دکوراسیون و چیدمان

بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب | تزیین دیوار اتاق خواب | دکور دیوار اتاق خواب

اتاق خواب‌ها به دلیل جایگاهی که در خانه‌ها دارند باید دقت لازم را در دکوراسیون و طراحی داخلی آن‌ها به خرج داد.

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب | تزیین دیوار اتاق خواب | دکور دیوار اتاق خواب

اتاق خواب‌ها به دلیل جایگاهی که در خانه‌ها دارند باید دقت لازم را در دکوراسیون و طراحی داخلی آن‌ها به خرج داد.

بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب

اتاق خواب‌ها با توجه به کاربردی که برای افراد خانواده دارند باید در انتخاب دیوارپوش مناسب آن‌ها نکات ریز و درشتی را مورد توجه قرار داد. انواع دیوارپوش هر یک دارای ویژگی‌های ساختاری و زیباشناختی منحصر به فرد هستند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا به معرفی بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب بپردازیم.

نکات مهم در انتخاب دیوارپوش برای اتاق خواب

  • اندازه اتاق از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در انتخاب نوع و طرح دیوارپوش باید مد نظر قرار گیرد. دیوارپوش‌ها می‌توانند نقش مهمی در کوچک یا بزرگ، جلوه دادن فضا ایفا کنند.
  • سلیقه فردی که قرار است از اتاق استفاده کند هم باید حتما لحاظ شود. دخترها و پسرها هر کدام سلایق خاص خود را دارند که می‌توانند بر انتخاب نوع، طرح و رنگ دیوارپوش برای اتاق خواب تأثیر بگذارد.
  • هزینه نیز از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب است. برخی از انواع دیوارپوش‌ها نسبت به دیگر انواع گران‌تر هستند.
  • ویژگی‌های خاص که در برخی از انواع دیوارپوش‌ها وجود دارند نیز می‌تواند تحت شرایط مشخصی بسیار به کار آید. برای نمونه برخی از دیوارپوش‌ها دارای قابلیت ضد خط و خش یا غیر قابل نوشتن هستند و به همین دلیل هم برای اتاق خواب کودکان بسیار مناسب هستند.
  • میزان روشنایی اتاق خواب به صورت طبیعی هم روی طرح و رنگ دیوارپوش تأثیر می‌گذارد. روشنایی کم اتاق خواب، انتخاب شما را به سمت طرح و رنگ‌های ساده‌تر و روشن‌تر سوق خواهد داد.

بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش چوبی به‌عنوان یکی از انواع دیوارپوش مناسب اتاق خواب‌ها، گرم و دل‌چسب است، صدا را کمتر منعکس می‌کند و به لحاظ رنگ و نوع نقوش نیز می‌تواند هماهنگ کننده بافت و پر کننده فضا باشد. در گذشته از چوب‌های کاج و سرو برای دیوارپوش استفاده می‌شد، اما امروزه به دلیل ظهور صفحات مصنوعی فشرده مانند انواع تخته فیبر، تخته خرده چوب (نئوپان) و تخته چندلایه، از چوب خام کمتر به عنوان دیوارپوش در فضاهای داخلی استفاده می‌شود.

بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش‌های کاغذی یا بهتر بگوییم کاغذ دیواری به‌عنوان بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب بوده و دلایل خوبی هم دارد. اجرای سریع با کمترین هزینه ممکن، در دسترس با طرح و رنگ‌های بسیار متنوع، دارای ویژگی‌هایی خاص مانند قابلیت شستشو و ضد نوشتار از جمله این دلایل هستند. از طرفی هم کاغذ دیواری‌ها در مقایسه با انواع دیگر دیوارپوش طول عمر به مراتب کمتری دارند و بعد از چند تعویض آن‌ها ناگزیر خواهد بود.

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش پارچه‌ای

پارچه دیواری از الیاف طبیعی ساخته می‌شود و بر روی یک لایه اکریلیکی نصب می‌گردد که باعث دوام هرچه بیشتر آن می‌شود. پارچه‌های دیواری عمدتا نسبت به خراش و ضربه‌های خفیف مقاوم هستند. پارچه‌های دیواری در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند. به دلیل داشتن بافت پارچه‌ای هماهنگی خوبی با عناصر موجود در فضای منزل مثل مبلمان، پرده و فرش ایجاد می‌کنند.

دیوارپوش پارچه‌ای
بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب | تزیین دیوار اتاق خواب | دکور دیوار اتاق خواب

 

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا