توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیدانستنی های ازدواجعشق و ازدواجمشاوره خانواده

آسیب های دوران آشنایی و تاثیر آن در ازدواج های اینترنتی

دوستی مجازی و ازدواج های اینترنتی جزء مسائلی است که در فرهنگ و عرف جامعه ی ما خیلی پذیرفته و مورد قبول نیست.هرچند نیاز هر جوان و انسانی هست که بتونه تشکیل خانواده بده و بتونه به اون نیازهای عاطفی و سازندگی های اخلاقی و اجتماعی برسه اما ما گاها شاهد این هستیم وقتی یک جوان می خواهد فردی را برای آینده و بعنوان شریک زندگی خودش انتخاب کنه که بتونن سالهای طولانی کنار هم باشند، در فضای مجازی و دنیای اینترنت به دنیال اون شخص مورد اعتماد و مورد تایید میگرده.

آسیب های آشنایی و ازدواج های اینترنتی

دوستی مجازی و ازدواج های اینترنتی جزء مسائلی است که در فرهنگ و عرف جامعه ی ما خیلی پذیرفته و مورد قبول نیست.هرچند نیاز هر جوان و انسانی هست که بتونه تشکیل خانواده بده و بتونه به اون نیازهای عاطفی و سازندگی های اخلاقی و اجتماعی برسه اما ما گاها شاهد این هستیم وقتی یک جوان می خواهد فردی را برای آینده و بعنوان شریک زندگی خودش انتخاب کنه که بتونن سالهای طولانی کنار هم باشند، در فضای مجازی و دنیای اینترنت به دنیال اون شخص مورد اعتماد و مورد تایید میگرده.

نکات مخفی از آشنایی های اینترنتی

همه ی بحث هایی که در رابطه با مشاوره ی قبل از ازدواج و در مورد اینکه هر دو نفر باید هم سطح باشند از نظر فرهنگی ، اقتصادی ،اجتماعی ، تحصیلات و …همه ی این ها برای این است که ازدواج پایداری صورت بگیره و رضایت مندی درونی عمیق تر و بیش تری در این ازدواج اتفاق بیوفته و شکل بگیره!

دوست یابی اینترنتی ،سایت های همسر یابی و ازدواج های اینترنتی در واقع ما را فقط در یک سطح آشنایی اولیه نگه میداره ، سطحی که ما نمی تونیم به شکل درست و عمیق و ریشه ای تر و ماندگارتر طرف مقابل و ویژگی های شخصیتی طرف مقابل رو بررسی کنیم و آگاهی بدست بیاریم و در واقع یک شناخت پوشالی از فرد مقابلمون بدست میاریم.

ازدواج های اینترنتی

قبل از ازدواج حتما حتما حتما به مشاور مراجعه کنید!

افرادی که قبل از ازدواج به مشاور مراجعه می کنند خیلی راحت میتونن از آسیب هایی که ممکنه در آینده گریبان گیرشون بشه جلوگیری کنند و ویژگی های شخصیتی و حتی مشکلات و اختلالاتی که ممکن در خودشون یا طرف مقابلشون وجود داشته باشه پیدا کنند.
و متوجه می شوند که دقیقا با چه شخصیتی رو به رو هستند.
زمانی که فرد به مشاور مراجعه می کند اگر مشکلی اعم از بدبینی، خوش بینی، وسواس، اضطراب و همه ی شاخصه های بالینی که در پایداری یک ازدواج و ارتباط مهم است را مطلع می شود . افراد متوجه می شوند با توجه به اختلالاتی که ممکن است داشته باشند زمانی که کنار هم قرار می گیرند احتمالا گرفتار چه مشکلاتی می شوند و با چه چالش هایی رو برو خواهند شد.


 شما مقدماتی که برای یک جشن ازدواج انجام می شود را در نظر بگیرید، سالن، ماشین، گل، میکاپ، فیلم برداری ، حساسیت هایی که ممکن است حتی برای یک جوش روی صورت یا بدن وجود داشته باشدو …چه هماهنگی هایی صورت می گیرد و چه هزینه هایی میشود! اما برای مساله مهمی هم چون شناخت کامل خود و طرف مقابل هیچ زمانی اختصاص نمیدن!

در فضای مجازی اعتماد کنیم یا نکنیم؟

توی این سطح ما اصلا نمیتونیم به لایه های عمیق شخصیتی دسترسی پیدا کنیم و سایه های طرف مقابل رو بشناسیم!
فارغ از نگاه بد بینانه ای که در بعضی از موارد وجود داره مثل اینکه فرد چهره اش عوض میشه، ماهیتش عوض میشه ، دروغ هایی که در رابطه با خانواده ی خودش مطرح میکنه، یا دروغ در رابطه با شغل و درآمدش، سنی که با واقعیت خیلی تفاوت داره و گاها حتی جنسیت اون هم عوض میشه، کاملا برعکس آنچه که هست خودش رو نشون میده.

یک فرد خیلی خوب و مثبت فرقی نداره خانم یا آقایی که می خواد ازدواج کنه و از طریق فضای مجازی به دنبال گزینه ی مناسب می گرده ، اگر این شیوه از مسیر شناخت درست و با مشاوره و احیانا اگر مشکلی باشه از طریق روان درمانی طی نشه، شیوه ی بسیار ناامن و غیر مستحکمی هست و زندگی که شکل می گیره نه تنها با دوام نخواهد بود بلکه در همان مدت زمان کوتاهی که این افراد کنار هم هستند، رضایت بخش هم نخواهد بود.

ازدواج های اینترنتی

دیدگاه های متفاوت حل نشده، نطفه مشکلات آینده است!

یکی دیگر از معضلات ازدواج های اینترنتی انتظارات طرفین است، مثل افرادی که انتظاراتشون از ازدواج کاملا با هم فرق داره و متفاوته! آقا با یک دیدگاه و خانم هم با دیدگاهی کاملا متفاوت و حتی در مواردی دیدگاهی دقیقا متضاد دیدگاه همدیگر با هم ازدواج می کنند. این ها حتما باید در جلسات مشاوره چک بشه و مورد بررسی قرار بگیره، شاید خیلی ساده بنظر برسه و از نظر ما کم اهمیت باشه اما جزء مسائلی است که در زندگی ما تاثیر گذار است.

مثلا ازدواج دختر خانمی که تک فرزند هست و در یک خانواده ی آروم بزرگ شده با آقا پسری که فرزند آخر یک خانواده ی شلوغ و پر جمعیت است یا بالعکس این. این دو نفر از لحاظ فکری کاملا با هم متفاوت هستند و با هم فرق دارند و خیلی مهمه که این مسائل مورد توجه قرار بگیره وکاملا بررسی بشه.

سایت های همسریابی یا ازدواج های سنتی؟ کدام بهتر است؟

زمانی که ما رو درمقابل این سوال قرار میدن که ازدواج اینترنتی و مجازی بهتر است یا سنتی؟ پاسخ درست اینه که هر کدوم گام های مربوط به یک ازدواج خوب رو درست پشت سر گذاشته باشند و اون رو طی کرده باشند.
در واقع ازدواجی که با شناخت کافی وبررسی های شخصیتی و  مشاوره های روانشناسی عبور کنه اون درسته!

لزوما هر ازدواج یا ارتباطی که از طریق فضای مجازی و اینترنت باشه به شکست منتهی نمیشه ولی واقعیت اینه که ریسک آن بسیار بالاست.
در ازدواج سنتی یا آشنایی های قبل از ازدواج های اینترنتی بخاطر رفت و آمد ها امکان شناخت بیشتری وجود داره اما باز هم اگر درست بررسی نشود ممکنه نتیجه ی خوبی نداشته باشه. 

باید توجه داشت که شروع زندگی مشترک یک اصل خیلی مهم است و شما نمی توانید بعد از برداشتن گام اول، بدون هیچگونه آسیب های روحی و روانی و هزینه های مالی و زمانی و… .
خیلی راحت بگویید انتخابم اشتباه بود یا ازدواجم اشتباه بود. نگاه ما به ازدواج باید عمیق تر باشد و والدین و آموزش های قبل از ازدواج می توانند نقش خیلی موثری در نگاه جوانان به ازدواج و انتخاب درست داشته باشند!

آیا خانواده ها در روابط اینترنتی تاثیر گذار هستند؟

متاسفانه در این انتخاب ها و ازدواج هایی که از طریق فضای مجازی اتفاق میوفته، نقش خانواده بخصوص پدر و مادرها خیلی کمرنگ شده و این درحالیست که رفت و آمد و ارتباط خانواده ها بعد از ازدواجِ فرزندانشون و تاثیر آن ها بر روی زندگی مشترک بچه هاشون، موضوعیست که نمی توان انکار کرد.اینکه بعضی ها با این جمله که ما عاشق همیم و با همه چی کنار میاییم، خوشبخت میشیم و عشق برای ما کافیه و مسیر طولانی و خوبی رو کنار هم بودیم و جملات شبیه این ها سعی میکنن خودشاون رو قانع کنند، می توان گفت این یک باور سطحی و تقریبا غلطه!

البته که عشق تا یک نقطه ای میتونه محرک و شروع کننده ی باشه ولی برای ادامه ی زندگی مشترک خیلی شاخصه ها و عوامل دیگه هم موثر و مهمه و اگر بهش توجه نشه ممکنه به محض اتفاق افتادن هر دو نفر به این نتیجه برسند که عشقی که روز اول ازش دم میزدن از بین رفته یا اصلا وجود نداشته!

ازدواج های اینترنتی

برای زندگی تنها عشق کافیست؟

برای داشتن یک زندگی سالم عشق به تنهایی کافی نیست و باید به همراه صمیمیت و تعهد باشد چون این سه مورد مکمل هم هستن و باعث ایجاد پایداری در روابط می شوند.آشنایی مجازی اگر واقعا همراه با صداقت باشه، در واقع شخص داره با تفکر فرد مقابل ارتباط برقرار میکنه و معمولا با هیجان زیاد همراهه و در خیلی از موارد بیشتر شبیه به رویا پردازیه تا واقعیت های زندگی مشترک و ارتباط سالم. این گونه روابط اگر به ازدواج های اینترنتی هم ختم شود ممکن است سبب بروز بسیاری ازمشکلات در آینده باشد.

خانواده ها در روند شناخت نباید دخالت کنند بلکه باید حمایت و نظارت کنند و در تصمیم گیری درست به آن ها کمک کنند و کنار فرزندانشون باشند.

ممکن است شما در زمان آشنایی با کسی  مواجه بشید که افسرده باشه و خودش رو شاد نشون میده، یا فرد بدبینی که بدبینی و پارانوئید خودش رو مخفی کرده و دقیقا بعد از ازدواج بدبینی هاش شروع میشه و … . این موارد باید درمان بشه و فرد نباید با همون دردها، با همون شکست ها، و با همون استرس و اضطراب ها وارد یک زندگی جدید بشه!

وقتی طرف مقابل خود واقعیش میشه!

چون اولین فکری که در ذهن طرف مقابل ایجاد میشه اینه که میگه نکنه من در انتخابم اشتباه کردم! این قبلا اینطوری نبود! و خیلی سوالات دیگه که زندگی مشترک رو به قهقرا می کشونه. اما در واقع فرد داشته نقاط تاریک شخصیتخودش رو پنهان می کرده و نقش بازی میکرده و اصلا خودِ واقعیش نبوده و الان که وارد زندگی شده، شخصیت واقعی خودش رو نشون میده.

جنبه های مختلفی در زندگی و شخصیت همه ی انسان ها  وجود دارد که ممکن است تا همیشه کسی از آن مطلع نشود، ولی باز افراد بخصوص کسانی که تصمیم به ازدواج دارند، خصوصا ازدواج های اینترنتی تلاش کنند همه ی جنبه های شخصیت طرف مقابلشون رو قبل از هر اقدام رسمی بشناسند، طبیعتا هرچقد شناخت بیشتری در جهت سازگاری با طرف مقابل بدست بیاوریم زندگی پایدارتری خواهیم داشت.

پریسا نصری

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا