مهدویت و آخر زمان

پاسخهای اساسی، به یاوه گوئی های «عابدینی»!

ما در این چند روز بعضی از شبهاتی كه جدیدا مطرح شده بود را جواب دادیم. یكی از موضوعاتی كه مخصوصا در ماه رمضان اوج گرفت و سر و صدا هم ایجاد كرد، شبهه پیرامون دعای «الهی عظم البلاء» و توسل به اهل‌بیت (علیهم السلام) بود.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه هفتاد و سوم 99/03/20

موضوع: پاسخهای اساسی، به یاوه گوئی های «عابدینی»!

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین الحمدلله و الصلاة علی رسول الله و علی آله آل الله لاسیما علی مولانا بقیة الله واللعن الدائم علی اعدائهم اعداء الله إلی یوم لقاء الله.

ما در این چند روز بعضی از شبهاتی كه جدیدا مطرح شده بود را جواب دادیم. یكی از موضوعاتی كه مخصوصا در ماه رمضان اوج گرفت و سر و صدا هم ایجاد كرد، شبهه پیرامون دعای «الهی عظم البلاء» و توسل به اهل‌بیت (علیهم السلام) بود.

ما این‌ها را به صورت مقاله‌ای نوشتیم كه امیدواریم ان شاء الله امروز و فردا روی سایت قرار بگیرد. من شبهات را مطرح می‌كنم و عرض می کنم که در مواجهه این شبهات، ما چطوری جواب بدهیم و جواب‌ها چطور دسته بندی بشود؛ این خیلی مهم است.

شاید به ذهن بزرگواران، بعضی از جواب‌ها بیاید؛ ولی مهم این است كه این جواب‌ها یك مقداری دسته بندی بشود و ببینیم به چه كیفتی است.

آقای «عابدینی» مرتب می‌گوید: “در دعای «الهی عظم البلاء» و یا در عبارت «یا محمد یا علی» یا عبارت «یا مولانا یا صاحب الزمان» شرك وجود دارد!!”

در یك جا می‌گوید: “عبارت «انت المستعان» با بقیه دعا ناسازگار است.” این مطلب را در خاطرات حج، قسمت ده می‌گوید.

ایشان در خاطرات حج قسمت 30 می‌نویسد: “در این دعا كلمات شرك آلود قرار داده شده است” این نهایت وقاحت آقای «عابدینی» است كه «یا محمد و یا علی» را شرك تلقی می‌كند.

حالا آیا ایشان «السلام علیك ایها النبی ورحمة الله» را در نماز می‌گوید یا نمی‌گوید؟ «السلام علیك ایها النبی» معنای «ایها» یعنی چه؟ سلام بر تو یا رسول الله! آیا این رسول الله گفتن شرك است؟ یا نه، طلب رحمت كردن از آن‌ها شرك است؟

بعد می‌گوید: “توسط برخی جاهلان در آن جعل شده و با قبل و بعد همین دعا كه توحیدی است نمی‌سازد” در ادامه می‌گوید: “با عقاید شیعه نمی‌سازد؛ ولی با جهالت چه می‌شود كرد! جاهلان همین قسمت را بلند و با هم متحدا می‌خوانند.” این از خاطرات حج قسمت دهم این آقا است.

در آن استفتاء كه از مراجع كرده بودند و حدود ده پانزده مورد از حرف‌های كفر آمیز ایشان را نوشته بودند، ایشان می‌گفت: “به من بهتان زدند” و من برای این‌كه نگوید بهتان زدند، عینا تصویر كانالش را آوردم.

كانالش این است : «احمد عابدینی باز اندیشی دینی» البته اگر تخریب دینی بگوییم بهتر است تا باز اندیشی دینی بگوییم! باز تخریب دینی، خاطرات حج قسمت 30 كه دارد “با عقاید شیعه نمی‌سازد”، “كلمات شرك آلود قرار داده شده.”

جالب این است كه ایشان می‌گوید: “«الهی عظم البلاء» سندش ضعیف است احتمال می‌دهیم اصلش درست بوده.”

یعنی ایشان از الفبای رجال هم خبر ندارد، “اصلش درست بوده”، یعنی سند داشته. مگر می‌شود یك روایتی را بگوییم اصلش درست است و سندش ضعیف است!؟

این هم خاطرات حج قسمت چهل و سه  و این هم خاطرات حج ایشان، قسمت شصت و سه. من این‌ها را دسته بندی كردم.

دارد كه: “«یا محمد یا علی» با بقیه دعا ناسازگار است، «یا محمد و یا علی» كلمات شرك آلود است. «یا محمد و یا علی» با عقاید شیعه نمی‌سازد. جاهلان همین قسمت را بلند و با هم متحدا می‌خوانند. با جهالت چه می‌شود كرد!”

یا می گوید: “در طواف شعار امام زمانی می‌دهند، «یا علی» می‌گویند كه براحتی همه مسلمان‌ها ما را مشرك بدانند.”

ایشان غافل است از اینکه شما در آن‌جا اصلا بگویید و یا نگویید، آن‌ها صدها، بلكه هزاران فتوا بر شرك شیعیان داده‌اند.

باز نوشته است که “حدیث كساء بر جهالت مردم می‌افزاید.” “زیارت عاشورا در غیر روز عاشورا نباید خوانده شود” و “«الهی عظم البلاء» سندش ضعیف است. غالیان عبارت «یا محمد و یا علی»  را در آن افزوده‌اند.”

ایشان در این ماه رمضان یك حرف‌هایی آورد كه واقعا آدم خجالت می‌كشد اصلا مطرح كند. من بخشی از این‌ها را جواب دادم؛ ایشان در «آداب دعا قسمت هیجدهم» و در «آداب دعا قسمت بیست و یكم» حرف‌هایی دارد، من این‌ها را دسته بندی كردم و فقط دسته بندی‌ها را می‌خوانم.

“درخواست لیوان آب از مرده عاقلانه نیست.” حالا من نمی‌دانم چه كسی بوده كنار قبر رفته و تشنه بوده از یك مرده درخواست كرده و گفته یك لیوان آب به من بده بخورم.

“شهیدان زنده‌اند، مراد این نیست كه در خیابان‌ها راه می‌روند، یا در سنگرها نگهبانی می‌كنند”، “بچه‌ها و خانواده امام حسین از بدن تكه تكه حضرت عباس (علیه السلام) آب نمی‌خواستند.” ببینید این مسخره كردن عقاید شیعه است!!

“كسی از حضرت عباس بعد از شهادت آب نمی‌خواهد، جایز نیست كه از او بخواهد با طی الارض به شام برود و یزید را خفه كند، خانواده امام حسین بعد از شهادت از او نخواستند آن لشكر را با غضبی از بین برود، یا با طی الارض به شام برود و كاخ یزید را ویران كند، ائمه قبل از شهادت قدرتی نداشتند، آیا بعد از چندین سال با ساختن گنبد و بارگاه و زائر قدرت پیدا می‌كنند!؟”

“شخصی از دنیا رفته چه شهید و چه غیر شهید هیچ توان جسمی و روحی بالاتر از توان دوران زندگی‌شان را ندارند” یعنی اصلا این عبارات ایشان در حقیقت انكار دهها آیات قرآن است.

” از نظر عقلی و عقلائی جواب تمام این‌ها منفی است، عوام مرادشان از بردن نام امام، همان خدا است”؛ یعنی اگر كسی می‌گوید یا حسین مرادش یا الله است. حالا من نمی‌دانم ایشان در دوران عوامی خودش این‌طور بوده یا خدای نكرده پدر و مادرشان این‌طوری بودند و ایشان بقیه را هم قیاس كرده!؟ ما تا به حال نشنیدیم هیچ عوامی بگوید من كه یا امام رضا و یا امام حسین می‌گویم مرادم خدا است.

یا نوشته است که “وجاهلانه خدا و امام را یكی می‌دانند، عوام، خدا را مانند شاه می‌دانند، امام، مانند وزیر دربار است. چون شاه وقت ندارد به همه كارها رسیدگی كند، وزیر آن‌ها را دسته بندی می‌كند و به سمع نظر شاه می‌رساند.”

این حرفها در حقیقت استهزاء عقاید شیعه است و واقعا بوی ارتداد و كفر از این عبارت می‌آید. ایشان می نویسد: “عوام امام را واسطه‌ای می‌داند كه كلام آنان را به خدا برساند” بابا این آیه قرآن است که می گوید:

(وَابْتَغُوا إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ)

و وسيله‌اي براي تقرب به او بجوئيد!

سوره مائده (5) آیه 35

می گوید: “برخی شفاعت و توسل را به همین معنا می‌دانند” بعد دارد: “مگر محمد و علی كافی نبودند، یاری كننده نبودند كه امام زمان را هم صدا می‌كنند.” در دعای «الهی عظم البلاء» می‌گوییم «يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ، اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَايَانْ»، بعد می‌گوییم: «يَا مَوْلَايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَان‏ ادركنا»! ایشان این را می گوید.

ایشان آمده می‌گوید: مگر محمد و علی مثلا كفایت نكردند، كه از امام زمان هم کمک می‌خواهیم. شما در دعای جوشن كبیر، هزار نام خدا را می‌خوانید، پس باید بگوئیم نام اول كافی نیست كه نام‌های بعدی را می‌خوانید.

این را دوستان دقت كنند، من نمی‌دانم «حوزه علمیه اصفهان» و «نجف آباد» خواب هستند و یا خودشان را به خواب زدند، از این‌ها خبر دارند یا خبر ندارند. به قول شاعر كه می‌گوید:

فإن كنت تدري فتلك‏ مصيبة و إن كنت لا تدري فالمصيبة أعظم‏

ایشان می‌گوید “چگونه امام زمان به فریاد دیگران برسد در حالی‌كه خودش برای حفظ جانش غایب شده است.” مثل این‌كه ما بگوییم حضرت عیسی (علی نبینا واله و علیه السلام) چگونه مرده زنده می‌كرده ولی وقتی كه یهود آمدند او را بكشند خدا او را به آسمان‌ها برد!!

“یا بیاییم بگوییم مثلا اگر امام زمان ظاهر شود او را می‌كشند؛ پس او به فریاد خودش نمی‌تواند برسد چگونه به فریاد دیگران برسد.” مثلا بگوئیم حضرت عیسی مرده زنده می‌كند، بگوییم اگر مرده زنده می‌كند چرا مادرش را كه از دنیا رفت، زنده نكرد یا افراد دیگری از منسوبینش را، خاله‌اش را، دائی اش را و… را زنده نكرد!؟

“پیامبر در طایف در حمله بچه‌ها با سنگ نتوانست خودش را كفایت كند؛ پس از رحلتش چگونه سنگ خوردن‌های ما را كفایت می‌كند؟ پیامبر در جنگ احد زخمی شد و دندانش شكست، او چگونه پس از رفتن از دنیا، قدرتش زیاد شده است!؟”

این‌ها نمونه‌هایی از یاوه سرایی‌های این آدم خبیث و پست و رذل است؛ ما آن آیه شریفه‌ای كه خدا در سوره جمعه در رابطه با علمای یهود می‌گوید، ما می‌ترسیم به علمای یهود توهین بشود كه درباره ایشان به كار ببریم. فرمود:

(مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ)

کساني که مکلف به تورات شدند ولي حق آن را ادا نکردند، مانند درازگوشي هستند که کتابهايي حمل مي‌کند، (آن را بر دوش مي‌کشد اما چيزي از آن نمي‌فهمد)! گروهي که آيات خدا را انکار کردند مثال بدي دارند، و خداوند قوم ستمگر را هدايت نمي‌کند!

سوره جمعة (62): آیه5

یا آیه‌ای كه درباره «بلعم باعورا» است تصور می‌كنیم اگر او را بگوییم به «بلعم باعورا» توهین بشود، كه آن هزار برابر نسبت به ایشان شرافت دارد. فرمود:

(َ إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبيلا)

آنان فقط همچون چهارپايانند، بلکه گمراهترند!

 سوره فرقان (25): 44

من نوشتم: آقای «عابدینی»! «حضرت امام خمینی» (قدس الله نفسه) كه به خاطر یك گوینده صدا و سیما كه گفته بود الگوی ما باید امروز خانم «اوشین» باشد، گوینده و مسؤلین صدا و سیما را آن‌چنان گوشمالی كرد كه تا ابد در تاریخ رسانه ثبت شد.

حضرت امام با یك فتوا، «سلمان رشدی» را به خاطر مطالب یاوه‌اش برای همیشه بیچاره كرد و هرگونه آسایش و آرامش را از او سلب كرد.

نسبت به «آیت الله قدیري» كه خودِ امام، شهادت بر اجتهادش داده بود، به خاطر برداشت نادرست ایشان، امام طی نامه‌ای نوشتند: “از برداشت جنابعالی از اخبار و احكام الهی اظهار تأسف می‌كنم، از جنابعالی توقع نبود كه این‌گونه برداشت كرده و آن را به اسلام نسبت دهید، شما را نصیحت پدرانه می‌كنم كه سعی كنید تنها خدا را در نظر بگیرید و تحت تأثیر مقدس‌نماها و آخوندهای بیسواد واقع نشوید.”

آقای «عابدینی»! اگر «حضرت امام» زنده بودند و این برداشت نادرست و سخنان باطل شما را كه از بیسوادی و وهابی‌گری شما سرچشمه گرفته را می‌دیدند چه می‌فرمودند و چه عكس العملی داشتند؟

آیا احتمال نمی‌دهید اگر «امام خمینی» در قید حیات بود، شاید حكم خلع لباس شما را صادر می‌كردند و در ازاء هریك از حرف‌های باطل شما، شما را محكوم به تعزیر و شاید و شاید هم شبیه فتوای «سلمان رشدی» علیه شما صادر می‌كردند!؟

بعد نوشتم: آقای «عابدینی»! من شما را نصیحت دوستانه نه، برادرانه می‌كنم دست از این سخنان بی اساس ضد قرآن و سنت بردارید و به دامن قرآن و اهل‌بیت برگردید و بدون تحقیق و بررسی دقیق سخن نگویید.

پیشنهاد می‌كنم قبل از آن‌كه رسوایی شما جهانگیر شود و تمام راههای جبران مسدود شود كانال خود را تعطیل و حذف كنید كه ادامه كار، جز نشر افكار باطل، ضد قران و ضد فرهنگ اهل‌بیت ندارد.

این را هم بدانید تحمل مسؤلین نظام مقدس جمهوری اسلامی هم حدی دارد كه اگر به این سخنان باطل كه مصداق اهانت به مقدسات شیعه و تشویش اذهان است ادامه دهید، شاید شبیه حكم فوق در حق شما صادر شود.

تا این‌جا نقل قول و یك سری جواب‌های احساسی بود، حالا ما می‌خواهیم جواب اساسی و علمی بدهیم. ما شش تا پاسخ به ایشان دادیم. ببینیم امروز به چند تا از آن پاسخ‌ها می‌رسیم.

پاسخ اول: همخوانی تفكرات شما با وهابیت.