توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
زندگی نامه معصومینمذهبی

زندگینامه حضرت عیسی (ع) و آشنایی با معجزه ها و نحوه عروج وی

حضرت عیسی(ع) چهارمین پیامبر الوالعزم است که در زندگی ایشان حوادث گوناگون و اتفاقات آموزنده ای رخ داده است. در قرآن کریم ۲۵ بار به نام حضرت عیسی (ع) اشاره شده است و ولادت ایشان با معجزه همراه بوده است.

حضرت عیسی(ع) چهارمین پیامبر الوالعزم است که در زندگی ایشان حوادث گوناگون و اتفاقات آموزنده ای رخ داده است. در قرآن کریم ۲۵ بار به نام حضرت عیسی (ع) اشاره شده است و ولادت ایشان با معجزه همراه بوده است. عیسی به معنی نجات دهنده می باشد و لقب ایشان که مسیح است به معنی مبارک می باشد. در ادامه با زندگینامه حضرت عیسی آشنا خواهید شد.

آشنایی با زندگینامه حضرت عیسی (ع)

نگاه مسیحیت به حضرت مسیح

حضرت عیسی فررند حضرت مریم، بانوی پاکدامنی است که دختر حضرت عمران علیه اسلام می باشد. لقب این حضرت، مسیح (به معنای مبارک) بوده که ۱۳ بار در قرآن آمده است. ولادت حضرت مسیح معجزه گونه بوده و به امر خداوند بدون پدر رخ داده است. ایشان در روز ۲۵ دسامبر سال اول میلادی ( ۶۲۲ سال قبل از هجرت حضرت محمد (ص) ) در شهر بیت لحم سرزمین فلسطین متولد شد. مسیحیان این روز بزرگ را هر ساله جشن می گیرند. حضرت مسیح پیامبری بسیار مهربان بود او  کودکان و زنان را مورد احسان قرار می داد. محرومین و مستضعفین جامعه را یاری می رساند و همواره با سختگیری های بعضی از بزرگان یهود و تعصباتشان مخالفت می کرد. در ادامه با سرگذشت زندگی و معجزات بزرگ حضرت عیسی (ع) آشنا خواهید شد.

معجزه تولد حضرت عیسی (ع)

حسب حال حضرت عیسی

قبل از تولد حضرت مریم پدر ایشان عمران نبی از دنیا رفت و حضرت زکریا سرپرستی او را عهده دار گشت و ایشان را طبق نذر مادر گرامیشان به خدمتگزاری بیت المقدس فرستاد. مریم سلام الله در طی مدت حضور در بیت المقدس شبانه روز به عبادت و روزه گرفتن می پرداخت و در بین قوم بنی اسرائیل مقام ارجمندی یافت.

حضرت مریم جانب شرقی بیت المقدس را که مکانی بدور از هر دغدغه دنیوی بود برای عبادت با خداوند برگزید. در سن ۱۳ سالگی خداوند فرشته ای را به شکل جوان زیبارویی به سوی مریم فرستاد چون حضرت، ایشان را دید بسیار ناراحت و آشفته گشت (زیرا او دختری بسیار پاکدامن و امین بود، او با دیدن این صحنه گمان کرد بشری است که با اراده پلید به جانبش امده است).

شرح حال حضرت عیسی

حضرت مریم صدا زد من از تو به خدای رحمان پناه می برم، اگر پرهیزگار هستی؛ بعد از چند لحظه جوان زیبارو چنین پاسخ داد : من فرستاده پروردگارت هستم، آمده ام تا پسری پاکیزه سرشت را به تو ببخشم.  سپس فرستاده در مریم دمید و ایشان به اذن خداوند باردار شدند و عیسی (ع) وجود یافت.

هنگامی که مریم سلام الله باردار شد بیت المقدس را ترک گفته و به مکان دوردستی رفت و تا زمان تولد حضرت عیسی در آنجا ماند. در طی این مدت خداوند او را از نعمات بهشتی خود بهره مند ساخت. بعد از تولید عیسی مسیح مریم به اذن خداوند به سوی قوم خود برگشت اما مردم با دیدن ایشان شگفت زده شده و  وی را مورد تهمت و توهین قرار دادند اما حضرت مریم صبر پیشه کرد و در حالی که طبق سفارش حضرت جبرئیل روزه سکوت گرفته بود به طفل در آغوش گرفته خود اشاره نمود.

حضرت مسیح صاحب کتاب انجیل

به امر خداوند حضرت عیسی در گهواره لب به سخن گشود و فرمود « من بنده خداوند هستم، پروردگار به من کتاب(انجیل) داده و مرا به پیامبری برگزیده است و …» قوم اسرائیل با شنیدن این سخنان از کرده خود پشیمان گشتند و دریافتند که حضرت مریم بسیار پاک و منزه است. عیسی (ع) بعد از این معجزه تا سن تکلمش دیگر سخنی نگفت.

آغاز پیامبری

حضرت عیسی معجزات فراوانی دارد

در زمان پادشاهی قیصر روم حضرت عیسی (ع) در سن سی سالگی به پیامبری از جانب خداوند مبعوث گردید و ایشان آشکارا مردم را به پیروی از خود دعوت نمود. مسیح تلاش نمود تا یهود را از انحراف و گمراهی به سوی راستی و حقیقت هدایت نماید و حلال و حرام را در نظرشان تبیین و تفسیر نماید. قوم یهود از قبل با توجه به بشارت حضرت موسی  منتظر ظهور عیسی علیه السلام  بودند  اما با ظهور مسیح برخی ستمکاران و منحرفین این قوم منافع خود را در خطر دیده و به مخالفت با این حضرت پرداختند.  بد نیست در زندگینامه حضرت عیسی (ع) ذکر کنیم که یاران وی را تعداد قلیلی تشکیل می دادند(۱۲ نفر) که به نام حواریون شناخته می شدند. در قرآن پنج بار نام حواریون حضرت مسیح ذکر شده است.

بیوگرافی حضرت عیسی

معجزه های حضرت عیسی (ع)

بزرگان قوم یهود به مخالفت با مسیح پرداخته و مدام او را تکذیب می کردند و متعدد از او درخواست معجزه می کردند . حضرت عیسی به آنها معجزات فراوانی همچون جان دادن به مجسمه گلی پرنده، بینا ساختن کور مادرزاد، شفای بیماران لاعلاج و مبتلا به پیسی، زنده نمودن مردگان ، خبر از غیب دادن و سفره آسمانی نشان داد اما باز هم این کوردلان و سخت نظران مسیح را تایید نکرده و همچنان به مخالفت با وی ادامه دادند.

پیروان حضرت مسیح

عروج مسیح

مخالفین حضرت مسیح با نقشه و دسیسه های متعدد مردم را از ایمان آوردن به خداوند و پیروی از فرستاده او باز می داشتند. هنگامی که توطئه ها و نقشه هایشان را بی اثر دیدند به فکر قتل حضرت مسیح افتادند و با تحریک قیصر روم مبنی بر به خطر افتادن سلطنتش وی را به کشتن حضرت عیسی ترغیب نمودند.

مسیح علیه السلام از دسیسه دشمن مطلع شد و به همراه حواریون مکان زندگی خود را تغییر داد. اما یکی از حواریون به نام یهودا اسخریوطی با دریافت چند نقره مخفیگاه حضرت عیسی(درون یک باغ) را به ماموران دشمن نشان داد. با تاریک شدن هوا جاسوسان و سربازان قیصر روم وارد باغ شدند تا عیسی (ع) را دستگیر نمایند.

زندگینامه حضرت عیسی

حواریون از ترس فرار کردند و مسیح را تنها گذاشتند. در این حال به امر خداوند چهره یهودای منافق شبیه حضرت عیسی شد و سربازان او را به جای مسیح دستگیر کردند و به دار آویختند. قیصر روم و لشگریانش گمان می کردند که مسیح را به صلیب کشیده اند اما به فرموده قرآن عیسی (ع) کشته نشده بلکه  ایشان به اذن خداوند به سوی آسمان عروج یافته اند و  هم اکنون زنده می باشند و بر اساس روایات در هنگام ظهور حضرت مهدی به زمین خواهد آمد. در پایان پیشنهاد می کنیم با سخنان زیبای حضرت عیسی (ع) نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا