دکوراسیون و چیدمان

طراحی دکوراسیون پذیرایی؛ هر رنگی به سلیقه شما!

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

طراحی دکوراسیون پذیرایی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون پذیرایی انتخاب رنگ مناسب است. این انتخاب می‌تواند معیار‌های مختلفی از سلیقه گرفته تا ابعاد خانه را در بر بگیرد و در نهایت ساختار اصلی دکوراسیون پذیرایی شما را به نمایش خواهد گذاشت.

سیرافی ها| سرویس دکوراسیون –
 یکی از بخش‌های مهم در خانه پذیرایی است. به خصوص در فرهنگ مهمان نوازی ایرانی خیلی از خانواده‌ها سعی می‌کنند که با انتخاب بهترین طراحی ممکن، فضای میزبانی مناسبی را برقرار کنند. طبیعتا یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون پذیرایی انتخاب رنگ مناسب است. این انتخاب می‌تواند معیار‌های مختلفی از سلیقه گرفته تا ابعاد خانه را در بر بگیرد. شما باید بر طبق شرایط موجود در منزل و همینطور سلیقه و اولویت‌هایی که دارید با مقایسه گزینه‌های مختلف، انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. 


۱. تم رنگ تیره

دکوراسیون پذیرایی
خیلی از افراد دوست دارند در خانه‌ای زندگی کنند که دنج و ساکت باشد. یکی از راه‌هایی هم که با کمک آن می‌توان به این هدف رسید استفاده از رنگ‌های تیره است. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون پذیرایی این تصویر توانسته صاحبان این خانه را به چنین اهدافی برساند. باید این را هم گفت که وجود پنجره بزرگ در این خانه توانسته از دلگیر شدن فضا جلوگیری کرده و نور مناسبی را به محیط برساند.


۲. تم رنگ سفید

دکوراسیون پذیرایی
در مقابل افرادی که در مورد قبلی گفتیم، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در فضایی روشن و پر از نور زندگی کنند. برای اینکه چنین هدفی را در طراحی پذیرایی خود به انجام برسانید، در وهله اول باید به سراغ رنگ سفید بروید. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون پذیرایی توانسته زیبایی و آرامش بسیاری را به محیط برساند. برای آنکه فضا بیش از حد روشن نشود تا به ذوق شما بخورد می‌توانید از خطوط و طرح‌های تیره تری نیز در کنار سایر لوازم خود استفاده کنید.


۳. تم رنگ زرد

دکوراسیون پذیرایی
رنگ زرد طرفداران به خصوص خودش را دارد. اگر می‌خواهید از این رنگ برای پذیرایی خود استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ‌های دیگری مثل طوسی نیز در کنار آن استفاده کنید تا یکدستی بیش از حدی در فضا ایجاد نشود. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، طرح پذیرایی این خانه به خوبی به این هدف رسیده است.


۴. تم رنگ طوسی

دکوراسیون پذیرایی
استفاده از رنگ طوسی در پذیرایی می‌تواند با طیف گسترده‌ای همراه باشد که از استفاده تکی از این رنگ گرفته و تا همراهی آن با رنگ‌های مکمل را شامل می‌شود. در این تصویر مشاهده می‌کنید که برای زیباتر و کامل‌تر شدن پذیرایی طوسی رنگ خود، می‌توانید از رنگ سفید و آجری هم کمک بگیرید. این کار می‌تواند ترکیب فوق العاده‌ای از رنگ‌ها را برای دکوراسیون پذیرایی شما به ارمغان آورد.


۵. تم رنگ سبز زیتونی

دکوراسیون پذیرایی
رنگ سبز طیف وسیعی دارد که هر سلیقه‌ای را تامین می‌کند. چیزی که در این مورد می‌خواهیم به آن بپردازیم رنگ زیتونی در پذیرایی است. همانطور که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید استفاده از رنگ زیتونی برای رنگ دیوار توانسته جلوه زیادی به فضای پذیرایی ببخشد. این زیبایی در کنار مبل سفید و وسایل و اکسسوری‌های رنگی کامل‌تر شده است.


۶. تم رنگ قهوه‌ای

دکوراسیون پذیرایی
رنگ قهوه‌ای از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای پذیرایی به شمار می‌رود. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید شما می‌توانید از این رنگ در طیف‌های مختلف آن به صورت یکجا استفاده کنید و با این کار فضا را یکپارچه و یکدست نمایید. در کنار این راه دیگری هم پیش روی شما هست. شما می‌توانید در کنار رنگ قهوه‌ای از رنگ‌های بسیار دیگری مثل سفید، شیری، خردلی و … نیز بهره‌مند شوید. مهم این است که سلیقه شما با کدام از آن‌ها همراه‌تر است.


۷. آبی فیروزه‌ای 

دکوراسیون پذیرایی
رنگ آبی فیروزه‌ای جزء رنگ‌های نسبتا لوکس در طراحی دکوراسیون پذیرایی است. همانطور که در این تصویر نیز به خوبی مشاهده می‌کنید انتخاب این رنگ برای پذیرایی انتخاب درستی است که با هم نشینی آن در کنار رنگ‌های مکمل دیگر می‌تواند فضای زیبایی را به شما هدیه دهد. کافی است این ایده‌ها را ببینید و طبق آن‌ها پیش بروید. پیشنهاد ما این است که در کنار این رنگ از رنگ‌های گرمی مثل قرمز و یا سرخابی استفاده کنید تا تعادل در فضای خانه و پذیرایی حفظ شود.


۸. آبی آسمانی 

دکوراسیون پذیرایی
همانطور که در این تصویر نیز به خوبی مشخص است انتخاب رنگ آبی آسمانی برای پذیرایی فضایی به شدن آرام و لطیف به شما هدیه می‌دهد. اگر از دسته افراد آرام هستید که از شلوغی زیاد خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم از انتخاب این رنگ برای پذیرایی خود غافل نشوید. هم نشینی این رنگ در کنار سفید می‌تواند به نوبه خود غوغا کند.


۹. دکوراسیون رنگی

دکوراسیون پذیرایی
یکی از گزینه‌های پیش رو برای طراحی پذیرایی استفاده از رنگ‌های مختلف، ولی به شکل درست و اصولی آن است. همانطور که در این تصویر نیز به خوبی مشاهده می‌کنید شما می‌توانید با کمک وسایلی در رنگ‌های مختلف و به صورت ترکیبی فضایی خارق العاده ایجاد کنید که اتفاقا پر از روح زندگی است. حتی دیدن دکور این تصویر به ما آرامش می‌دهد چه برسد به آنکه بخواهیم در چنین فضایی زندگی کنیم.


۱۰. دکوراسیون پذیرایی کوچک

دکوراسیون پذیرایی
اگر فضای پذیرایی منزل شما ابعاد کمی دارد و کوچک است برای آنکه بتوانید آن را بزرگ‌تر نشان دهید باید ترفند‌هایی را به کار ببرید. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید شما می‌توانید با کمک رنگ سفید برای دیوار و یک رنگ روشن دیگر برای کفپوش‌ها فضا را کمی روشن‌تر و البته بزرگ‌تر جلوه دهید. در کنار این بهتر است که خیلی به دنبال رنگ‌های تیره برای سایر وسایل پذیرایی نباشید، چراکه فضا را شلوغ می‌کند که همین مسئله هم در کوچک‌تر نشان دادن پذیرایی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. دیدن این تصویر می‌تواند ایده خوبی برای رنگ در دکوراسیون پذیرایی کوچک باشد.

اگر ایده جذاب یا بکر دیگری برای طراحی دکور پذیرایی دارید، نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت “ارسال نظر” با ما در میان بگذارید.

 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا