توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
احکام دینیمذهبی

حکم وضو با آب دریا چیست؟

برای شما هم پیش آمده است که دسترسی به آب تمیز نداشته باشید و برایتان سوال باشد که آیا می توان با آب دریا وضو گرفت یا خیر.

حکم وضو با آب دریا چیست؟

برای شما هم پیش آمده است که دسترسی به آب تمیز نداشته باشید و برایتان سوال باشد که آیا می توان با آب دریا وضو گرفت یا خیر. یک سری شرایط برای وضو گرفتن وجود دارد که باید آن ها را بدانید تا بتوانید درستی یا نادرستی این کار را تشخیص بدهید. در ادامه شرایط و حکم وضو با آب دریا را برای شما بیان خواهیم کرد.

حکم وضو با آب دریا

حکم وضو با آب دریا از دیدگاه چند مرجع تقلید

وضو گرفتن با آب های مضاف امکان پذیر نمی باشد و حتما باید آب مطلق باد تا بتوانید به صورت درست وضو گرفته و نماز بخوانید. آب های مضاف به آب هایی گفته می شود که از میوه ای یا چیز های دیگر گرفته می شود و برای مثال می توان به آب هندوانه اشاره کرد. آب های مطلق به هر نوع آبی گفته می شود که خالص باشد و به آن آب خالی گفته شود. آب دریا با این که املاح بسیار زیادی دارد به آن آب گفته می شود و وضو گرفتن با این آب هیچ اشکالی ندارد و شما می توانید به راحتی وضو بگیرید و به ادای نماز خود بپردازید.

آیت الله خامنه ای

آیت الله خامنه ای در رابطه با این نوع آب فرموده اند که تا زمانی می توانید با آب دریا وضو گرفته و نماز بخوانید که به صورت عرفی به آن آب گویید. یادتان باشد که بین آب کر و جاری که آب دریا از نوع جاری می باشد هیچ تفاوتی وجود ندارد و غسل و وضو صحیح می باشد.

دیدگاه آیت الله خامنه ایدر رابطه با وضو گرفتن با آب دریا

مکارم شیرازی

از ایشان هم سوال شد که آیا می توان با آب ریا وضو گرفت و یا این آب با مقادیر بسیار بالایی از نمک که دارد می تواند منجر به طهارت شود؟ ایشان در پاسخ به این سوال ها بیان کردند که آب دریا مضاف نیست و همه آب های مطلق می توانند منجر به تمیزی و طهارت شوند و حتی وضو گرفتن با آن صحیح می باشد.

آیت الله گلپایگانی

ایشان بیان کردند که وجود املاح در آب نمی تواند مانع از مطلق بودن آن شوند بنابراین آب دریا که سرشار از املاح می باشد مطلق بوده و وضو گرفتن با آن اشکالی ندارد.

دیدگاه مراجع تقلید در رابطه با وضو گرفتن با آب دریا
حکم وضو با آب دریا چیست؟

اگر این مطلب را دوست داشتید شما می توانید سایر مطالبی مرتبط با دانستنی های مذهبی همانند حکم وضو گرفتن با آرایش و آموزش تیمم را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید و اطلاعات مذهبی خود را بالا ببرید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga-mag.com

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا