توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اس ام اسسرگرمی

انشا در مورد مبعث (زیباترین انشاهای بعثت)

انشا در مورد مبعث (زیباترین انشاهای بعثت)

انشا در مورد عید مبعث از متن‌های مرتبط با بعثت پیامبر و مقاله در مورد مبعث پیامبر اکرم برای ارائه در مدرسه است. در انشایی که برای عید مبعث می‌نویسید داستان بعثت پیامبر را شرح دهید. همچنین اینکه روز مبعث چه روزی است از جمله مواردی است که می‌توانید در انشای خود به آن اشاره کنید. انشا درباره مبعث را درسیرافی ها بخوانید.
موضوع انشا درباره عید مبعث از موضوعات زیبای انشا و موضوع انشای مناسبتی است که در مدرسه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. برای پرداختن به این موضوع سعی کنید فلسفه مبعث و داستان بعثت پیامبر را بطور خلاصه در انشای خود بگنجانید. در مطلب حاضر یک انشای تحقیقی درباره بعثت حضرت محمد(ص) و یک انشای ادبی با مضمون مبعث رسول اکرم(ص) درج شده است که شما را به مطالعه و ایده گرفتن از آن‌ها دعوت می‌کنیم.
 
بهترین انشا ها در مورد مبعث
 

انشا در مورد مبعث به شیوه مقاله و تحقیقی

عید مبعث یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است. رسول گرامی اسلام در روز ۲۷ رجب سال چهل عام الفیل به پیامبری برگزیده شدند که این روز را عید مبعث می‌گویند و در آن روز جشن عید مبعث برگزار می‌کنند.
بعثت در صبح اتفاق افتاد. محمد امین (ص) قبل از شب ٢۷ رجب در غار حرا به عبادت خدا و راز و نیاز پرداختند. ایشان قبل از بعثت، در بعضی از اوقات برای تفکر و عبادت به غار حرا در کوهی واقع در شمال مکه پناه می‌‏بردند. آن جناب در عالم خواب رؤیا‌هایی می‌دیدند راستین و برابر پروردگار بزرگشان برای پذیرش وحی به تدریج آماده می‌شد. در عالم واقع روح الامین، جبرئل بزرگ، فرشته وحی مأمور شد آیاتی از قرآن را بر ایشان بخواند و حضرت را به مقام پیامبری مفتخر سازد.
این واقعه به طور مشهور، در روز ۲۷ رجب، سیزده سال قبل از هجرت و در سال چهلم عام الفیل برابر با سال ۶۱۰ میلادی روی داد. اولین آیاتی که بر حضرت نازل شد در ابتدا آیات نخستین سوره‏ علق و سپس مُدَّثر بود. حضرت محمد مصطفی (ص) در این هنگام چهل ساله بودند. تنهایی و توجه خاص در غار حالتی غریب در ایشان ایجاد می‌کرد. حالتی وصف ناشدنی، ترس و ابهام از یک طرف و شعف و سبک‌بالی از سوی دیگر و به ناگاه در شبی از این لیالی پر قدر فرشته وحی به یک‌باره بر او نازل گردید با این پیام: «اقرأ باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ وربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم».
جبرئیل از سوی خدا وحی‌ای آورد و به پیامبر گفت: بخوان و ایشان گفتند: «نمی‌توانم، یا خواندن نمی‌دانم». خدای متعال پیامبرش را از بین کسانی که درس ناخوانده بودند برگزید تا کسی نگوید این مطالب را نزد دیگری آموخته بود و همه بفهمند که آن چه بیان می‌دارد، وحی است. آغاز اسلام و شروع بعثت با نام خدا، خواندن، قَلَم، قیام، هشدار، پاکی و اخلاص و بزرگداشت خدا شروع شد.
پیامبر گرامی اسلام، پس از بعثت، نستوه و خستگی‏ ناپذیر با جهل، کفر و ستم مبارزه کرد و پس از سه سال تبلیغ مخفی و ده سال دعوت علنی مردم به توحید و ترویج آشکار دین اسلام در شهر مکه، به مدینه هجرت کرد و تا پایان عمر خویش در آن دیار ماند.
 
بهترین انشا ها در مورد مبعث
 

انشا در مورد مبعث به سبک ادبی

مبعث به آرامی جریان دارد و غار حرا، لحظه‌های شکوهمندی را به تماشا نشسته است. لحظه‌هایی که فرشتگان گرانقدر و ملائک مقرب درگاه باریتعالی برای درک آن مشتاق هستند و صف در صف جبرئیل را همراهی می‌کنند.
حرا در کناره مکه و مکه در سکوت و ظلمت فرو رفته است. محمد(ص) از آسمان نور می‌جوید. مدت‌ها بود که می‌آمد تا با خدای خود خلوت کند و  امشب آسمان به فرش نزدیک شده است تا اوج روح فرشیان را با مقیاس‌های آسمانی بسنجد و ناتوان است و «اقرا بسم ربک…» زمین را می‌لرزاند.
دقایقی می‌گذرد تا محمد صلی الله علیه و آله آرام و قرار یابد و رسالت را با جان و دل بستاند؛ و آنگاه و اینک تنها امین زمینی‌ها نیست؛ او امین آسمانیان شده است. او امین وحی الله، امین خداوند است و این بار، امانت، آیه‌های روشن وحی است و صاحبان امانت، آن سوی حرا. به قلب او سخن‌ها ریخته‌اند و او را به سمت قومی جاهل و نادان فرستاده‌اند. محمد باید از کوه سرازیر شود و به سمت آنان بشتابد. باید آن‌ها را نیز در این معجزه سهیم کند.
او «رحمة للعالمین» است. امین خدا از کوه پایین می‌آید و خداوند، از جلوه ذات خود بر روی زمین، می‌بالد به فرشتگان و از پنجره‌های آسمان، عرشیان، سرک می‌کشند تا بار رسالت را بر روی دوش خیرالمرسلین ببیند؛ و امین خدا با گام‌های استوار، به سمت خانه در حرکت است. عطر آیه‌های روشن آسمان بر لبانش جاری است. قلبش از معارف آسمان و زمین آکنده است. روحش از پله‌های آسمان بالا رفته است و درجه‌های روشن نور را بی پروا از زیر گام هایش می‌گذراند. عظمت انسان مشهود است بر اهل آسمان و زمین. روشنی، تازه تولد یافته است در کوچه پس کوچه‌های داغ مکه و آیه‌ها از زبان انسان، آهنگ دیگری دارد؛ آهنگ عبودیت، آهنگِ «وحده لا اله الا هو»، «قولو لا اله الا الله تفلحوا» و گویی زمین است که مبعوث شده است و بار آسمان اینک بر دوش زمین است. زمین، استوار، آسمان را بر دوش دارد. زمین، مرکز ثقل آفرینش است و محمد صلی الله علیه و آله، معجزه خاتم و این است معنای بعثت.

در پایان عید مبعث را به مخاطبان ستاره تبریک عرض نموده و امیدواریم انشا‌های مبعث برای شما مفید بوده باشند.

اکرم ادیبی – گروه سرگرمی ستاره

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا