توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
درمان با ورزش

15 روش ساده و فوق العاده برای لاغری سریع شکم و پهلو

لاغری سریع شکم و پهلو و داشتن اندامی متناسب چیزی نیست که کسی خواهان آن نباشد. اما کاهش چربی های این نواحی حقیقتا کمتر از یک نبرد نیست.

 

لاغری سریع شکم و پهلو و داشتن اندامی متناسب چیزی نیست که کسی خواهان آن نباشد. اما کاهش چربی های این نواحی حقیقتا کمتر از یک نبرد نیست. چون چربی های شکم و پهلو جزء سخت ترین چربی های بدن بوده و از بین بردن آنها مستلزم صبر، حوصله، پشتکار، یک برنامه غذایی اصولی و رعایت نکات جانبی بسیاری است.

خوشبختانه در دهه های اخیر محققان علم تغذیه و ورزش، راهکارهای مفید بسیاری را برای لاغری سریع شکم و پهلو ارائه داده که نتیجه مثبت آنها در افراد به وضوح قابل مشاهده می باشد.

اگر شما هم تصمیم به کاهش وزن گرفته و می خواهید شکمی تخت و صاف داشته باشید، بانوی شهر در این مقاله ۱۵ روش پرکاربرد و امتحان شده لاغری سریع شکم و پهلو را برایتان فراهم آورده است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لاغری سریع شکم و پهلو

۱۵ راهکار اصولی برای لاغری سریع شکم و پهلو

کم کردن کالری اما نه به مقدار زیاد

این واقعیت که برای کاهش وزن باید کالری کمتری مصرف کنید، انکارناپذیر است اما کاهش مقدار زیاد کالری، شاید در ابتدا، مقداری روند کاهش وزن را سریع کند، اما پس از مدتی سوخت و ساز بدن کاهش یافته و بدن در برابر کاهش وزن مقاومت کرده و کم کردن کالری تاثیری در لاغر شدن نخواهد داشت. پس بهتر است در ابتدا با کاهش مقادیر کمِ کالری شروع کنید. مثلا ۲۰۰ یا ۳۰۰ کالری در روز کاهش دهید. آهسته و پیوسته رفتن!

مصرف فیبر بیشتر

استفاده از فیبر خصوصا فیبرهای محلول، سبب جذب مقادیر زیاد آب شده و عبور غذا از دستگاه گوارش را کند می کنند. این امر سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت شده و بدن نیاز به غذا را احساس نمی کند. منابع خوب فیبرهای محلول شامل جو، تخم کتان، آووکادو، حبوبات، جوانه های کلم بروکسل یا کلم غنچه ای و توت سیاه است.

مصرف پروبیوتیک

پروبیوتیک ها باکتری هایی زنده بوده و اعتقاد بر این است که نقش بزرگی در کاهش و حفظ وزن دارند. تحقیقات نشان داده که افرادیکه دارای اضافه وزن و چاقی هستند، ترکیب متفاوتی از باکتری های روده نسبت به افراد با وزن طبیعی دارند، که این امر می تواند بر افزایش وزن و توزیع نامناسب چربی تأثیر بگذارد. غذاهای پروبیوتیک شامل برخی از انواع ماست ها، کفیر، تمپه (یکی از فرآورده های سویا)، کیمچی (نوعی خوراک کُره ای) و خیارشور است.

لاغری سریع شکم و پهلو

انجام فعالیت های هوازی

ورزش های هوازی یک روشی عالی برای سوزاندن کالری و بهبود سلامت کلی است. محققان توصیه می کنند هفته ای ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط و یا زیاد انجام شود که تقریباً معادل ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در روز می باشد. نمونه هایی از این فعالیت ها برای لاغری سریع شکم و پهلو عبارتند از: دویدن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری و قایقرانی

مصرف پروتئین برای لاغری سریع شکم و پهلو

دریافت مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی می تواند متابولیسم بدن را تقویت کرده، اشتهای را کاهش داده که به نوبه خود سبب از دست دادن چربی به خصوص چربی های میانی بدن می شود. مطالعات نشان داده افرادی که پروتئین بیشتری می خورند نسبت به افرادی که مصرف پروتئین شان پایین است، کمرهای باریک تری دارند.

مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده

اسیدهای چرب اشباع نشده در دمای اتاق مایع هستند و در دسته “چربی های خوب” طبقه بندی می شوند. بررسیها نشان می دهد که رژیم های غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری می کنند. رژیم مدیترانه ای نمونه ای از رژیم هایی است که از نظر اسیدهای چرب اشباع نشده بسیار غنی بوده و سبب لاغری سریع شکم و پهلو می شود. غذاهایی که سرشار از این چربی های مفید هستند شامل روغن زیتون، آووکادو، آجیل و دانه های گیاهی می باشند.

لاغری سریع شکم و پهلو

کاهش مصرف کربوهیدرات

میزان مصرف کربوهیدرات، به ویژه کربوهیدرات تصفیه شده را محدود کنید. رژیم های کم کربوهیدرات چربی های نواحی میانی بدن را هدف قرار داده و سبب کاهش آنها می شوند. تحقیقات نشان می دهد که با جایگزین کردن کربوهیدراتهای تصفیه شده با کربوهیدراتهای غذایی کامل ۱۷% احتمال تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو کاهش می یابد.

انجام ورزش های مقاومتی و ساخت عضله

در رژیم های غذایی، از دست رفتن عضله یک عارضه جانبی محسوب می شود. چرا که تحلیل رفتن عضله باعث کاهش سوخت و ساز بدن شده و اثر رژیم غذایی را از بین می برد. در کنار هر نوع رژیم غذایی که دارید، با انجام ورزش های مقاومتی به سفت شدن عضلاتتان کمک کنید.

لاغری سریع شکم و پهلو با افزایش فعالیت های روزانه

اگر میخواهید لاغری سریع شکم و پهلو داشته باشید، به طور کلی سعی کنید فعالیت های روزانه خود را افزایش داده و نشستن را محدود کنید. این کار فعال سازی عضلات را ۷ تا ۲۵٪ افزایش می دهد که در افزایش متابولیسم بدن بسیار موثر است.

لاغری سریع شکم و پهلو

مصرف سرکه سیب برای لاغری سریع شکم و پهلو

مزایای سلامتی سرکه سیب به محتوای اسید استیک آن مربوط می شود. چرا که اسید استیک تجمع چربی بدن را کاهش می دهد. مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در هر روز به مدت ۱۲ هفته، اندازه دور کمر را ۰.۵ اینچ (۱.۴ سانتیمتر) کاهش می دهد.

عدم مصرف یا محدود کردن نوشیدنی های پرکالری و گازدار

انواع نوشابه، آب میوه های فرآوری شده و نوشیدنی های انرژی زا دارای قند فراوان و کالری مایع هستند. نکته ای که در مورد کالری مایع وجود دارد این است که مغز مثل کالری جامد آنها را ثبت نمی کند و در نتیجه با مصرف آنها مقادیر زیادی کالری دریافت می کنید. این نوشیدنی ها به طور کلی با قند فروکتوز پر شده اند که مستقیماً با افزایش چربی شکم مرتبط است. اگر به دنبال لاغری سریع شکم و پهلو هستید، مصرف این نوع نوشیدنی ها را بسیار محدود کنید.

نوشیدن آب به میزان کافی

آب می تواند با افزایش متابولیک بدن، به کاهش وزن کمک کند. نوشیدن آب ممکن است کل انرژی شما را تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش داده و قبل از غذا با القای احساس سیری، میزان غذای دریافتی را کاهش دهد. همچنین در رفع یبوست و کاهش نفخ شکم تاثیر بسیار زیادی دارد.

لاغری سریع شکم و پهلو

کاهش میزان استرس

استرس و اضطراب از جمله عوامل رایج پرخوریست. چرا که استرس بدن را به سمت تولید کورتیزول (هورمون استرس) سوق داده که سبب افزایش اشتها و به طور خاص ذخیره چربی در ناحیه شکم می شود. سعی کنید برخی از فعالیت های کاهش دهنده استرس مانند یوگا یا مدیتیشن را به کارهای روزمره خود اضافه کنید.

لاغری سریع شکم و پهلو با داشتن خواب کافی

داشتن خواب خوب و کافی برای کاهش وزن بسیار مهم است. مطالعات بارها نشان داده اند که خوابیدن کمتر از ۵ ساعت در شب برای بزرگسالان و کمتر از ۱۰ ساعت برای کودکان با خطر افزایش وزن مرتبط است. خواب ناکافی احتمال چاق شدن را تا ۵۵٪ افزایش می دهد. لذا اگر برنامه ای برای لاغری سریع شکم و پهلو دارید، حتما تنظیم خواب خود را نیز در آن لحاظ کنید.

مصرف ماهی چرب یا روغن ماهی

توصیه می شود یک یا دو بار در هفته ماهی چرب میل کنید. ماهی چرب بسیار سالم و سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره بلند و پروتئین باکیفیت است. اسیدهای چرب امگا ۳ نیز به کاهش تجمع چربی در کبد و حفره شکمی کمک می کنند. اگر خوردن ماهی چرب را دوست ندارید، می توانید اسیدهای چرب زنجیره بلند را از روغن ماهی یا مکمل های روغن ماهی دریافت کنید.

لاغری سریع شکم و پهلو

از جمله کارهای دیگری که می توانید برای لاغری سریع شکم و پهلو انجام دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
غذا خوردن آهسته، ثبت روزانه میزان کالری دریافتی، مصرف غلات سبوس دار، آجیل و لبنیات کم چرب، محدود کردن مصرف شکر، جایگزین کردن روغن نارگیل و روغن زیتون (به طور کلی روغن های گیاهی) با روغن های سرخ کردنی، مصرف قهوه و چای سبز.

مطلب را به اشتراک بگذارید

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا