توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیمشاوره خانواده

بهترین روش صحبت کردن با نوجوانان

بهترین روش صحبت کردن با نوجوانان

صحبت با نوجوانان ، ارتباط با نوجوان
صحبت با نوجوانان مهارتی قابل یادگیری است و والدین به راحتی می توانند با کمک گرفتن از تدابیر زیر گفت و گویی بهینه و ثمر بخش با نوجوان شان داشته باشند.

بهترین روش ها برای صحبت با نوجوانان

گاهی آشنا نبودن با نحوه برخورد صحیح با یک نوجوان، باعث می شود پدر و مادرها فرسنگ ها از فرزندشان دور شوند، فاصله ای که شاید هرگز نتوان آن را جبران کرد.دغدغه ذهنی والدین نوجوانی است که زبان مشترکی با فرزندشان نیافته و در صحبت با نوجواناندچار مشکل شده اند که در این مطلب تدابیری برای این مشکل اندیشیده ایم.صحبت با نوجوانان

صحبت با نوجوانان

چطور با نوجوانان صحبت کنیم

خیلی از والدین در رابطه با نوجوانشان دچار بحران و چالش می شوند. ارتباط با نوجوان نمی تواند شبیه رابطه شما با کودک یا خردسال باشد. نوجوان ها تشنه حرف زدن و شنیده شدن هستند .
اگر فکر کنند شما شنونده خوبی نیستید یا به جای شنیدن تنها حرف می زنید و موعظه می کنید به سرعت از شما فاصله می گیرند و رابطه تان شکرآب می شود. پس در تعامل با نوجوان ها بیش از آنکه حرف بزنید، بشنوید و بعد در چند جمله کوتاه و فقط در صورت نیاز پاسخ دهید. زمانی که فرزندتان از احساسات یا تصمیماتش حرف می زند یا می خواهد مطلب مهمی را برایتان بیان کند، بین حرف او نپرید، پیش داوری نکنید یا از موضع بزرگسالی که به همه چیز واقف است حرف نزنید .

صحبت با نوجوانان

آشنایی با طریقه صحیح صحبت کردن با نوجوانان

زمانی که فرزندتان می خواهد مطلبی را با شما در میان بگذارد، سراپا گوش شوید . تلویزیون را خاموش کنید، گوشی موبایلتان را کنار بگذارید یا دست از کار و مطالعه بکشید و با تمام دقت به او گوش کنید. با این کار به او نشان می دهید برایتان مهم است و به او احترام می گذارید .

از او سوال کنید ولی قضاوت نکنید

همیشه فرض را بر این بگذارید که نوجوان تان دلیلی منطقی برای انجام کارهای خود دارد. بدون هیچ جبهه گیری و برداشت های یک جانبه، سوالات خود را بپرسید و منتظر پاسخ های قانع کننده نوجوان باشید. اگر قانع نشدید پرسش خود را به طریقی دیگر بیان کنید و از نوجوان توضیح بیشتری بخواهید. برای درک و تفهیم بهتر موضوع، سعی کنید بی هیچ غرضی رفتار نوجوان را توصیف کنید و نظر او را نیز درباره آن موضوع بخواهید .

همچنین بخوانید : بهترین روش اتو کشیدن مو + تصاویر

صحبت با نوجوانان

 طریقه صحیح صحبت کردن با نوجوانان را بیاموزید

به او بفهمانید نگران او هستید

برای این که نوجوان به شما اجازه مداخله در مشکلات شخصی اش را بدهد، به او بفهمانید نگرانش هستید و قصد کمک به او را دارید. طوری رفتار نکنید که انگار شما همه بایدها و نبایدهای زندگی نوجوان را می دانید. به طور مثال، به او بگویید:چند وقتی است در خودت هستی، نمی دانم چه موضوعی پیش آمده اما می توانی برای هر نوع کمکی روی من حساب کنی .

آرام و با صراحت کامل با نوجوان صحبت کنید

اگر چه شاید بسیار برافروخته و عصبانی باشید اما تمام تلاش تان این باشد تا برخوردتان با نوجوان تند نباشد. خیلی آرام اما با صراحت و صداقت کامل در مورد سیگار کشیدن، دوستان ناباب، افت تحصیلی و… با فرزندتان صحبت کنید و جنبه های منفی رفتار اشتباهش را توضیح دهید. او باید بفهمد که راه را اشتباه می رود و ممکن است در آینده دچار مشکلات بسیاری شود .

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا