توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

دانلود کتاب احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم pdf

دانلود کتاب احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم pdf

دانلود کتاب احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم pdf
دانلود کتاب احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم pdf

نام کتاب

احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم

 

نویسنده

مقدسی، محمد بن احمد + به اهتمام دکتر علینقی منزوی

موضوعات

تاریخ جهان

رمز (پسورد)

sirafiha.ir

تهیه توسط

ناشناس

حجم

3.9 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

 مجله سیراف

کتاب احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم اثر مقدسی، محمد بن احمد با ترجمه دکتر علینقی منزوی ‌است؛ این کتاب از بزرگترین کتب جغرافیایی و جغرافیای‌تاریخی است که می‌توان به عنوان یکی از کتب دست اول برای بازشناسی تاریخ و جغرافیای پس از اسلام از آن بهره برد.

احسن التقاسیم فی معرفه الاقالیم شرح کشورها، شهرها، سرزمین‌ها، دریاها، رودخانه‌ها، لهجه‌ها، سنت و آیین‌های خاص زندگی مردمان، گذرگاه‌ها، معابد و نیایش‌های ادیان، مذاهب و… را به گونه بسیار ویژه و دلچسب آورده است. گستره سرزمین‌هایی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است از ترکستان چین در خاور تا اسپانیا(اندلس اسلامی) در باختر است. مقدسی خود مسافرت‌های بسیاری کرده و بیشتر نوشتارها را بر اثر دیده‌های خود نگاشته است.

بنر سایت

در صورت مشکل در دانلود و یا درخواست کتاب و مقاله پیام بدهید.

در صورتی که شما مالک هر یک از کتب داخل سایت هستید، پس از اطلاع به ما لینک دانلود حذف خواهد شد، ضمناً منبع اکثر کتب سایت های دیگر هستند و ما هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای کتاب ها نمی پذیریم.

 

دکمه بازگشت به بالا