دکوراسیون و چیدمان

کفپوش مناسب برای خانه | انتخاب کفپوش خانه | کفپوش مناسب برای منزل

کفپوش نقش مهمی در زیباتر شدن خانه دارد و انتخاب صحیح آن می‌تواند برگ برنده‌ای برای فروش منزل شما باشد.

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

کفپوش مناسب برای خانه | انتخاب کفپوش خانه | کفپوش مناسب برای منزل

کفپوش نقش مهمی در زیباتر شدن خانه دارد و انتخاب صحیح آن می‌تواند برگ برنده‌ای برای فروش منزل شما باشد.

کفپوش مناسب برای خانه
کفپوش مناسب برای خانه | انتخاب کفپوش خانه | کفپوش مناسب برای منزل

یکی از مهم‌ترین عناصری که در دکوراسیون داخلی خانه باید به آن توجه کنید کفپوش است. برای تکمیل اتاق و اطمینان از یکپارچگی اتاق باید با توجه به دیوارها در مورد دکوراسیون کف تصمیم بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی کفپوش مناسب برای خانه شما می‌پردازیم.

سرامیک

یکی از معمول‌ترین انواع کفپوش که امروزه در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود، سرامیک است. سرامیک به دلیل ضد آب بودن، انتخاب مناسبی برای فضا‌هایی مانند آشپزخانه، راهرو‌ها و پاگردها است. احتمال خیس شدن این مکان‌ها بیشتر از سایر نقاط منزل است.

کفپوش مناسب برای خانه

توجه داشته باشید که هرچه سرامیک براق‌تر باشد، پس از خیس شدن احتمال لیز خوردن روی آن افزایش پیدا می‌کند. دشواری تمیز کردن درز میان سرامیک‌ها یکی از بزرگ‌ترین معایب این کفپوش است. احتمال شکستگی سرامیک‌های بی‌کیفیت در اثر فشار بار یا وزن زیاد وجود دارد.

پارکت چوبی

پارکت به علت زیبایی و دوام بالا، همواره یکی از گزینه‌ها برای انتخاب کفپوش‌ خانه محسوب می‌شود. پارکت به خاطر جنس چوب، یکی از المان‌هایی محسوب می‌شود که انرژی مثبتی به فضا تزریق می‌کند.

کفپوش مناسب برای خانه

این نوع کفپوش ضد آب نیست و بر خلاف سایر کفپوش‌ها، برای نصب در مناطق شرجی ساخته نشده است. پارکت انتخاب مناسبی برای نصب در شهر‌هایی با آب هوای خشک است. این نوع کفپوش حتی اگر با گذشت زمان، دچار خراش یا ساییدگی شود، به سادگی می‌توان آن را برق انداخت. بعضی از پارکت‌ها با گذر زمان، ممکن است سیاه شده و یا تغییر شکل و اندازه دهند.

لمینت

از میان انواع کفپوش‌های موجود در بازار، لمینت یکی از ارزان‌ترین کفپوش‌هاست که علاوه بر نصب آسان، با دوام است و در مقابل گرما و شکستن مقاومت خوبی نشان می‌دهد. کفپوش لمینت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع موجود است و می‌توان از آن در فضا‌هایی که رفت و آمد بسیار زیاد است، استفاده کرد.

انتخاب کفپوش خانه

این کفپوش بدون نیاز به چسب، روی سطح زمین قرار گرفته و قطعات آن در هم قفل می‌َشوند. یک عیب بزرگ کفپوش لمینت این است که به سادگی خراشیده شده و امکان برق انداختن مجدد سطح آن وجود ندارد. در صورتی که در شهر‌های مرطوب و پرباران زندگی می‌کنید، در انتخاب لمینت دقت کنید؛ توصیه می‌کنیم از لمینت‌های مخصوص مناطق شرجی استفاده کنید.

سنگ مرمر

در صورتی که می‌خواهید کفپوش مناسب برای خانه انتخاب کنید، سنگ مرمر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از سنگ مرمر، علاوه بر پوشش کف، می‌توان برای دیوار‌ها یا پوشاندن ستون‌ها نیز کمک گرفت.

سنگ مرمر

سنگ مرمر به سادگی تمیز شده و به علت طرح و رنگ طبیعی فضایی خاص را به‌وجود می‌آورد. این کفپوش در فضاهایی که به سبک کلاسیک طراحی شده‌اند، نمای المان‌های به‌کار رفته را دو چندان می‌کند.

چوب پنبه

شاید مطرح کردن چوب پنبه به عنوان کفپوش عجیب به‌نظر برسد. ایستادن و راه رفتن برای افراد روی کفپوش Cork راحت بوده و افراد از قرار گرفتن روی آن احساس خستگی و یا لیز خوردن نخواهند کرد. چوب پنبه با توجه به ویژگی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، یکی از گران‌ترین انواع کفپوش به‌شمار می‌رود.

چوب پنبه

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا