توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیراز های موفقیتعشق و ازدواجمشاوره خانواده

آیا عاشق شریک عاطفی خود هستید؟

آیا عاشق شریک عاطفی خود هستید؟

 
آیا عاشق شریک عاطفی خود هستید؟

هیچ چیز برای یک زوج و روانکاو آن‌ها ناامید کننده‌تر از این نیست که یکی از آن‌ها ادعای دوست داشتن بکند، ولی عاشق نباشد. مثلا:«من نمی‌خواهم اتفاق بدی برای تو بیافتد، ولی آن حسی که نسبت به تو باید داشته باشم را ندارم.» یا:«معلومه که دوستت دارم. با هم بچه داریم.» یا:«می‌توانیم هنوز دوست هم باقی بمانیم.»

می‌توانید حیوان خانگی خود یا تنیس بازی کردن را دوست داشته باشید.ولی آیا عاشق همدیگر هستید؟ اگر روانکاو شما احساس کند فقط یکی از شما عاشق است، در دو جلسه جداگانه با هرکدامتان صحبت خواهد کرد. اگر فقط جواب یکی از شما مثبت باشد، یعنی مشکل در کارتان هست. وقتی عشق از بین برود، برگرداندن آن بسیار سخت خواهد بود. غیرممکن نیست، ولی محتمل هم نیست. اگر یکی یا هر دوی شما هیچوقت عاشق نبوده‌اید، ایجاد آن احتمال بسیار کمی دارد.

بیشتر مقاله‌ها روی این تمرکز می‌کنند که چگونه می‌توانید بفهمید شریک عاطفیتان عاشق شما نیست. ولی این مقاله، روی علائمی که خود شما نشان می‌دهید تمرکز خواهد کرد و نگرش فعالانه به جای نگرش انفعالانه خواهد داشت. برخی افراد دلایل قابل قبولی برای رفتار بی حس و کم توجهی خود دارند مثل عصبانیت، افسردگی یا بیماری جسمی. ولی اگر ولی اگر این رفتارهای مضر مزمن باشند، احتمال دارد مشکل بزرگ‌تری در این میان هست که بعدها خودش را نشان خواهد داد.

 

۱-بی حسی و بی علاقگی. یک زوج عاشق برای انجام کارها با همدیگر انرژی دارند. می‌خواهند شریک عاطفی خود را راضی نگه دارند و به دنبال فعالیت‌های جدید و هیجان انگیزی هستند که با هم به دنبال آن بروند. اگر نمی‌خواهید دنیا را با شریک عاطفی خود کشف کنید، شاید علاقه‌ای به حضور او ندارید.

 

۲-فاصله. یک زوج عاشق مشتاق هستند در هر فرصتی با هم باشند. مشتاق هستند از سر کار به خانه بیایند، یا آخر هفته برسد تا با هم وقت بگذرانند. بیرون رفتن برای یک غذای ساده هم می‌تواند رضایت بخش باشد. اگر معمولا بین خود و شریک عاطفیتان فاصله می‌اندازید، ممکن است عاشق نباشید.

 

۳-روابط زناشویی. یک زوج عاشق، رابطه جنسی را به شکل نوعی عشق ورزیدن می‌بینند. آن‌ها از راضی کردن شریک عاطفی خود نه تنها اعتماد به نفس می‌گیرند، بلکه احساس خواسته شدن و با ارزش بودن نیز می‌کنند. و برای آن اشتیاق دارند. از لذت شریک عاطفی خود لذت می‌برند. آن‌ها به علایق شریک عاطفی خود توجه می‌کنند و برای دانستن آن تلاش می‌کنند. اگر از نزدیکی با شریک عاطفی خود لذتی نمی‌برید و هیچ علاقه‌ای به آن ندارید، ممکن است مشکل اساسی داشته باشید.

 

۴-توجه. یک زوج عاشق روی هم تمرکز می‌کنند. بسیار به یکدیگر فکر می‌کنند و ممکن است بی هیچ دلیلی به جز نشان دادن عشق خود به هم هدیه بدهند. وقتی شریک عاطفیشان خوشحال نیست نگران می‌شوند و سعی می‌کنند مشکل را در اسرع وقت حل کنند. اگر شریک عاطفیتان به ندرت در ذهن شما است، ممکن است عاشق نباشید.

 

۵-ارزش. یک زوج عاشق برای همدیگر ارزش قائلند و از پیدا کردن هم احساس خوش شانس بودن می‌کنند. چه حقیقت داشته باشد یا نه، احساس می‌کنند نیمه گمشده خود را پیدا کرده‌اند. اگر شریک عاطفیتان برای شما فرقی با دیگران ندارد، احتمالا عاشق نیستید.

 

۶-احترام. یک زوج عاشق به یکدیگر احترام می‌گذارند. شریک عاطفی خود را تحسین می‌کنند و از او حمایت می‌کنند. به خاطر این احترام، بهتر گوش می‌کنند، مشورت می‌کنند و به توافق می‌رسند. به دنبال کنترل کردن نیستند و به شکل تیم کار می‌کنند. اگر با شریک عاطفی خود جوری برخورد می‌کنید که او چیزی برای ارائه کردن ندارد، ممکن است عاشق نباشید.

 

نداشتن یک یا چند تا از این موارد لزوما بدین معنا نیست که عاشق نیستید. ولی امکانش وجود دارد، و باید آن را جدی بگیرید. صداقت رابطه شما ممکن است در خطر باشد.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا