توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
مذهبی

ویژگی ها و خواص سوره هود بر اساس نظر پیامبر و امامان

یازدهمین سوره قرآن کریم سوره هود می باشد که دارای ۱۲۳ آیه است و بعد از سوره یونس نازل شده است و همچنین جزو سوره های مکی محسوب می شود که قرائت آن از فضائل زیادی برخوردار است.

یازدهمین سوره قرآن کریم سوره هود می باشد که دارای ۱۲۳ آیه است و بعد از سوره یونس نازل شده است و همچنین جزو سوره های مکی محسوب می شود که قرائت آن از فضائل زیادی برخوردار است.

حضرت هود از جمله پیامبرانی است که نام او در قرآن چندین بار آمده و این سوره به نام او نامیده شده است زیرا در آیه پنجاه و شصت این سوره نام این پیامبر آمده و همچنین داستان حضرت هود (ع) و قوم عاد در این سوره بیان شده است.

 

آشنایی با خواص سوره هود

سوره های قرآن کریم هر کدام از سوی پروردگار تجلی نوری است که آثار حیرت انگیری در زندگی افراد داشته و در واقع ریسمانی بین خدا و بندگانش است که یکی از این سوره های نورانی سوره هود است، در ادامه مطلب شما را به فضیلت قرائت آن می پردازیم بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های سوره هود

سوره هود در اواخر زندگی پیامبر اکرم و همچنین بعد از مرگ حضرت خدیجه و حضرت ابوطالب نازل شده است، پیر شدن پیامبر به دلیل تکالیف الهی و تحمل طاقت فرسای آن در این سوره می باشد.

موضوعات مطرح شده در سوره هود

  • سرگذشت پیامبرانی مانند : نوح، هود، صالح، لوط، ابراهیم و موسی (ع)
  • مبارزه با فساد
    تبیین جهان خلقت و اسرار طبیعت
  • اثبات حقانیت خداوند

رسول خدا (ص) :

 هرکه سوره (هود) را قرائت کند ، ده برابر تعداد کسانی که به حضرت نوح(ع) ایمان آورده اند یا تکذیبش کرده اند و نیز به تعداد موافقان و مخالفان حضرت هود(ع)، حضرت صالح(ع)، حضرت شعیب(ع)، حضرت لوط(ع)، حضرت ابراهیم(ع) و حضرت موسی(ع) به او پاداش داده خواهد شد ، و چنین کسی در رستاخیز سعادتمند خواهد بود.

امام باقر (ع):

هر کسی سوره (هود) را در هر جمعه قرائت نماید ، در روز قیامت در زمره پیامبران مبعوث خواهد شد و گناهانش به او شناسانده نخواهد شد.

 

امام صادق (ع) فرمودند :

هر کسی سوره (هود) را بر پوست آهو بنویسد و آن را همراه خود داشته باشد ، خداوند به او نیرو و یاری عنایت می کند ، و اگر صد مرد با او مبارزه کند ، خداوند او را یاری کرده و پیروزش می کند و هر کس او را می بیند (قصد مبارزه داشته باشد) می ترسد.

آثار و برکات دیگر سوره هود

جلوگیری از خطرات دریایی : به منظور حفظ کشتی از خطرات دریایی آیه چهل و یک سوره هود را بر لوحی نوشته و بر جلوی کشتی آن را نصب نمایید.

برآورده شدن حاجات : به منظور برآورده شدن هر حاجتی سوره هود را دوازده بار قرائت کنید.

 

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، همانطور که در این مقاله با خواص سو.ره هود آشنا شدید به منظور آشنایی با دیگر سوره های قرآن کریم می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا