رپورتاژ آگهی
موضوعات داغ

کاهش سفرهای خارجی با شایع شدن کرونا

ویروس کرونا باعث شده است که بسیاری از افراد سفرهای خارجی خود را به کشورهای دیگر لغو کنند. این موضوع گرچه باعث کاهش سفرهای خارجی شده است اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توانید به سادگی از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کنید.

کاهش سفرهای خارجی با شایع شدن کرونا

ویروس کرونا باعث شده است که بسیاری از افراد سفرهای خارجی خود را به کشورهای دیگر لغو کنند. این موضوع گرچه باعث کاهش سفرهای خارجی شده است اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توانید به سادگی از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کنید. با توجه به این که سفرهای خارجی از حساسیت بیش‌تری برخوردار است بهتر است مسافران نکات بهداشتی را کاملا جدی بگیرند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید. همچنین در نظر داشته باشید به منظور پیشگیری بیش‌تر از ابتلا به این بیماری بهتر است در طول سفرتان از یک ماسک N95 استفاده کنید. ماسک‌های فیلتردار از ورود هر ویروسی به سیستم بدنی شما جلوگیری می‌کنند.

البته در نظر داشته باشید که این ماسک‌ها قیمت بیشتری نسبت‌ به دیگر ماسک‌ها دارند و طول عمر مشخصی هم دارند. اگر بلیط هواپیما خارجی را تهیه کرده‌اید و می‌خواهید به فرودگاه بروید بهتر است در فرودگاه از مواد خوراکی استفاده نکنید و همچنین سعی کنید برای انجام کارهای اداری پروازتان از یک دست‌کش استفاده کنید. استفاده از دست‌کش کمک می‌کند تا احتمال ابتلا به این بیماری به حداقل برسد. همچنین بهتر است در طول سفر ژل‌های ضدعفونی کننده داشته باشید تا برای خوردن و آشامیدن دست‌های خود را بشویید.

کاهش سفرهای خارجی با شایع شدن کرونا
کاهش سفرهای خارجی با شایع شدن کرونا

بهتر است از مواد روبازی که داخل هواپیما توزیع می‌شود استفاده نکنید. خوراکی‌هایی مانند زیتون، گوجه، خیارشور و دیگر خوراکی‌هایی که بسته‌بندی نیستند ممکن است آلوده باشند پس بهتر است از خوردن آن‌ها اجتناب کنید. اما می‌توانید در ساک دستی که به همراه خودتان به کابین می‌برید چند خوراکی قرار دهید تا در طول سفر از آن‌ها استفاده کنید. البته بهتر است هنگام استفاده از سرویس بهداشتی هواپیما دقت زیادی به‌خرج دهید و ترجیحا دست‌های‌تان را با مواد شست‌شوی شخصی بشویید.

بهتر است برای تهیه بلیط پرواز خارجی از وب‌ سایت‌های آنلاین استفاده کنید تا مجبور نشوید به محیط‌های شلوغ و پر رفت‌ و آمد نروید. تمامی نکات ارائه شده در این مطلب برای سلامتی مسافران است و بهتر است تمامی این نکات را کاملا جدی بگیرید تا سفر سالمی داشته باشید. همچنین بهتر است در این شرایط به شهرهایی که دارای موارد مشکوک به این بیماری هستند سفر نکنید. بعد از رسیدن به مقصدتان نیز بهتر است نکات بهداشتی را رعایت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

البته هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره در شهرهای خارجی از ضد عفونی کننده‌های بسیار مناسبی استفاده می‌کنند اما با این حال توجه به نکات بهداشتی می‌تواند نقش ویژه‌ای در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری داشته باشد.
فرودگاه‌های شهر مقصد نیز یکی از موضوعات بسیار مهم بهداشتی هستند. در فرودگاه‌های شهر مقصد و یا شهرهای بین راهی سعی کنید هیچ‌گونه مواد خوراکی را تهیه نکنید. همچنین در استفاده از سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات بهداشتی دقت بسیار ویژه‌ای داشته باشید.

تمامی این موارد می‌توانند تاثیر بسیار ویژه‌ای در کاهش احتمال ابتلا به این ویروس داشته باشند. طبق گفته کارشناسان پزشکی این ویروس می‌تواند تا ۷ ساعت روی سطوح مختلف زنده بماند. از همین جهت فرودگاه‌های مبدا و مقصد می‌توانند ناقل قطعی این ویروس باشند. استفاده از دست‌کش‌ و ماسک می‌تواند در این مورد کمک کننده باشد.

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم

سفر با هواپیما به بسیاری از کشورهای خارجی لغو شده است و به همین خاطر ممکن است مجبور شوید به‌صورت غیر مستقیم به شهر مقصدتان سفر کنید. این کار ممکن است باعث افزایش هزینه‌های سفر شما شود. البته در صورتی انجام این کار توصیه می‌شود که سفر شما خیلی واجب باشد و در غیر این‌صورت بهتر است سفر خود را کنسل کنید. اگر بخواهید سفر خود را لغو کنید می‌توانید به پروفایل‌ کاربری‌تان مراجعه کنید و در آن‌جا درخواست استرداد بلیط‌تان را انجام دهید.

دقت داشته باشید که اگر بلیط شما از نوع چارتری باشد روند کنسلی آن با مشکلات بیش‌تری روبه‌رو است اما اگر بلیط هواپیما خارجی از نوع سیستمی باشد کار شما بسیار راحت‌تر است و بعد از کسر جریمه مصوب سازمان هوایی می‌توانید در کمترین زمان ممکن هزینه بلیط خود را دریافت کنید.

کاهش سفرهای خارجی با شایع شدن کرونا
کاهش سفرهای خارجی با شایع شدن کرونا

برای این‌که بتوانید احتمال ابتلا به این ویروس را کاهش دهید بهتر است وسایل پرکاربرد شخصی‌تان را نیز به‌صورت دائم ضدعفونی کنید. برای مثال تلفن همراه، لپ تاپ، لوازم جانبی الکترونیکی، کارت‌های بانکی و بسیاری دیگر از وسایل را در بازه‌های زمانی مشخصی ضدعفونی کنید تا بتوانید احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. ضد عفونی کننده‌ها و همچنین الکل‌های صنعتی در داروخانه‌های سطح کشور به فروش می‌رسند و می‌توانند برای ضدعفونی کردن وسایل شما بسیار مناسب باشند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا