توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
احکام دینی

حکم گوش دادن به موسیقی خارجی با زبان خارجی

با نام و یاد خدای مهربان ، سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز و کاربران گرامی وبسایت سیراف.

حکم شنیدن صدای خواننده زن خارجی

خدای سبحان به زنان پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید:… فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِفَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ
پس به گونه ای هوس انگیز سخن نگویید که بیمار دلان در شما طمع کنند…
و صد البته شنیدن صدای اجنبیه و زن خواننده که صدای خود را طوری بگوشها میرساند که موجب تحریک نامحرم شود، و گوش دادن به چنین آهنگ و موزیک جایز نمیباشد. 

حکم گوش دادن به موسیقی خارجی

به فتوای تمام مراجع گوش دادن به موسیقی حرام جایز نیست ، چه خواننده زن باشد و چه مرد . همزبان باشد و یا نباشد.
مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای فرموده اند :
اگر صداى زن به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتّب نگردد، اشکال ندارد . اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند ،جایز نیست.

در موسیقی و آواز ، صدای زن در حالت عادی مانند سخن گفتن نیست ، بلکه حالت ریتم غنایی دارد که نمی تواند برای عموم مردم (نه فرد خاص) مهیج نباشد. بنابراین گوش کردن به موسیقی با خواننده زن جایز نیست ،چه همزبان باشد و چه به زبان خارجی، هر چند سبک خواننده های زن بسیار آرام و ساده باشد.
اگر چه شخص به دلیل زیاد گوش دادن‌ یا ارتباط زیاد با زنان یا هر دلیل دیگر ، تحریک پذیری از غنای زنان نداشته باشد‌، اما در احکام عرف مردم مد نظر قرار می گیرند ، نه شخص خاص.

بنابراین حکم گوش دادن به موسیقی خارجی و خوانندگی زنان خارجی را بیان کردیم امیدوارم که پاسخ سوالات خود را کامل گرفته باشید ان شاء الله که همه ما در زمره راشدون (هدایت یافتگان) و متقین باشیم.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا