توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیروانشناسی عمومیمشاوره خانواده

۸ راهکار مفید در برخورد با قهر زنان

قهر کردن واکنشی طبیعی است که فرد برای انتقال مفاهیمی به همسر خود به کار می‌گیرد. اما برای برخورد با قهر زن باید سعی کنید او را درک کنید و در فرصت مناسب باهم به دنبال راه چاره باشید.

روش برخورد با قهر زن

سیرافی ها| سرویس روانشناسی – قهر کردن برای ساعت‌های طولانی، سکوت در مقابل همسر، نوسانت روحی غیر منطقی و رفتار «منِ بیچاره» طور، همه واکنش‌های طبیعی هستند که اغلب آن را به خام بودن طرف نسبت می‌دهند. با این حال ترش رویی و قهر بخاطر مسائل کوچک، اغلب انتخاب درستی در مواجهه با مسائل نیست و ممکن است رابطه شما را رو به فروپاشی ببرد. چیزی که مهم است این است که در برخورد با قهر زن، ابتدا خود را به جای او بگذارید و او را درک کنید. به او بگویید به شما کمک کند تا ناراحتیش را رفع کنید. در واقع تحمل و انعطاف پذیری است که باعث می‌شود یک ازدواج موفق و پایدار بماند. اگر واقعا از قهر و سکوت همسرتان ناراحت می‌شوید و می‌خواهید چاره‌ای برای آن بیاندیشید، این مقاله را دنبال کنید.
روش برخورد با قهر زن

۸ روش برخورد با قهر زن

اگر همسر شما مدام بابت مسائل با شما قهر می‌کند، راه‌هایی وجود دارند که بتوانید با این رفتار وی روبرو شوید و عشق را دوباره به رابطه بازگردانید.

۱. تصمیم درست، بی توجهی یا توجه؟!

هنر در این است که بتوانید تصمیم بگیرید چه زمانی برای صحبت درباره مشکلات مناسب است. گاهی اوقات، تنها چیزی که لازم است این است که اجازه دهید زمان به بهبود اوضاع کمک کند. اما شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که با این کناره گیری، همسرتان احساس نکند که از او غفلت کرده‌اید یا دیگر دوستش ندارید. شما باید منتظر زمان مناسب باشید و زمانی که او آماده شنیدن است هرگز این فرصت را از دست ندهید.

۲. به دل نگیرید

اغلب هنگام قهر و عصبانیت، طرفین رابطه کلماتی را به زبان می‌آورند که بحث را کاملا منحرف می‌کند. یکی از اشتباهات رایجی که افراد در روابطشان مرتکب می‌شوند این است که با شنیدن این حرف‌ها، آن‌ها را به دل می‌گیرند و از همسر یا پارتنرشان ناراحت می‌شوند. زنان تمایل دارند با بیان مسائل به صورت بزرگنمایی شده آن چیز را مهم نشان دهند. پس دفعه‌ی بعد که همسرتان ناراحت است و می‌گوید دیگر به شما علاقه‌ای ندارد، به یاد داشته باشید که او فقط عصبانی است و لازم است شما عشق بیشتری به او نشان دهید.

۳. کار‌هایی انجام دهید که دوست دارد؛ هر چند کوچک 

برای برخورد با قهر زن، لازم نیست او را به یک سفر ببرید یا یک هدیه گران قیمت برایش بخرید. اما مطمئنا می‌توانید با درست کردن یک شام خوشمزه، یا گرفتن فیلم مورد علاقه‌اش او را خوشحال کنید. اگر می‌خواهید همسرتان قهر را کنار بگذارد، کافیست با کار‌های کوچکی که از آن‌ها لذت می‌برد خوشحالش کنید و خیلی زود می‌بینید که لبخند بر لبانش بازگشته است.
قهر زن

۴. اجازه ندهید همیشه قهر اوضاع را کنترل کند

شما نمی‌توانید هر بار در برخورد با قهر زن، تسلیم شوید و اجازه دهید این به یک عادت تبدیل شود. به عنوان یک شریک زندگی دلسوز، به او بگویید که کجا را اشتباه کرده است. برای او بگویید که این برای شما قابل قبول نیست که هربار قهر کند و شما را آزار دهد. اگر شما هربار تسلیم قهر او شوید ممکن است هیچوقت اشتباهاتش را نفهمد و مدام رفتارش را تکرار کند. کلید ارتباط موفق، صحبت کردن است. کنترل مطلق خود را به او ندهید.

۵. مسائل را از نگاه او ببینید

یک ضرب المثل هست که می‌گوید: «اغلب ما برای آنچه که فکر می‌کنیم در حال مبارزه نیستیم.» برای مثال، او ممکن است که با شما قهر باشد نه برای اینکه فکر می‌کند شما با کسی رابطه دارید بلکه فکر می‌کند او از جذابیت کمتری نسبت به دیگری برخوردار است. شما باید دلایل واقعی مسائل را پیدا کنید و برای درک موضوعات خودتان را جای او بگذارید. دیدگاه‌های او ممکن است الزاما اشتباه نباشند و لازم باشد شما تجدید نظر کنید.

۶. به گذشته رجوع نکنید

آوردن بحث‌های گذشته به حال حاضر می‌تواند بسیار مخرب باشد. محکومیت‌هایی مثل «دفعه قبل هم همین کار را کردی»، «اگر تو می‌توانی این کار را بکنی، چرا من نکنم؟» نه تنها عشق زندگی شما را خراب می‌کند بلکه اعتبار شما را نیز از بین می‌برد. به خاطر داشته باشید که در یک رابطه‌ی صمیمی می‌توان بحث‌های گذشته را نادیده گرفت چرا که آن‌ها در مقابل عشق شما ناچیز هستند.
روش برخورد با قهر زن

۷. یک جمله جادویی! “دوستت دارم” 

بله، جمله‌ی جادویی همان «دوستت دارم» است، و زمانی که از دهان شما خارج می‌شود به این معناست که همه چیز را ذوب می‌کند؛ حتی اگر همسرتان قهر باشد یا در ابتدا کوچکترین توجهی به شما نکند، اما مطمئنا تاثیرگذار است. اگر نمی‌خواهد که با او حرف بزنید، برای او پیام صوتی بفرستید و بگویید که چقدر دوستش دارید. یا یک پیغام عاشقانه روی میزش بگذارید. پس منتظر نمانید و دست به کار شوید.

۸. اگر برایتان ارزشمند است، هرگز تسلیم نشوید

خب، آیا همسرتان را واقعا شریک زندگی خود می‌بینید؟ اگر اینطور باشد، نمی‌توانید با رهاکردن او همه چیز را از دست بدهید. اگر او همسر شماست پس باید خاص‌ترین موجود روی زمین برای شما باشد. او را در آغوش بگیرید و به او بگویید که چقدر برای او ارزش قائل هستید. در برخورد با قهر زن، بهترین کار محبت کردن است.

کلام آخر

همسرتان را همانطور که هست بپذیرید و دوست داشته باشید، زیرا اینگونه است که عشق شروع به جوانه زدن می‌کند. اگر او با شما قهر می‌کند، فکر نکنید که او را نمی‌فهمید یا غیر منطقی است، بلکه تنها نحوه‌ی دید او به مسائل متفاوت است و شما به زمان نیاز دارید تا بتوانید دیدگاه او را درک کنید.
روابط گاهی پیچیده هستند، اما همیشه صحبت و درک متقابل حلال مشکلات زناشویی است. برای برخورد با قهر زن، اول از همه آرام باشید و او را نیز آرام نگه دارید. اگر لازم است کمی فاصله بگیرید و در فرصت مناسب با او صحبت کنید. همچنین از تجربیات خود در این باره به ما بگویید.
برگرفته از: listdose.co
زهرا روشنایی

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا