توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دعا و طلسممذهبی

آیا کسانی که اسم قرآنی دارند چشم زخم به آنها اثر دارد؟

آیا کسانی که اسم قرآنی دارند چشم زخم به آنها اثر دارد؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . آیا چشم زخم واقعیت دارد ؟ چشم زخم بیشتر روی چه کسانی اثر می گزارد ؟ برای دفع چشم زخم و باطل کردن چشم زخم چه روشهایی وجود دارد ؟

آیا کسانی که اسم قرآنی دارند چشم زخم به آنها اثر دارد؟

آیا کسانی که اسم قرآنی دارند چشم زخم به آنها اثر دارد؟ روشهای دفع چشم زخم چشم زخم بر چه کسانی اثر می کند تاثیر چشم زخم اثرات چشم زخم روی انسان آیا کسانی که اسم قرآنی دارند چشم زخم به آنها اثر دارد؟ آیا چشم زخم بر کسانی که اسم قرآنی دارند اثر می کند

آیا کسانی که اسم قرآنی دارند چشم زخم به آنها اثر دارد؟,تاثیر چشم زخم,چشم زخم بر چه کسانی اثر می کند,روشهای دفع چشم زخم,آیا چشم زخم بر کسانی که اسم قرآنی دارند اثر می کند,اثرات چشم زخم روی انسان

در خصوص آن رویکرد چیزی در روایات ذکر نشده ولی برای رفع مشکل چشم زخم در روایت نکته های دیگری مطرح گردیده از جمله :

امام رضا علیه السلام در حدیثی تعبیر «العین حقٌّ» را درباره چشم زخم بکار برده و ضمن تأیید اصل چشم زخم توصیه هایی برای این موضوع دارند. (۱)

از امام رضا علیه پرسیدند آیا چشم زخم واقعیت دارد؟ ایشان فرمودند:آری ،هرگاه تو را چشم زنند،کف دستت را مقابل صورتت قرار ده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین را قرائت کن و هر دو کف را به صورتت بکش .خداوند تو را از گزند آن حفظ می کند.(۲)
در حدیثی معمر بن خلاد می گوید:

با امام رضا علیه‌السلام دریکی از بازارهای خراسان بودم آن حضرت به من امر کرد که بوی خوش را (عطر) برای آن حضرت بخرم. پس هنگامی که آن را گرفتم با تعجب به آن نگاه کرد و به من فرمود: ای معمر به درستی که چشم زخم حق است! پس در رقعه‌ای سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین و آیهالکرسی را بنویس و آن را داخل کوزه یا شیشه‌ای در بسته قرار ده.

و در حدیثی دیگر که کلینی از امام رضا علیه‌ السلام روایت کرده است، امام(ع) روشی را که برای دفع چشم‌زخم توصیه می‌شده ــ یعنی فرد چشم‌زن خود را شستشو دهد و سپس چشم‌خورده، خود را با آن آب شستشو کند ــ ناشایست خوانده و به جای آن، برخی اعمال دینی، مانند قرائت حمد و مُعَوِّذَتین، را سفارش کرده اند. (۳)

پی نوشتها:
۱. طب‌الائمه علیهم‌السلام، ج۱، ص۱۲۱
۲. مکارم الاخلاق ص ۴۷۴
۳. کلینی، الکافی، ج۶، ص۵۰۳.

*************************************************

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا