دکوراسیون و چیدمان

اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی | اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی | چیدمان پذیرایی

یکی از بخش‌های مهم دکوراسیون داخلی منزل، سالن پذیرایی است. این فضا اغلب محل تجمع مهمان‌ها و گذراندن اوقات خوش در کنار هم است.

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی | اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی | چیدمان پذیرایی

یکی از بخش‌های مهم دکوراسیون داخلی منزل، سالن پذیرایی است. این فضا اغلب محل تجمع مهمان‌ها و گذراندن اوقات خوش در کنار هم است.

اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی

معمولا در چیدمان و دکوراسیون هر مکانی اشتباهاتی وجود دارد. بهتر است با بالا بردن سطح اطلاعات خود در این زمینه از این اشتباهات جلوگیری کنید. برای دیزاین سالن پذیرایی باید به نکات بسیار ریزی توجه داشته باشید تا دچار اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی نشوید. با مجله دلتا همراه باشید.

چیدمان مبلمان و میزها به صورت خطی

قرار دادن میز عسلی و میز جلو مبلی به صورت خطی یکی از اشتباهات مهم در دکوراسیون پذیرایی است. بهتر است مبلمان پذیرایی را حول محور میز جلو مبلی و میز عسلی قرار دهید. میزها را به صورت مربعی بچینید و از قرار دادن آن‌‎ها بصورت خطی پرهیز کنید.

قرار دادن میز عسلی تنها برای تزئین 

باید توجه داشته باشید که میز عسلی علاوه بر تزئین، دارای کارایی بوده و باید آن را در نزدیکی مبلمان قرار دهید. زمانی که دسترسی به میز جلو مبلی کمتر است و یا در فاصله دورتری نسبت به مبلمان قرار دارد، باید میز عسلی را نزدیک به مبل قرار دهید و از آن برای پذیرایی استفاده کنید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی

رعایت نکردن فاصله بین میز و مبلمان

یکی دیگر از اشتباهات دکوراسیون مبلمان و میز جلو مبلی این است که نباید فاصله بین آن‎‌ها خیلی زیاد و یا خیلی نزدیک باشد زیرا هر دو مورد اشتباه بوده و موجب جلوه بد دکوراسیون منزل شما می‌‎شود. به طور مثال فاصله کم و نزدیک به هم مبلمان و میز جلو مبلی موجب مسدود شدن مسیر رفت و آمد می‎‌گردد. فاصله دور مبلمان با میز جلو مبلی نیز باعث ایجاد بی نظمی و شلوغی در دکوراسیون منزل و پذیرایی می‎‌شود.

انتخاب میز کنسول متناسب با فضای دکوراسیون

مورد دیگر در خصوص قرار دادن میز کنسول است. این میز باید متناسب با فضای منزل خریداری و انتخاب شود. زیرا میز کنسول معمولاً در راهرو و ورودی منزل قرار می‎‌گیرد. در صورت عدم وجود فضای کافی، قرار دادن میز کنسول، موجب از بین رفتن فضا و مسدود شدن مسیر  رفت و آمد می‌شود. بنابراین فضای منزل را بسیار کوچک و نا منظم نشان می‎‌دهد.

چیدمان پذیرایی

چسباندن مبلمان و میزها به دیوار

سعی کنید در چیدمان مبلمان و میز جلو مبلی یا میز عسلی، آن‌‎ها را به دیوار نچسبانید. بخصوص چسباندن میز عسلی به دیوار در گوشه‌ه‎ایی از پذیرایی، موجب عدم زیبایی دکوراسیون منزل می‌‎شود.

عدم هماهنگی سبک میزها با مبلمان

سعی کنید سبک میز جلو مبلی، عسلی و میز کنسول خود را متناسب با سبک مبلمان خود انتخاب کنید. در این صورت زیبایی دکوراسیون منزل شما دو چندان می‌شود. بطور مثال اگر سبک مبلمان منزل خو را سبک کلاسیک انتخاب کرده‌‎اید، سعی کنید تا سبک میز کنسول خود را هم کلاسیک خریداری کنید. بدین ترتیب هم‎خوانی و هارمونی میان وسایل منزل شما، موجب زیبایی فضای پذیرایی می‌شود.

عدم هماهنگی سبک میزها با مبلمان
اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی | اشتباهات رایج در دکوراسیون پذیرایی | چیدمان پذیرایی

عدم هماهنگی رنگ‌ها

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان پذیرایی، عدم هماهنگی رنگ‎‌ها است. سعی کنید رنگ میز کنسول، میز جلو مبلی و میز عسلی خود را با مبلمان و سایر وسایل منزل هاهنگ کنید. همچنین می‌توانید یک طیف رنگی را انتخاب کنید تا نما و جلوه بهتر و زیباتری به فضای پذیرایی شما بدهد.

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

1 دیدگاه

  1. حیف که دکمه اهدا ندارید! من مطمئناً به این وبلاگ عالی کمک خواهم کرد! حدس می‌زنم فعلاً به نشانه‌گذاری و افزودن فید RSS شما به حساب Google خود بسنده کنم. من مشتاقانه منتظر به روز رسانی های جدید هستم و این وبلاگ را با گروه فیس بوک خود به اشتراک خواهم گذاشت. به زودی صحبت می کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا