توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آموزشخانه داری

جدیدترین مدل‌های تزیین ژله انار برای شب یلدا

جدیدترین مدل‌های تزیین ژله انار برای شب یلدا

تزیین ژله انار معمولا ساده‌ترین روش برای تهیه دسر مخصوص شب یلداست. با استفاده از انار دون شده و قالب های سیلیکونی و گاه ترکیب ژله با بستنی یا کرم های دیگر مانند پاناکوتا به راحتی می‌توانید یک دسر مجلسی تهیه کنید.

سیرافی ها| سرویس خانه داری –
 خوشبختانه تنوع بالای قالب‌های سیلیکونی و در دسترس بودن این قالب‌ها دست خانم‌های ایرانی را برای تزیین انواع ژله باز گذاشته است. در ادامه نمونه‌هایی از تزیین ژله انار به صورت تک نفره و قالب‌های بزرگتر را جهت ایده گرفتن مشاهده خواهیم کرد.

بهترین نمونه‌های تزیین ژله انار

تزیین ژله انار
حتما نیازی نیست که از قالب‌های سیلیکونی برای تزیین ژله انار خود استفاده کنید. ترکیب ژله انار، انار دون شده و گلبرگ‌های گل رز ایده زیبایی برای میز شب یلدا خواهد بود.

تزیین ژله انار
 

برای تزیین ژله انار به این شکل کافیست از یک قالب گرد سیلیکونی و یا ظروف پیرکس استفاده کنید. انار دون شده را درون قالب ریخته و کمی از ژله را روی انار‌ها بریزید و اجازه دهید تا نیم بند شود تا دانه‌های انار در ژله معلق نشوند. در نهایت مابقی ژله انار را به قالب اضافه کنید و پس از استراحت در ظرف سرو برگردانید و با یک کلاهک انار تزیین کنید. در صورت تمایل اطراف ژله انار را با دانه‌های انار و برگ نعناع، گل یا خامه تزیین کنید.


تزیین ژله انار

 

برای تهیه ژله انار به شکل انار کامل، کافیست یک بسته ژله انار را در یک پیمانه آب جوش حل کنید. سپس در ظرف نسبتا گودی چند لایه سلفون بکشید و درون سلفون را از انار دون شده پر کنید. در این مرحله سلفون را جمع کرده و به شکل گرد در آورید؛ و در آخر ژله از داغی افتاده را به کمک سرنگ، به انار‌های دون شده داخل سلفون تزریق کنید. در نهایت ژله انار را در یخچال استراحت دهید و در هنگام سرو سلفون را به راحتی از آن جدا کنید.


تزیین ژله انار
برای تزیین ژله انار به صورت خرده شیشه، در یک ظرف مستطح، ژله انار درست کنید و پس از گرفتن به اندازه دلخواه برش بزنید. سپس، در قالب مورد نظر نیمی از کرم شیری، پاناکوتا یا ژله آلوئه ورایی که با بستنی مخلوط شده را بریزید و مکعب‌های ژله انار را درون این کرم شیری بریزید. اجازه دهید تا نیم بند شود و مجددا این کار را تکرار کنید. پس از استراحت و گرفتن ژله لبه‌های ژله را از قالب به آرامی جدا کنید و قالب را درون ظرف آب نسبتا گرمی تا نیمه فرو کنید و در نهایت در ظرف سرو برگردانید.


تزیین ژله انار
 
 
تزیین ژله انار
تزیین ژله انار
تزیین ژله انار
ترکیب ژله انار و پاناکوتا چه به صورت تک نفره و چه قالبی یکی دیگر از روش‌های تزیین ژله انار به شمار می‌آید.
 
شما چه روش‌ دیگری را برای تزیین ژله پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در انتهای این صفحه در قسمت”ارسال نظر” با ما و سایر مخاطبان سیرافی ها به اشتراک بگذارید.
 
 
مرضیه گرجی

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا