توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اعمال مستحبیدانستنی ها مذهبیمذهبی

خلوص نیت هنگام انجام اعمال دیدنی چه معنایی دارد؟

در این مطلب خلوص نیت و تمامی مطالبی که درباره آن وجود دارد را برایتان بیان می کنیم و شما می توانید با استفاده از آن ها خداوند را حاضر بر اعمال خود بگیرید و کار های خود را با خلوص بیش تر انجام دهید.

خلوص نیت هنگام انجام اعمال دیدنی چه معنایی دارد؟

در این مطلب خلوص نیت و تمامی مطالبی که درباره آن وجود دارد را برایتان بیان می کنیم و شما می توانید با استفاده از آن ها خداوند را حاضر بر اعمال خود بگیرید و کار های خود را با خلوص بیش تر انجام دهید.

خلوص نیت زمانی معنا پیدا می کند که شما کاری را تنها برای رضای خدا و نه برای دیده شدن توسط دیگران انجام بدهید. همانطور که در آیات و روایات آمده است خلوص نیت داشتن تنها راه انسان به سمت رستگاری است.

خلوص نیت
خلوص نیت هنگام انجام اعمال دیدنی چه معنایی دارد؟

خلوص نیت و احادیث مربوط به آن

خلوص و اخلاص به معنای خالص بودن می باشد و زمانی که با نیت همراه می شود به معنای خالص بودن قصد و هدف شما است. برخی از افراد کار هایی را انجام می دهند که بیشتر جنبه خودنمایی دارد و می توان گفت خلوص نیت ندارند. زمانی نیت شما خالص می شود که آن را تنها برای رضای خدا انجام بدهید و سعی نکنید که کار خود را برای هزاران نفر دیگر تعریف کنید. در آیات قرآنی آمده است که اگر انسان کاری را به منظوری غیر از رضای خدا انجام دهد شرک کرده است و نیت وی خلوص کافی ندارد.

راه های خلوص نیت

  • زمانی که عبارت می کنید خدا را بر اعمال خود ناظر بگیرید در این صورت عبارت های شما اخلاص بیش تری می یابد و حضور قلب شما در حین عبارت بیش تر خواهد شد.
  • خجالت بکشید. این کار بسیار خوب است و باعث می شود که انسان گناه نکند و از بار گناهان خود بکاهد.
  • ترس از خدا داشته باشید تا بتوانید از گناهانی که برای شما لذت ایجاد می کند دوری کنید.
  • به خداوند نزدیک شوید. این احساس به شما کمک می کند تا حال و هوای بسیار خوبی داشته باشید و کار های خود را با صداقت بیش تری انجام بدهید.
  • بهترین راه برای حفظ اخلاص در نیت خود باید پیوسته در حال مراقبه و دعا باشید و یاد خدا را فراموش نکنید.

احادیث مربوط به اخلاص

احادیث مربوط به اخلاص

امامن و پیامبران زیادی درباره اخلاص نیت حدیث گفته اند که در ادامه آن ها را برای شما بررسی خواهیم کرد.

پیامبر اکرم (ص)

  • تو نیت را خالص کن عمل کم هم تو را کفایت می کند.
  • خداوند عملی که یک ذره ریا در آن باشد را قبول ندارد.

حضرت فاطمه (س)

  • کسی که عبادت خود را برای خدا خالصانه انجام دهد خداوند بهترین مصلحت را برایش در نظر می گیرد.

امام علی (ع)

  • همه اعمال انسان به باد فنا می رود به غیر از آن عمل خالصی که برای خدا باشد.
  • عبادت ناب و خالص آن است که شخص امیدی به جز خداوند نداشته باشد و جز گناهان خود از چیزی نترسد.

خالص بودن نیت از دیدگاه اما علی (ع)

امام باقر (ع)

  • اگر بنده ای برای رضای خداوند عملی را انجام دهد ولی در دل خود خشنودی فرد دیگری را بخواهد به خداوند شرک نموده است.

امام جعفر صادق (ع)

  • بر حذر باشید و از ریاکاری بپرهیزید. زیرا هر فردی که عمل برای فردی غیر از خدا باشد خداوند نیز او را به همان غیر واگذار می کند.

امام حسن عسکری (ع)

  • اگر تمام دنیا یک لقمه باشد آن را به دهان فردی می دهم که خدا را خالصانه عبادت می کند ولی باز هم احساس می کنم در حق او کوتاهی کرده ام.

داشتن اطلاعات عمومی درباره دانستنی های مذهبی به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر در برابر گناهان مقاومت کنید و کار های خود را با اخلاص بیش تری انجام دهید. در ادامه می توانید سایر مقالات را در این زمینه مانند حکم شرعی دلالی و خواص سوره ضحی را مشاهده کنید که برای این کار لازم است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga-mag.com

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا