توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اعمال مستحبیدانستنی ها مذهبیمذهبی

حکم نگاه به نامحرم در اسلام و سوالات رایج درباره نگاه حرام

برای همه ما پیش آمده است که به طور ناگهانی به نامحرمان نگاه کنیم و یا به آن ها خیره شویم. در ادامه این مطلب شما را با حکم نگاه به نامحرم از نظر اسلام آشنا می کنیم.

حکم نگاه به نامحرم در اسلام و سوالات رایج درباره نگاه حرام

برای همه ما پیش آمده است که به طور ناگهانی به نامحرمان نگاه کنیم و یا به آن ها خیره شویم. در ادامه این مطلب شما را با حکم نگاه به نامحرم از نظر اسلام آشنا می کنیم.

احکام نگاه کرده به نامحرمان
حکم نگاه به نامحرم در اسلام و سوالات رایج درباره نگاه حرام

حکم نگاه به نامحرم از دیدگاه اسلام

خداوند در قران در دو آیه فرموده اند که به مردان بگویید تا چشم های خود را از نامحرمان ببندند و به زنان هم بگویید تا نگاه های هوس آلود خود را از نامحرمان فرو ببندند. امامان نیز در این رابطه احادیث بسیاری دارند و معروف ترین آن ها مربوط به امام صادق (ع) می باشد که بیان کرده اند نگاه به نامحرمان همانند تیری از تیر های مسموم شیطان می باشد و چه بسا که یک نگاه حسرتی طولانی بر جای گذارد. بنابر احادیث و روایات گفته شده بهتر است سعی کنید تا نگاه های خود را از نامحرمان بگیرید و به آن ها خیره نشوید زیرا عاقبت خوبی با این کار در انتظار شما نمی باشد.

انواع نگاه های حرام

نگاه های حرام برای آقایان عبارت است از :

  • نگاه کردن به آرایش زن نامحرم
  • نگاه کرده به زیور آلات زن
  • نگاه کردن به عکس های بی حجاب زن های آشنا و نا آشنا
  • نگاه کردن با ترس از به گناه افتادن

نگاه های حرام برای زنان عبارتند از :

  • نگاه کردن به بدن مرد نا محرم
  • نگاه کردن به مردان و به هوس افتادن

انواع نگاه های حرام

سوالات رایج درباره حکم نگاه به نامحرمان

سوالات بسیاری از مراجع تقلید پرسیده شده است که رایج ترین آن ها را بررسی کردیم و در ادامه برایتان بیان می کنیم.

سوال اول:

آیا فردی که می خواهد ازدواج کند می تواند عکس هایی از بدن همسر خودش را ببیند یا خیر ؟

پاسخ:

با توجه به احکام دین اسلام تا زمانی که مرد و زنی به یک دیگر محرم نشوند نگاه کرده به عکس های بدون حجاب از یک دیگر ممنوع است و جواب این سوال از دیدگاه تمامی مراجع تقلید همین است.

سوال دوم:

آیا نگاه کردن به برجستگی های بدن زن و مرد از روی لباس جایز است ؟ حکم آن چیست؟

پاسخ:

اگر نگاه های شما هوس آلود باشد و یا شما را ترغیب به تحریک کند از دیدگاه تمامی مراجع این نوع نگاه ها جایز نیست و حرام می باشد. یادتان باشد که حتی اگر قصد ازدواج هم داشته باشید باز هم این نوع نگاه ها جایز نمی باشد و باز هم حرام خواهد بود بنابراین خود را با این تبصره های من در آوردی گول نزنید.

حکم نگاه به نامحرم

سوال سوم

حکم نگاه کردن خانم ها به آرنج و بازوی بیرون از لباس آقایان نامحرم چیست؟

پاسخ:

این سوال دارای چند جواب می باشد. آیت الله بهجت و امام خمینی (ره) بیان کرده اند که این نوع نگاه ها جایز نمی باشد و حرام است و اصلا درباره قصد فرد بیننده مطلبی بیان نشده است ولی آیت الله سیستانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله فاضل بیان کرده اند که اگر این نوع نگاه ها بر اساس هوس و لذت نباشد و فرد بیننده ترس از به گناه افتادن نداشته باشد اشکالی ندارد و حرام نیست. بنابراین بر اساس مرجع تقلید خود می توانید به جواب مناسب پی ببرید.

اگر جواب سوال خود را پیدا کردید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک چت کردن با نامحرم و فلسفه حجاب اطلاعات جامع تری را بدست آورید.

منبع : آرگا

برچسب :

arga-mag.com

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا