توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سیرافشهدای سیراف
موضوعات داغ

زندگینامه شهید غلام علی پور

غلام علی پور فرزند اکبر به سال ۱۳۲۸ در روستای حاجی آباد از توابع استان فارس پا به عرصه گیتی گذاشت.

نام پدر: اکبر نام مادر: فاطمه جنگجو
تاریخ تولد: 1328 محل تولد: حاجی آباد فارس
وضعیت تاهل: متاهل تحصیلات: چهارم ابتدایی
وضعیت اشتغال: پاسدار عضویت: پاسدار
تاریخ شهادت:1360/7/5 محل شهادت: آبادان
عملیات: ثامن الأئمة محل دفن: بندر سیراف

سیراف| سرویس چهره ها : شهید غلام علی پور فرزند اکبر و فاطمه در سال یکهزار و سیصد و بیست و هشت از روستای طاهری (سیراف) چشم به جهان هستی گشود .

در صورتی‌ که مطالعه قسمت خاصی از این زندگی نامه مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست زیر به موضوع دلخواه خود برسید.

زندگی نامه شهید

زندگینامه شهید غلام علی پور

غلام علی پور فرزند اکبر به سال ۱۳۲۸ در روستای حاجی آباد از توابع استان فارس پا به عرصه گیتی گذاشت. پس از مدتی وی به همراه خانواده در روستای طاهری ساکن شدند و تحصیلات خود را تا کلاس چهارم ابتدایی ادامه داد. اوی بعد از ترک تحصیل به کارگری مشغول شد و پس از ازدواج، جهت اشتغال راهی کشورهای عربی گردید و مدتی در آن جا مشغول به کار شد.

علی پور همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به کشور بازگشت و در کلیه مراسم انقلابی شرکت مستمر داشت . با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عضویت سپاه در آمد و داوطلبانه حدود سه ماه در جبهه های نبرد حق علیه کفر به پیکار مشغول گشت و پس از اتمام مأموریت به مرخصی برگشت. | شوق شهادت و شور حضور در میدان های جنگ، مجددا در تاریخ 1360/6/5 او را راهی سرزمین های عشق و ایثار کرد و سرانجام پس از گذشت یک ماه در تاریخ 1360/7/5 با شرکت در عملیات غرور آفرین و پیروزمندانه ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان و آزاد سازی بیش از یکصد و پنجاه کیلومتر از اراضی اشغالی شده میهن اسلامی شد. در اثر اصابت تیر دشمن، در آبادان شربت شهادت نوشید و به خیل عظیم شهیدان اسلام پیوست.

سجایای اخلاقی شهید

خصلت صالحين

شهید غلام علی پور از نظر اخلاقی، مذهبی و اجتماعی فردی متواضع و بی ادعا و مقید به انجام فرائض دینی و شرکت فعال در مراسم و محافل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بود و رابطه حسنه با والدین، دوستان و مردم داشت. واقعا از پس همه کارها بر می آمد.

مرد جهاد

با اطرافیان و نزدیکان خود برخورد خیلی خوبی داشت همیشه و در همه حال در مراسم مختلف حاضر بود. با اخلاق و با ایمان و مشتاق جهاد در راه خدا بود. در جبهه همیشه همسنگران را برای مبارزه تشویق می کرد.

مصاحبه با مادر شهید

شهید سومین فرزند خانواده بود. وی فردی با ایمان و انسانی دوست داشتنی و با اخلاق و متدین بود. واقعا دوست داشت فردی بسیجی باشد و حقیقت بسیجی واقعی بود. در اوایل پیروزی انقلاب فعالیت های وی به صورت شرکت در اجرای نمایش ها و نصب پوستر بر دیوار بود.

در سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد. مراسم عروسی همزمان با روزهای اوج گیری فعالیت های ضد رژیم و پیروزی انقلاب بود و به خاطر کشته شدن مردم عروسی ساده ای برگزار کردیم. روحیه بسیار عالی داشت و چند دفعه اعزام شد. با علاقه ای که نسبت به جبهه داشت دوستان خود را به جبهه کشاند.

علاقه شدیدی به حضرت امام (ره) و پایبندی زیادی به پیروی از اوامر امام و اسلام داشت. آخرین توصیه اش این بود که همیشه در خط انقلاب باشید و هیچ وقت غافل نشوید. خبر شهادت ایشان از طرف سپاه و همرزمانش به ما اعلام شد، من در آن هنگام تنها به آن لحظه ای که پسرم می خواست به جبهه برود فکر می کردم.

افتخار می کنم که فرزندم در راه اسلام به درجه رفیع شهادت رسیده است و شهادت راه پر افتخار امام حسین (ع) و یارانش است و باید به خود ببالم که فرزندم در این راه شهید شده و مرا در دنیا و آخرت سرافراز کرده است و از خداوند می خواهم ما را در ادامه دادن راه شهدا و دفاع از ارزش های جمهوری اسلامی ایران موفق بدارد.

 

وسعت آیینه

خوشا که خط عبور تو را ادامه دهیم

شعاع چشم تو را تا خدا ادامه دهیم

دوباره خواب شب شوم را بیاشوبیم

به رغم خوف و خطر، جاده را ادامه دهیم

بیا به سنت پشینیان کمر بندیم

که باز پای در آییم، یا ادامه دهیم

شکست کشتی دریا دلان اگر در موج

از آن کرانه که ماندند، ما ادامه دهیم

اگر چه عکس تو در قاب تنگ دیده شکست

تو را به وسعت آیینه ها ادامه دهیم

قیصر امین پور

زندگی نامه پدر و مادر شهید

اکبر علی پور متولد ۱۲۷۸ و فاطمه جنگجو متولد ۱۳۰۵، پدر و مادر شهید غلام علی پور هستند که خداوند به آنها ده فرزند عطا کرده است که شهید، ششمین آنهاست. این زوج مؤمن، مدتی از سال های آغازین زندگی مشترک خود را در روستای حاجی آباد بخش وراوی فارس گذراندند و سپس در بندر طاهری ساکن شدند.

 

زندگینامه شهید غلامعباس سماچی

زندگینامه شهید علی طاهری پور

زندگینامه شهید حمید عبدالله زاده

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا