمندانه مانند آوردن یک فنجان قهوه در صبح یا تنظیم باد لاستیک های ماشین او، روش بسیار مشخصی برای گفتن “دوستت دارم” است بدون آنکه نیازی به گفتن کلمات داشته باشید. ثابت قدم باشید. هر روز به نوعی به او نشان دهید که در حال فکر کردن به او هستید و سعی می کنید زندگی او را کمی ساده تر و شادتر کنید.

برای او پیام بفرستید

یک یادداشت کوتاه بنویسید، یک متن را برای او ارسال کنید یا از طریق ایمیل پیامی را برای او بفرستید تا به این طریق اطلاع دهید که در حال فکر کردن به او هستید. اگر او روز بزرگی در پیش دارد – یک مصاحبه شغلی، یک ارائه در محل کار – برای او پیام تشویق و پشتیبانی ارسال کنید.

از او تعریف کنید

با گفتن چیزهای خوب درباره قسمت هایی از بدن او که احساس خیلی خوبی به آن ندارد، ناراحتی های او را برطرف کنید و فراموش نکنید که از چیزهایی که در مورد او برای شما جذاب تر است، تعریف کنید. تأثیر جمله “خیلی خوشگل شدی” را دست کم نگیرید که تقریباً همه خانم ها با این جمله، جان دوباره می گیرند. اگر سوال” آیا این لباس باعث می شود که من چاق به نظر برسم؟” را از شما پرسید، جواب درست همیشه “نه” است!

همه ما دوست داریم به خاطر خصوصیاتی که ما را ویژه می کند، شناخته شویم؛ بنابراین از زن خود برای آنچه که هست، تعریف کنید. آیا او خلاق، جذاب یا بامزه و خنده دار است؟ آیا دستاوردها و چشم انداز او از زندگی را تحسین می کنید؟ به او بگویید! و حتماً وقتی این کار را کردید، مستقیماً به او نگاه کنید.

هشدارها

  • او را با بقیه زن ها مقایسه نکنید.
  • سوال شما این است که چگونه با زنان رفتار کنیم؟ کافی است به او دروغ نگویید. زیرا اعتماد او را از دست می دهید و او نمی داند چه چیزی را باور کند.
  • بیشتر از ۷ ساعت در ۲۴ ساعت در کنار او نباشید. زن ها به فضای خود احتیاج دارند.
  • خوب رفتار کردن با زن یک چیز است، قربانی کردن احترام و عزت نفس شما یک چیز دیگر احساس خود و ارزشهای خود را حفظ کنید. به احساسات خود در مورد احترام و عزت نفس اهمیت دهید.. کسی که به خودش احترام بگذارد می تواند از همه جذاب تر باشد.
  • به یاد داشته باشید که همه زن ها متفاوت هستند. هرگز، هرگز چیزهایی مانند این ها را نگویید: “من برای تو گل خریدم. چون تو یک زن هستی و زنها گل دوست دارند!” یا “چیزی که برایت خریدم را دوست داری؟ من مبلغ زیادی را برای آن پرداخت کردم.”
  • به طور کلامی به او و اعضای خانواده اش توهین و بی احترامی نکنید.

سوالات متداول

۱- همسر من همیشه به من بی احترامی می کند. باید چه کاری انجام دهم؟

آرام با او در مورد اینکه چه احساسی دارید صحبت کنید و از او بخواهید که او از گفتن چیزهایی که به نظر شما بی احترامی است دست بکشد؛ اگر او از این کار امتناع کرد، شخص دیگری را پیدا کنید!

۲- چگونه با زنان رفتار کنیم؟

با همان احترام و عزتی که خودتان انتظار دارید. و اگر خودتان ایده ای برای این کار ندارید، به فردی که او را بیشتر تحسین می کنید فکر کنید و از او تقلید کنید. زنان مستحق احترام، مهربانی، عشق، افتخار، عزت، شان و بزرگی و طیف گسترده ای از صفت ها هستند که دقیقاً منجر می شود با او درست رفتار کنید. ننکات این مقاله را نیز مدنظر قرار دهید.

۳- همسر من یک زن قوی، مؤدب، مهربان و قابل احترام است. مشکل این است که من مثل کودک با او رفتار کردم و اشتباه بزرگی مرتکب شدم. او دیگر مرا دوست ندارد. باید چکار کنم؟

یک عذرخواهی واقعی از او بکنید. به او بگویید که می دانید چه کار اشتباهی انجام داده اید و قول می دهید در آینده رفتار دیگری از شما خواهد دید. سپس تمام تلاش خود را برای تغییر رفتارتان انجام دهید. به خاطر داشته باشید که او ممکن است برای بخشش شما به زمان احتیاج داشته باشد، یا ممکن است به هیچ وجه شما را نبخشد و شما باید هر آنچه را که تصمیم می گیرد، بپذیرید.

۴- هر وقت موضوعی زن من را ناراحت می کند، چنان استرس پیدا می کند که نمی خواهد با من صحبت کند. آیا باید او را نادیده بگیرم؟

بعضی اوقات همسر شما به فضا و زمان نیاز دارد، اما محرمانه به کسی احتیاج دارد که در این مواقع به او تکیه دهد. از او سؤال کنید که آیا زمانی وجود دارد که بتوانید پیش او بروید. در کل فقط مهربان و با ملاحظه باشید، حتی اگر این اتفاق در سکوت رخ دهد. پاسخ دادن با عصبانیت، باعث می شود که هیچ یک از شما احساس بهتری پیدا نکند. از طرف دیگر، با او بنشینید و از او بخواهید تا به شما بگوید چه کاری می توانید انجام دهید تا احساس بهتری به او بدهد. به این ترتیب دقیقاً می فهمید که چگونه در آینده می توانید کمک کنید.

۵- چگونه می توانم حسادت او را برطرف کنم؟ زن من اگر فقط به زن دیگری نگاه کنم، حسادت می کند.

موضوع این است که چشمان شما چه مدتی روی زن دیگر می ماند؟ بدیهی است که اگر شما زن دیگری را بررسی می کنید، نباید او را به خاطر ناراحت یا رنجیده شدن، سرزنش کنید. نگاه خود را کنترل کنید و برای اطمینان دادن به او در مورد عواطف خود و زیبایی او در چشمانتان، تلاش کنید.

۶-  چگونه می توانم بعد از یک قهر طولانی از همسرم عذرخواهی کنم؟

به او نشان دهید که تغییر کرده اید. غالباً وقتی زنان با مردم درگیر می شوند، این به دلیل اختلاف عادت ها، اهداف زندگی و غیره است. هراتفاقی که در گذشته افتاده است، به او نشان دهید که شما شایسته یك فرصت دوم هستید.

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا