توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اس ام استصاویرتصاویر مناسبتیسرگرمی

عید مبعث 97؛ تاریخ، عکس، متن و شعر تبریک مبعث رسول اکرم (ص)

عید مبعث 97؛ تاریخ، عکس، متن و شعر تبریک مبعث رسول اکرم (ص)

تاریخ عید مبعث 97 برابر با روز شنبه 25 فروردین 1397 است. این روز در تقویم میلادی مصادف با 14 آوریل سال 2018 می‌باشد. عید مبعث سالروز برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری (27 رجب سال چهلم عام الفیل) است. این روز خجسته بر همگان مبارک باد.

مبعث روزی است که پیامبر بزرگ اسلام از جانب خداوند و به وسیله جبرئیل به هدایت انسان‌ها رسالت داده شد. روز ۲۷ رجب سال چهلم عام الفیل روز برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری است. با توجه به متغیر بودن تقویم هجری قمری، این روز هر ساله در تقویم شمسی ما ایرانیان دچار تغییراتی می‌گردد. تاریخ عید مبعث ۹۷ در تقویم شمسی برابر با روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ است. همچنین این روز مصادف با ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی می‌باشد.

عید مبعث یکی از بزرگترین اعیاد تمامی مسلمانان جهان است. عیدی که باعث پیوند و اتحاد مسلمانان جای جای گیتی می‌گردد. زمانی که پیامبر اکرم (ص) بر فراز کوه حرا و در میان غار مشغول مناجات با خدا بود، ناگاه پیک وحی، جبرئیل امین بر آن حضرت نازل شد و آیات آغازین سوره علق را همراه مژده رسالت، برای آن حضرت خواند:

«بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفرید، همان کس که انسان را از خون بسته‌ای خلق کرد، بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان کسی که به وسیله قلم تعلیم داد، و به انسان آن چه را نمی‌دانست، آموخت».

به این ترتیب آغاز وحی و بعثت، با نام خدا و با خواندن و قلم و علم و آموزش آمیخته با توحید، شروع شد و این واژه‌های زرین وحی، بیانگر آن است که بعثت یعنی: رستاخیز معنوی، و انقلاب در همه امور، که اساس آن انقلاب‌ها، انقلاب فرهنگی و آگاهی بخشی در همه زمینه‌هاست.

 

تاریخ عید مبعث 97

باتوجه به عظمت این روز اعمال بسیاری توسط امامان معصوم و فق‌های دینی ذکر گردیده است. از جمله اعمال و اذکار مخصوص این روز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.


اعمال روز 27 رجب روز مبعث پیامبر اسلام (ص)
اعمال شب 27 رجب – نماز شب عید مبعث


بیایید این روز خجسته و شکوهمند را به یکدیگر تبریک گفته و شادی و امید را در دلهایمان روشن کنیم. با ارسال پیامک، متن، عکس نوشته، تغییر در عکس پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم نام و عظمت این روز را پاسداریم.

عکس پروفایل عید مبعث بدون واترمارک
عکس نوشته تبریک عید مبعث
عکس عید مبعث رسول اکرم (ص)
عکس و متن زیبا برای تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص)
عکس نوشته عید مبعث برای تلگرام و اینستاگرام

بت و بتخانه همه ذکر خدا می‌گویند / سخن از اقرأ و از غار حرا می‌گویند
حمد حق، مدح رسول دو سرا می‌گویند / خلق عالم همه تبریک به ما می‌گویند

 
❆❆❆❆❆❆
ای مکه احمد آمده آغوش خود را باز کن / ای کعبه بر دور سر آن جان جان پرواز کن

ای بت ثنای مصطفی با نام حق آغاز کن / ای آفرینش یک صدا آهنگ وحدت ساز کن

❆❆❆❆❆❆


شعر در مورد مبعث پیامبر (ص) – اشعار تبریک عید مبعث رسول اکرم
شعر مبعث پیامبر اکرم حضرت محمد (ص)

به به که چه روز خرم آمد / مبعوث، نبى اکرم آمد

بس عید فرا رسید بى شک / عیدى نبود چنین مبارک

هر روح که دور از بدى شد / با آمدنش محمدى شد

تاریخ عید مبعث 97


اس ام اس تبریک مبعث رسول اکرم (ص)
اس ام اس عید مبعث – پیامک عید مبعث
نقاشی کودکانه مبعث و چند شعر کودکانه در مورد پیامبر(ص)


اهداف بعثت پیامبر

خداوند، اهداف بلند و فایده‌های بی شماری را در ارسال پیام آوران برای شکوفا کردن بنیه علمی و عملی انسان در نظر گرفته است تا آنان را به «ملاقات خدا» (یعنی بالاترین مقام ممکن) ارتقا بخشد.

  • خدا پرستی و پرهیز از طاغوت
  • تعلیم کتاب و آموزش حکمت
  • برپایی عدل و قسط
  • نجات از تاریکی‌ها
  • تکامل عقل
  • تعالی اخلاق
  • داوری در اختلاف‌های مردم
  • یاد آوری نعمت‌ها
  • آزادی انسان

عید مبعث بر همگان مبارک باد

حمید قارایی – گروه عمومی ستاره

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا