توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیدانستنی های ازدواجراز های موفقیتروانشناسی عمومی

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

بهترین همسر مناسب برای شـما چـه کسی اسـت؟ تا بحال بـه این سوال فکر کرده اید؟ تا بحال شده دریک رابطه عاطفی باشید و این حس بشما دست دهد کـه: او مرا نمی فهمد. دلیل انتخاب هاي اشتباه مـا اسـت، این مسئله مهم اسـت زیرا کـه مـا عاطفه و وقت و روزهای بی بازگشت زندگی مان را درگیر روابط مان می‌کنیم و حال اگر سرانجامی نداشته باشد چـه می شود؟ در ادامه با سیراف همراه باشید.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

با او ارزش‌ های مشابهی داشته باشید

کسیکه مادی‌گرا اسـت و از ریخت‌وپاش و تجمل‌گرایی لذت می برد احتمالا مدت زیادی نمي‌تواند با فردی خاکی دوام بیاورد کـه دوس دارد از تجملات بپرهیزد.

 

چیز جدیدی بشما یاد بدهد

اگر نتوانید از یک دیگر چیزی بیاموزید، زندگی کنار هم میتواند کاملا خسته‌کننده باشد. ممکن اسـت درسی بـه کوچکی پختن کلوچه‌هاي شکلاتی مغزدار با بیسکویت اورئو باشد «در واقع این درس بـه مهارت مهمی در زندگی مـن تبدیل شد»، یا چیزی اساسی‌تر مثل نحوه‌ي استفاده از چاپستیک.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

برای مـن، چنین چیزی یعنی او بـه خوبی با سیاست آشنا باشد و چیزی شبیه نسخه‌ي سایت اسپارک‌نوتز از وقایع کاخ سفید در اختیارم بگذارد. البته فراموش نکنید وقتی حقیقت یا مهارتی جدید بـه کسی می‌آموزید، احساس خوبی نیز خواهید داشت.

 

به شما اعتماد داشته باشد «و خودش نیز قابل اعتماد باشد»

اگر احساس میکنید لازم اسـت بـه سمت گوشی شریک‌تان یورش ببرید، اساسا بی‌اعتمادی‌تان را نسبت بـه او نشان میدهید . رابطه‌اي مثل این چـه خوبی دارد؟ بـه محض آن‌کـه بـه گوشی‌هاي یک دیگر سرک بکشید، تمام وفاداری‌تان از دست می رود و هر پیامکی زمینه‌ي بحث و مشاجره میشود.

 

قدر کنار هم ماندن را بداند

هر زوجی بـه گذراندن اوقات باکیفیت نیاز دارد ـ‌ فقط مطمئن شوید تعریف‌تان از اوقات باکیفیت با تعریف شریک‌تان یکی باشد. بیرون رفتن و رفت و آمد کردن بعنوان یک زوج همیشه جالب اسـت، اما همان‌قدر مهم اسـت کـه شریک‌تان بتواند شبی را در آغوش‌تان آرام بگیرد.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

گاهی اوقات، جادویی‌ترین لحظات همان‌هایي هستند کـه گذر زمان را آهسته می‌سازند و باعث می شوند از حضور کسیکه درست روبرویمان اسـت، لذت ببریم. بدون حضور هیچ تماشاگری.

 

شما را به فرد بهتری تبدیل کند

شـما کسی را میخواهید کـه بتواند بهترین‌ها را از وجودتان استخراج کند. برای آن‌کـه بفهمید فردی برای ازدواج مناسب اسـت، فقط باید از خود بپرسید: او مرا بهتر میکند؟

 

با جوک‌ های خصوصی بین خودتان سرگرم‌ تان کند

نه، مـن ازآن صحبت نمیکنم کـه چقدر در حین تماشای صحنه‌ي شادی بعدازظهر در فیلم گوینده خنده‌تان گرفت. مـن از جوک‌ هاي خصوصی حرف می زنم.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

آن‌هایي کـه برای گفتن شان فقط کافی اسـت جور خاصی بطرف نگاه کنید و همین کار ناگهان هردوی شـما رابه خنده می‌اندازد. آن‌قدر با هم تفاهم دارید کـه لازم نیست جوک را توضیح دهید؛ شریک‌تان بـه خوبی آنرا می‌فهمد.

 

روی شما یا رابطه‌ تان محدودیتی اعمال نکند

فردی کـه با آن ازدواج میکنید نباید برایتان مهلت تعیین کند، مثلاً بگوید تا وقتی‌کـه ترفیع نگرفته‌اي با تـو قرار نمی گذارم، یا بگوید اگر با دوست‌هایت بیرون بروی، با تـو بهم میزنم.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

رابطه‌تان نباید قوانینی داشته باشد کـه شـما را از انجام کارهای خاصی بازدارد یا مانع آن شود کـه خود واقعی‌تان باشید. شریک مذکرتان نمی تواند شـما را از پوشیدن یک مانتوی کوتاه باز دارد «هرچند، حس خیلی خوبی اسـت کـه آن ‌طور حسادت کند». هم‌ چنین شریک مونث‌تان نمیتواند اجازه ندهد قبل از خواب بازی ویدئویی انجام دهید.

 

بهترین همسر فردی است که سازش داشته باشد

سازش کلید هر رابطه‌ي موفق اسـت؛‌ از وقتی در مهد کودک بودیم سازش رابه مـا یاد می‌دادند. آیا رفتن بـه کنسرت گروه فیش و گوش دادن بـه ۲۰ دقیقه ریف‌هاي گیتار را دوس دارم؟

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

نه، اما آنرا ماموریت خودم میدانم کـه لذت ببرم ودر هر صورت اینکار را انجام دهم. و مطمئنم او هم دوست ندارد دنبال مـن راه بیفتد تا فیلم‌هاي مستقل عجیب ببیند، اما مـن ذرت بوداده و نوشابه می خرم و یک زاناکس توی آن مي‌اندازم چون دراین حد خوبم!

 

به خانواده‌ تان احترام بگذارد

اگر دقت کنید می بینید کـه از کلمه‌ي دوست داشتن استفاده نکردم؛ اگر چـه دوست داشتن آن‌ها می تواند یک امتیاز اضافه باشد. این امر در مورد دوستان‌تان هم صدق میکند.

 

در بستر راضی شود

اگر نتوانید شریک‌تان را در بستر خشنود سازید، احتمالا آن رضایت را در جای دیگری می‌جوید. رضایت در بستر زناشویی فراتر از لذت‌هاي جسمی اسـت.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

یعنی هردوی شـما از نظر جنسی با یک دیگر آسان باشید. وقتی صحبت از مسائل مربوط بـه اتاق خواب میشود، باید بتوانید آزادانه درباره‌ي آن‌ها حرف بزنید.

 

عاشق معایب‌ تان باشد

اعتراف واقعی:‌ مـن عاشق آنم کـه شلوار نپوشم. اگر این ویژگی مـن را دوست ندارید، پس احتمالا قسمت نیست با هم باشیم. فردی کـه با او اردواج میکنید، قطعا باید بر نقاط قوت‌تان تاکید کند اما باید نقایص‌تان را هم تحسین کند. شاید کلیشه‌اي بنظر برسد اما این خصلت‌هایتان هستند کـه شـما را می‌سازند.

 

از شما تعریف‌ هایی کند که لایق‌ شان هستید

بخاطر آن‌کـه از فرد موردعلاقه‌مان می خواهیم بگوید زیبا و کامل و خارق‌العاده و باهوش و بهترین همسر مناسب روی زمین هستیم، مـا را سرزنش می کنید؟

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

جدا، اگر چـه لازم نیست مـا رابه باد تملق بگیرید، اما وقتی تمام روز را دنبال لباس زیر بی‌نقص گذرانده‌ایم، شنیدن جمله‌اي مثل : از ریهانا در ویدئوی ‘پور ایت آپ’ جذاب‌تر شده‌اي، همیشه مایه دلگرمی اسـت. «بله، این ها مسائل مربوط بـه کودکی‌ام هستند ـ کاملا میدانید چـه می گویم»

 

همان آینده‌ ای را ببیند که شما می‌بینید

خوشبختانه هردوی شـما در آن آینده هستید.

 

همیشه وفادار بماند

کاملا واضح اسـت؛‌ اگر چـه تعجب خواهید کرد اگر بدانید هرروز آدم‌هاي بیش‌تری این واقعیت را می پذیرند کـه همسرشان حداقل یکبار در طول رابطه‌شان بـه آن‌ها خیانت می کند.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

مـن از این آدم‌ها نیستم. مـن رو دور نزن، وگرنه با تـو بهم می زنم… بعد هم دندان‌هایت را خرد می کنم چون می دانم جرات اینکار را نداری!

 

بهترین همسر فردی است که هوش و ذکاوت نشان دهد

آدم‌هاي باهوش ناخوشایند نیستند. آن‌ها توصیه‌هایي خردمندانه ارائه میدهند ودر انتخاب‌هاي درست کمک‌تان میکنند. همسرتان نباید حتماً فارغ التحصیل دانشگاه باشد. منظور مـا آن نوع از شریک‌هاي زندگی اسـت کـه ذاتا دارای ذکاوت هستند.

 


 

و در ادامه عادت های شوهر تان که ثابت می‌کنند او بهترین همسر دنیاست

 

اگر شوهر تان چنین ویژگی هایي دارد بخاطر این انتخاب عاقلانه و هوشمندانه باید بشما تبریک گفت چون خوشبخت‌ترین زن دنیا هستید.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

مردها نیز اگر دوست دارند بهترین همسر دنیا یا بهترین شوهر دنیا باشند بهتر اسـت بـه این کارها عادت کنند تا زندگی زناشویی لذت بخش و شادی داشته باشند.

 

هر روز صبح شما را می‌ بوسد

هرروز یک شروع تازه اسـت، همسرتان نیز روزش رابا یک بوسه صبح بـه خیر گرم شروع میکند. بوسه صبحگاهی بهترین و ساده ترین نشانه‌اي ست کـه اثبات می کند شوهر تان در رابطه‌اش ثابت قدم اسـت، علاوه بر این با این بوسه شـما نیز انرژی تازه‌اي میگیرید و روز خودرا با انرژی و نگرش مثبت شروع می کنید.

 

گوش دادن را به صحبت کردن ترجیح می‌دهد

عد از یک روز کوتاه، طولانی، خوب یا بد او آماده اسـت تا در مورد اتفاقات جالبی کـه در طی روز برای شـما رخ داده بشنود. او با صبر و حوصله‌ي تمام بـه صحبت‌هاي شـما گوش میدهد.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

در انتها از تمام تصمیماتی کـه در طی روز اتخاذ کرده اید حمایت می کند. در واقع، شوهر تان ۱۰۰ درصد حامی و پشتیبان شماست – درست مثل شـما کـه از او حمایت می کنید و مثل کوهی استوار پشت او ایستاده‌اید.

 

آشپزی می‌کند

مطمئناً خیلی ساده اسـت از بیرون غذا سفارش دهیم و اصلاً آشپزی نکنیم؛ اما مرد کمال طلب و خانواده دوست ترجیح می دهد حداقل برای خانواده‌اش یک وعده غذایی ساده و سالم بپزد.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

هیچ چیز بهتر از این نیست کـه بعد از یک روز دشوار و خسته‌کننده بـه خانه برگردیم و یک غذای خوشمزه و گرم درکنار عزیزانمان بخوریم.

 

شما را در آغوش می‌گیرد و نوازش می‌کند

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

وقتی روز تمام می شود و شـما مشغول مطالعه یا تماشای تلویزیون هستید او کنارتان مینشیند و شـما را بغل میکند. بعضی وقت‌ها نیز فقط بـه بغل کردن، نشستن روی مبل و تماشای برنامه‌هاي تلویزیونی بسنده نمی‌ کند. شـما را بغل میکند، می‌ بوسد، برای تان چای یا قهوه درست میکند و موهایتان را نوازش می کند.

 

خیلی خونگرم و صمیمی است

هر کاری کـه لازم باشد برای بهتر کردن روابط جنسی و زندگی زناشویی‌اش انجام می دهد. درست وقتی از او انتظار ندارید حرف‌هاي عاشقانه میزند و با احساسات رمانتیک خود شـما را غافلگیر می کند.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

همیشه محیط خانه را گرم و صمیمی میکند ودر روابط زناشویی هر چـه از او بخواهید نه نمی گوید. از چیزی نمی ترسد و همیشه بـه دنبال ماجراجویی ست.

 

عاشق دوست‌ ها و اعضای خانواده شماست

ازدواج رابطه‌اي اسـت بـه درازای یک عمر، پس وقتی با شریک زندگی خود همراه شدید همیشه بـه او احترام بگذارید ودر خوبی‌ها و بدی‌ها یار و همراه او باشید.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

او عاشق دوست‌ها و خانواده‌ي شماست و تمام اطرافیان شـما را درک می کند و بـه انها احترام می گذارد. همیشه دوست دارد شـما و دوستانتان را سرگرم کند و عامل خنده و شادی شـما باشد. ترجیح میدهد خودش شخصاً خانواده‌ي شـما را تا فرودگاه یا ترمینال برساند. در مناسبت‌هاي خاص مثل عید نوروز دوست دارد درکنار شـما باشد و از لحظات خود لذت ببرد.

 

عاشق بچه‌ هاست

عاشق بازی کردن با بچه‌هاست. وقتی خانه نیستید، او با بچه‌ها قایم باشک بازی می کند و یا بچه‌ها را دنبال می کند تا لحظات خوشی برای آن ها ایجاد کند.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

بـه بچه‌ها احساس امنیت می دهد، برای آن ها داستان میـــخواهد و حتی گهگاه ترجیح می دهد بچه‌داری کند. تصور کنید شوهر تان چهار دست و پا روی زمین می‌خزد و بچه‌ها را دنبال می کند.

 

مسئولیت امور مالی را کاملاً بر عهده می‌گیرد

مهم نیست چـه شغلی دارد او هیچوقت بیشتر از درآمدش خرج نمیکند و همیشه پس انداز میکند. مسئولیت‌پذیر اسـت و قبض‌ها رابه موقع پرداخت میکند. برای آینده‌اش برنامه‌ریزی میکند چون دوست دارد آینده بهتری برای شـما و فرزندانتان بسازد.

 

بشما توجه می کند

وقتی برای عروسی یا اعیاد مختلف آماده میشوید او ظاهر شـما را تحسین می کند و از زیبایی شـما تعریف می کند. همیشه بشما نگاه میکند حتی اگر مهمانی خیلی شلوغ باشد.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

کاری میکند کـه شـما احساس کنید زیباترین و جذاب‌ترین زن دنیا هستید. یقیناً شـما تنها زنی هستید کـه برای او مهم اسـت، نیازی نیست این حرف‌ها رابه شـما بگوید چون شـما از این موضوع مطمئنید. شـما این حرف‌ها را از چشم‌ها و نوع رفتار او می خوانید و بـه وجود او افتخار میکنید.

 

از خودش مراقبت می‌کند

حداقل پنج بار در هفته ورزش‌هایي نظیر وزنه‌برداری، بدن‌سازی، دو، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و یا صخره‌نوردی را انجام میدهد. او همیشه بـه ظاهرش افتخار میکند.

بهترین همسر مناسب برای شما چه کسی است؟ | انتخاب همسر

موها و ریش‌ هایش را همیشه مرتب می کند. مرتب لباس می پوشد و همیشه بوی خوب میدهد البته بجز زمان‌ هایي کـه ورزش می کند. مطالعه می کند و همیشه از سلامت جسمی و روانی خود مراقبت میکند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا