توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سیرافقلعه شیخ نصوری

قلعه شیخ نصوری

قلعه شیخ نصوری /قلعه نصوری در شهر بندر طاهری از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان قرار داره و یکی از اثرهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایرانه. شهر کنگان در 220 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر در منطقه کوهستانی نار و کنگان قرار داره. قلعه نصوری که به قلعه شیخ هم مشهوره، متعلق به اوایل دوره قاجاریه ست.

قلعه شیخ نصوری

قلعه شیخ نصوری در شهر بندر سیراف از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان قرار داره و یکی از اثرهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایرانه. شهر کنگان در 220 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر در منطقه کوهستانی نار و کنگان قرار داره. قلعه نصوری که به قلعه شیخ هم مشهوره، متعلق به اوایل دوره قاجاریه ست. این قلعه به دستور شیخ جبار نصوری در سال 1224 قمری ساخته شده.
 

مصالح به کار رفته در این قلعه نصوری هم سنگ های بزرگ و ملاط آن گل و گچه. قلعه گچ بری های زیبایی داره که 18 تابلو بسیار زیبا از مجالس شاهنامه فردوسی در ایوان غربی آن نقش بسته. قلعه درب بزرگ چوبی با گل میخ و کنده کاری داره. بعد از ورودی اصلی هشتی بزرگی وجود داره که 8 طاقچه ساده داره. زمانی که از هشتی وارد حیاط بیرونی می شین، در جبهه شمالی آن یک ردیف پلکان به طبقه دوم منتهی می شه و یک درب چوبی ساده، آن رو به اندرونی وصل می کنه. در قسمت شرق هم یک پلکان به طبقه دوم می ره.

در این طبقه یک ایوان با ستون های سنگی و گچبری های جالب وجود داره. این ایوان از طرف 5 در چوبی، به اتاقی راه پیدا می کنه که در غرب آن قرار داره. در این اتاق گچبری با تزیینات گل و بوته وجود داره که فاقد هرگونه تزیینه. این قلعه شیخ نصوری بادگیری همانند بادگیرهای ساختمان های ساحلی خلیج فارس داره و ویژگی معماری ساختمان های قاجاریه رو داره. این قلعه ایوان ستون داری در طبقه دوم داره که تزیینات گچبری مربوط به همین قسمته، همچنین سبک کار و تراش آن ها شبیه ستون های بازار وکیل شیرازه. گچبری ها شامل شاخ و برگ گل و بوته، فرشتگان و پرندگانی ست که بر رونق و زیبایی قلعه افزوده .

گالری تصاویر قلعه نصوری

 نمای دیگر از قلعه نصوری
 نمای دیگر از قلعه نصوری
تصاویر قلعه نصوری
 
عکس قلعه شیخ نصوری
 
درب قلعه شیخ نصوری
 
ورودی قلعه نصوری
 ورودی قلعه نصوری
دیوار قلعه شیخ نصوری
 
اطراف قلعه شیخ نصوری
 

گالری تصاویر قلعه شیخ نصوری

کتیبه های قلعه شیخ نصوری
 کتیبه های قلعه نصوری
عکس داخل قلعه شیخ نصوری
 عکس داخل قلعه نصوری
گالری تصاویر قلعه
 
 خرابی دیوار قلعه نصوری
عکس نمای بیرونی  قلعه شیخ نصوری
 عکس نمای بیرونی قلعه نصوری
سازه های قلعه شیخ نصوری
 سازه های قلعه نصوری
عکس هوایی قلعه شیخ نصوری
 عکس هوایی قلعه نصوری
ماکت قلعه شیخ نصوری
طرح مرمت قلعه نصوری سیراف
نقاشی قلعه شیخ نصوری
طرح مرمت قلعه نصوری سیراف
انیمیشن قلعه شیخ نصوری
طرح مرمت قلعه نصوری سیراف

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا