توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تفسیر قرآنخواص سوره هامذهبی

خواص سوره نحل به نقل از ائمه معصومین ع

شانزدهمین سوره مبارکه قرآن کریم سوره نحل می باشد که از فضائل زیادی برخوردار است و دارای ۱۲۸ آیه می باشد همچنین، جزو سوره های مکی قرآن کریم است و یاد آور نعمت هایی می باشد که خداوند به بنده هایش عطا کرده است، در ادامه شما عزیزان را با خواص سوره نحل آشنا خواهیم کرد.

خواص سوره نحل به نقل از ائمه معصومین ع

خواص سوره نحل به نقل از ائمه معصومین ع / شانزدهمین سوره مبارکه قرآن کریم سوره نحل می باشد که از فضائل زیادی برخوردار است و دارای ۱۲۸ آیه می باشد همچنین، جزو سوره های مکی قرآن کریم است و یاد آور نعمت هایی می باشد که خداوند به بنده هایش عطا کرده است، در ادامه شما عزیزان را با خواص سوره نحل آشنا خواهیم کرد.

سوره مبارکه نحل در ترتیب نزول هفتادمین سوره ای است که بر پیامبر اکرم و بعد از سوره کهف نازل شده است، نحل به معنای زنبور عسل می باشد و نام این سوره مبارکه قران کریم از آیه شصت و هشت این سوره گرفته شده است بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در مورد فواید سوره نحل اطلاعی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

فضائل سوره مبارکه نحل
خواص سوره نحل به نقل از ائمه معصومین(ع)

آشنایی با خواص سوره نحل

سوره مبارکه نحل در مورد احکام اسلامی، بیم از وسوسه شیطان، معده و توحید سخن می گوید و قرائت آن آثار و برکاتی زیادی دارد .

رسول اکرم(ص)

هر که سوره نحل را قرائت نماید، خدای بلند مرتبه هر نعمتی را که به او داده است حساب نکند و اجر او به اندازه کسی است که بمیرد و وصیتی از خود به یادگار گذارد و اگر در آن روز بمیرد او را چندان ثواب است مانند کسی که در هنگامه مرگ به بهترین‌ها وصیت کند.

امام محمد باقر(ع)

هر کس سوره نحل را در هر ماه یک بار بخواند از زیان مالی (قرض) در دنیا و نیز از هفتاد نوع بلا که سبک‌ترین آن‌ها دیوانگی و جذام و پیسی باشد ایمن باشد و مسکنش در آخرت در بهشت عدن باشد.

فضائل قرائت سوره نحل
خواص سوره نحل به نقل از ائمه معصومین(ع)

امام جعفر صادق(ع)

اگر کسی بخواهد که دشمنان خود را متفرق سازد سوره مبارکه نحل را ۲۱ بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بخواند و به روایتی ۱۰۸ بار بخواند بزودی دشمنانش متفرق و پراکنده می‌شوند.

آثار و برکات سوره نحل

قرائت سوره نحل دارای آثار و برکات دیگری نیز می باشد و خواندن آن موجب ازدیاد شیر مادر و برکت در محصول می گردد.

  • افزایش برکت محصول

هُوَ الَّذِی أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً لَّکُم مِّنْهُ شَرَابٌ وَمِنْهُ شَجَرٌ فِیهِ تُسِیمُونَ ﴿۱۰﴾ یُنبِتُ لَکُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّیْتُونَ وَالنَّخِیلَ وَالأَعْنَابَ وَمِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَهً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ ﴿۱۱﴾

اگر کسی با ایمان ۷ بار این دو آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و بر کاسه‌ای آب بخواند و آن آب را بر مزارع و اشجار بپاشد برکت بسیار مشاهده کند و از همه آفات محفوظ بماند.

  • افزایش شیر مادر

وَإِنَّ لَکُمْ فِی الأَنْعَامِ لَعِبْرَهً نُّسْقِیکُم مِّمَّا فِی بُطُونِهِ مِن بَیْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَّبَنًا خَالِصًا سَآئِغًا لِلشَّارِبِینَ ﴿۶۶﴾

اگر زنی بخواهد که شیرش زیاد شود این آیه را بر آب بنویسد و بیاشامد.

آشنایی با خواص سوره نحل
خواص سوره نحل به نقل از ائمه معصومین(ع)

همانطور که در این مقاله با فواید قرائت سوره مبارکه نحل آشنا شدید به منظور آشنایی با دیگر سوره های قرآن کریم می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

arga-mag.com

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا