توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی ها مذهبیمذهبی

شرایط سلب حضانت فرزند از پدر یا مادر

سلام من حدود ۳ سال از همسرم جدا شدم و یک فرزند پسر مشترک دارم که حضانتش با من هست تا سن بلوغ الان .همسر سابقم حق ملاقات هر ۲ هفته ۱ مرتبه دارد ولی به مشکل برخورد کردم چون این آقا معتاده و بیکار و …

والدین در چه شرایطی از حضانت فرزند محروم می‌شوند؟

سلام من حدود ۳ سال از همسرم جدا شدم و یک فرزند پسر مشترک دارم که حضانتش با من هست تا سن بلوغ الان .همسر سابقم حق ملاقات هر ۲ هفته ۱ مرتبه دارد ولی به مشکل برخورد کردم چون این آقا معتاده و بیکار و … و نفقه پرداخت نمیکنه منم حکم جلب گرفتم و زندانه می خواستم تکلیف پسرم مشخص بشه اگر من دادخواست بدم برای تعیین تکلیف شدن پسرم می خواستم بدونم چی میشه ؟می خوتم پسرم پیش خودم باشه و از خطر دور باشه ولی باباش نمیذاره مزاحم میشه .

پاسخ:
مطابق ماده ۱۱۷۳ قانون مدنی اصلاحی ۱۳۷۶، هرگاه در اثر عدم مواظبت یا انحطاط اخلاقی پدر یا مادری که طفل تحت حضانت اوست، صحت جسمانی و یا تربیت اخلاقی طفل در‌معرض خطر باشد، محکمه می‌تواند به تقاضای اقربای طفل یا به تقاضای قیم او یا به تقاضای رئیس حوزه قضائی هر تصمیمی را که برای حضانت طفل‌ مقتضی بداند، اتخاذ کند.
‌موارد ذیل از مصادیق عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی هر یک از والدین است:
۱ – اعتیاد زیان‌آور به الکل، مواد مخدر و قمار.
۲ – اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء.
۳ – ابتلا به بیماریهای روانی با تشخیص پزشکی قانونی.
۴ – سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود در مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشاء، تکدی‌گری و قاچاق.
۵ – تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف.

hadana.ir

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا