توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دارو خانه معنویدانستنی ها مذهبیمذهبی

ذکر معجزه گر برای رفع سریع دلشوره

انسان برای رفع اضطراب ناشی از مشکلات دنیوی به دعا و آرامش نیاز دارد. اذکار و دعاهای مختلف موجود در آموزه های دینی برای رفع ترس، استرس و اضطراب بسیار موثر هستند.

ذکر معجزه گر برای رفع سریع دلشوره

با خواندن این دعا و ذکرها اضطراب، دلشوره و استرس را از خود دور کنید

به طور یقین زمانهایی از زندگی وجود دارد که استرس، ترس و دلشوره انسان را مغلوب می کند، در این حالت تنها یاد خداوند می تواند موجب آرامش درونی فرد شود. به همین دلیل در آموزه های دینی دعاها و اذکاری جهتآرامش اعصاب و روان توصیه شده اند که روشهایی مطمئن برای بدست آوردن آرامش و رفع استرس و اضطراب می باشند. در این بخش از دین و مذهب نمناک به معرفی برخی از این دعاها و اذکار می پردازیم.

دعا

دعا برای رفع استرس

آیات قرآنی و دعا برای رفع استرس، دلهره و اضطراب

خواندن قرآن موجب رفع دلشوره و کسب آرامش می شود. هر کس در هر شب و روز، سوره جمعه را قرائت نماید از آنچه می ترسد ایمنی می یابد و هر چیز خوفناک و ترسناکی از او دور می شود.

خواندن سوره احقاف در هر جمعه و مداومت بر خواندن سوره های قدر، عصر و همچنین آیه الکرسی در رفع پریشانی و اضطراب نافع است.

همچنین گفتن ذکراستغفر الله ربی و اتوب الیه” و مداومت بر ذکر “لا حول ولا قوة الا با الله العلی العظیم”برای رفع اضطراب و پریشانی مفید است. «کتاب مفاتیح الحاجات»

برای افزایش صبر، حوصله و ایجاد آرامش روحی هرچه بیشتر، قبل از خواب سوره مبارکه عنکبوت را قرائت کنید که بسیار مجرب است.

همچنین برای دفع ترس، اضطراب و دلهره میتوانید آیات45 و 46 سوره مبارکه الاسراء را قرائت نمود که بسیار موثر است.

در زمانی که به هر دلیل دچار اضطراب یا نگرانی و دلشوره می شوید، ذکر و دعای مجرب ذکر شده را جهت رفع اضطراب چهارده مرتبه با توجه و حضور قلبی قرائت کنید. همچنین این ذکر را چهارده مرتبه به ظرفی از آب پاک خوانده و از آن آب بنوشید تا اضطراب شما از بین رفته و آرامش پیدا کنید.

ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم

ذکر معجزه گر برای رفع سریع دلشوره
ذکر معجزه گر برای رفع سریع دلشوره

قرآن با یک جمله کوتاه و پر مغز مطمئن ترین و نزدیک ترین راه را نشان داده و می فرماید:

الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب؛ آگاه باشید با یاد خدا دلها آرامش می یابد.(رعد، 28) (تفسیر نمونه، ج 10، ص 210)

میرزا احمد آشتیانی (ره) در کتاب هدیه احمدی آورده است که علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند:

جهت آرامش پیدا کردن دست روی سینه بگذارید و در حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه ایه 28 سوره رعد را بخوانید:«الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب» در ایجاد ارامش بسیارموثر است.

بـه جهت رفع اضطراب، نگرانی، ترس و وحشت بعد از نمازهای پنجگانه ده بار آیه زیر قرائت شود:

«رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ»

ذکر معجزه گر برای رفع سریع دلشوره
ذکر معجزه گر برای رفع سریع دلشوره

توصیه های امام صادق(ع) جهت رفع استرس و اضطراب

امام جعفر صادق (ع) می فرمایند:

در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد:

1- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» ( آیه 171سوره آل عمران) پناه نمی برد.

در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است:پس آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند، همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.

2- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیبایی های دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» ( آیه 39 سوره کهف) پناه نمی برد، 

خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است:«مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود:اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»(آیه 40 سوره کهف)

3- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (آیه 44 سوره غافر) پناه نمی برد.

خداوند پس از این آیه فرموده است:«پس خداوند موسی را (در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (آیه 45سوره غافر )

4- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» ( آیه 87سوره انبیاء) پناه نمی برد.

خداوند به دنبال این ذکر فرموده است:«پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» ( آیه 88سوره انبیاء)

(بحارالانوار، ج 90، 184 – 185)

ذکر معجزه گر برای رفع سریع دلشوره
ذکر معجزه گر برای رفع سریع دلشوره

دعایی برای رفع ترس و وحشت

حلبی می گوید :فردی به امام صادق(ع) عرض کرد وقتی تنها می شوم وحشت و اندوه مرا فرا می گیرد و آنگاه که میان مردم هستم چنین احساسی ندارم.

حضرت به وی فرمودند:

دستت را روی قلبت بگذار و بگو :بسم الله

سپس دستت را بر قلبت کشیده و هفت بار بگو :

أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَسُولِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِأَسْمَاءِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ مَا أَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ عَلَی نَفْسِی

وی گفت من چنین کردم و خداوند ترس و وحشت را ا ز من زدود و به جای آن انس و آرامش به من داد. (بحارالانوار ج 95 ص 138)

راه های معنوی جهت رفع استرس، دلشوره و رسیدن به آرامش اعصاب و روان

  • پناه بردن بـه خدا

  • نماز و یاد خداوند

  • دعا برای آرامش یافتن

  • مداومت در خواندن ذکر «یا منزل السکینه فی قلوب المومنین انزل السکینه فی قلبی»

  • تکرار آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب»

  • زیاد خواندن ذکر« لا اله الا الله»

  • زیاد خواندن ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله»

  • وضو گرفتن با آب سرد

  • صبور بودن

  • دور نمودن علل خشم از خود

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا