توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
مهدویت و آخر زمان

حوزه علمیه پاسخگوی شبهات فضای مجازی باشد

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج): آیت‌الله حسینی قزوینی تولیت جدید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)، پیش از ظهر امروز در آیین معارفه مسؤول جدید این مدرسه علمیه، گفتند: متاسفانه حضور حوزه های علمیه در فضای مجازی بسیار کمرنگ است.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج): آیت‌الله حسینی قزوینی تولیت جدید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)، پیش از ظهر امروز در آیین معارفه مسؤول جدید این مدرسه علمیه، گفتند: متاسفانه حضور حوزه های علمیه در فضای مجازی بسیار کمرنگ است.

وی افزودند: یکی از اهداف و برنامه های مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) حضور فعال طلاب و اساتید در فضای مجازی خواهد بود تا به شبهات پاسخ دهند، خداوند در سوره احزاب سه ویژگی برای مومنان بیان فرموده تا بتوانند با آن سه ویژگی عرصه را بر دشمنان تنگ کنند و شبهات‌شان را به خودشان برگردانند.

ایشان با تاکید بر اینکه طلاب و اساتید با مجهز شدن به علم روز باید پاسخگوی شبهات باشند، عنوان کردند: متاسفانه در شهرها و استان ها اساتیدی که توانایی پاسخ به شبهات روز وهابیت داشته باشند بسیار کم هستند و امیدوار هستیم بتوانیم در این مدرسه اقدامات خوبی در این راستا انجام دهیم.

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) روحیه خدا ترسی را یکی از ویژگی های مدافعان حریم ولایت و مذهب تشیع برشمرد و اظهار داشتند: تا روحیه خدا ترسی در وجود انسان نباشد نمی تواند در کارها بخصوص در دفاع از حریم ولایت موفق باشد.

وی به دیگر ویژگی مدافعان حریم ولایت اشاره و بیان کردند: شجاعت و نترسیدن از غیر خدا یکی دیگر از ویژگی های مومنان در دفاع از ولایت است؛ در حفظ و صیانت از مذهب تشیع خون های زیادی به زمین ریخته شده و انسان های بسیاری در این مسیر جان خود را از دست دادند بنابراین اگر کسی بخواهد در مسیر پاسخ به شبهات گام بردارد باید بداند با سختی ها، زخم زبان ها و تهدیدهای بسیاری مواجه خواهد شد و نباید از این امور بترسد.

ایشان با بیان سومین ویژگی، گفتند: کسی که در مسیر دفاع از ولایت گام بر می دارد باید بداند کاری که انجام می دهد برای رضای الهی است و خداوند اجر او را خواهد داد.

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) بحث ولایت را از مهمترین مسائل اسلام برشمردند و عنوان کردند: همه مسائل دینی اسلام بر محور ولایت استوار است؛ فرد در مسیر دفاع از ولایت باید به مباحث فقهی و اصولی همچنین به ادبیات قوی مجهز باشد تا بتواند موفق عمل کند.

وی افزودند: امروز در حوزه های علمیه کرسی درس خارج فقه بسیار است به حدی که در شهر مقدس قم بیش از 100 کلاس درس خارج برگزار می شود اما متاسفانه در حوزه درس خارج امامت تدریس نمی شود و این یک ضعف است.

آیت الله حسینی قزوینی با استناد به روایات، عنوان کردند: روایت است اگر کسی ولایت را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است؛ یکی از بزرگ ترین دغدغه امامان معصوم تربیت نیرو برای دفاع از ولایت بوده است.

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا