توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
در مورد سیرافسیراف

بندر ۶ هزار ساله سیراف به قطب گردشگری تاریخی و فرهنگی تبدیل شود

مدیرکل برنامه‌ریزی گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: با توجه به اهمیت بندر تاریخی سیراف با قدمت شش‌هزار ساله، باید این بندر به قطب گردشگری تاریخی، فرهنگی در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنگان، محمدرضا پوینده پیش از ظهر امروز در بازدید از بندر تاریخی سیراف، با بیان اینکه این بندر در تاریخ دریانوردی کشورمان جایگاه ویژه‌ای دارد اظهار داشت: بندر سیراف هویت تاریخی کشور در ابعاد گوناگون به ویژه در حوزه دریانوردی است که باید این بندر بیشتر به گردشگران معرفی شود.

وی با بیان اینکه این شهر تاریخی را شهر هزاره‌های تمدن خلیج فارس در بوشهر نامید گفت: تمامی مورخان جهان بر بندر تاریخی سیراف اشراف دارند که چه جایگاه مهمی در تمدن خلیج فارس داشته از این نظر این شهر، به شهر هزاره‌های تمدن خلیج فارس معروف است.

مدیرکل برنامه‌ریزی گردشگری سازمان میراث فرهنگی شهرسیراف، را بسیار مهم برشمرد و گفت: اهمیت این شهر همنشینی آن با خلیج فارس است که به عنوان یک قطب گردشگری تاریخی، فرهنگی می‌توان توریست‌های فرهنگی را جذب این منطقه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بوشهر نیز درباره اهمیت شهر سیراف گفت: با توجه به اهمیت تاریخی این منطقه و بکر بودن آن، کنگره سیراف و باستان شناسی خلیج فارس و مهمتر از آن باستان شناسی زیرآبی برگزار می‌شود.

محمدابراهیم فروزانی اهمیت شهر سیراف را به دورانهای مختلف نسبت داد و گفت: شهر سیراف آثار تاریخی از دوران ساسانیان تا دوران اسلامی در سینه خود دارد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر، درباره اهمیت این منطقه در حوزه گردشگری بیان کرد: این منطقه علاوه بر سواحل زیبایی که دارد زمانی مرکز دریانوردی ایرانیان در پهنه آبهای آزاد جهان به ویژه خلیج فارس بوده است.

انتهای پیام/ آ

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا