توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خواص سوره هامذهبی

خواص سوره زخرف و شناخت فضایل و شان نزول آن

خواص سوره زخرف از دیدگاه بسیار پیامبر اکرم (ص) و امامان بسیار جالب و خواندنی می باشد و شما می توانید با خواندن این سوره بسیاری از بیماری ها و مشکلات خود را درمان کنید.

خواص سوره زخرف و شناخت فضایل و شان نزول آن

خواص سوره زخرف از دیدگاه بسیار پیامبر اکرم (ص) و امامان بسیار جالب و خواندنی می باشد و شما می توانید با خواندن این سوره بسیاری از بیماری ها و مشکلات خود را درمان کنید.

خواص سوره زخرف

خواص سوره زخرف

سوره زخرف در جزء ۲۵ قرآن کریم قرار گرفته است و شصت و سومین سوره از قران کریم می باشد. این سوره از قران کریم جزء سوره های مکی است زیرا در شهر مکه بر پیامبر نازل شده است. تعداد آیات سوره زخرف ۸۹ عدد می باشد و دارای ۸۳۵ کلمه و ۳۷۰۳ حرف می باشد.

سوره زخرف از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)

پیامبر اکرم در رابطه با خواص سوره زخرف مطالب بسیار زیادی را مطرح کرده است و سعی کرده اند تمامی خواصی که این سوره دارد را بیان کنند.

  • پیامبر اکرم (ص) فرموده اند هر کسی این آیه را روی کاغذ نوشته و آن را در آب بشویند و بعد از آب بنوشند زمانی که بیمار شوند دیگر نیازی به دارو نمی باشد و همین طور بدون دارو خوب خواهند شد.
  • ایشان درباره خاصیت دیگری که نوشتن و شستن این سوره در آب دارد بیان کرده اند که اگر فردی دچار صرع شد این آب را بر رویش بپاشند دوباره به هوش خواهد آمد و حالات بد بیماری از او دور می شود.
  • قرائت این سوره از دیدگاه پیامبر اکرم بسیار خوب است. ایشان فرموده اند اگر کسی این سوره را بخواند در ردیف افرادی قرار خواهد گرفت که در آخرت بدون هیچ وارسی و بررسی حسابشان وارد بهشت خواهند شد.

امام باقر (ع) در رابطه با سوره زخرف چه می فرمایند؟

امام باقر (ع)

امام باقر (ع) در رابطه با سوره زخرف می فرمایند هر فردی که این سوره را بخواند می تواند در قبر از شر حشرات و جانوران در امان بماند و فشار قبر او بسیار کم تر از دیگران خواهد شد. ایشان همچنین بیان کرده اند که افراد با خواندن این سوره می توانند در قیامت با دستور خداوند متعال وارد بهشت شده و در آن جاودانه بمانند.

کتاب خواص القرآن

در این کتاب تمامی خواص سوره زخرف آمده است و به طور کلی تمامی آن چه که باید بدانید را برایتان بیان کرده است.

  • این کتاب برای اولین خاصیت این سوره بیان کرده است که باید آن را نوشته و بر زیر سر خود قرار بدهید. یادتان باشد که اگر این کار را انجام بدهید خواب های خوبی خواهید دید و در خواب ایمن هستید.
  • دومین خاصیت این سوره در رابطه با از بین بردن غده های اضافی و بیماری زا می باشد. اگر فردی این سوره را روی آب بخواند و آن را بنوشد می تواند غده های اضافی را از بدن خارج کند.
  • سومین خاصیتی که این سوره دارد این است که می تواند مشتری ها و فروش افراد را افزایش دهد. بهتر است این سوره را با خطی خوش و خوانا نوشته و بر روی دیوار مغازه خود نصب کنید تا سود و درآمد شما افزایش یابد.
  • نوشتن سوره و شستن آن در آب دو فایده بسیار مهم برای فردی که آب را می نوشد دارد. در واقع نوشیدن این آب که سوره زخرف درون آن شسته شده است باعث می شود که همسر شما مطیع تر باشد و بیش تر به حرف هایتان گوش دهد و همچنین نوشیدن این آب برای درمان نفخ شکم بسیار مفید است.

امام صادق و سوره زخرف

امام صادق (ع)

امام صادق (ع) در رابطه با این سوره و خواص آن اطلاعات بسیاری را در اختیارتان می گذارد.

  • ایشان اعتقاد دارند که خواندن این سوره و نوشتن و به همراه داشتن آن می تواند شما را از شر و بدی ها دور نگه دارد.
  • خاصیت دیگر این سوره برای درمان سوء هاضمه و معده درد می باشد و می تواند در کم ترین زمان آن ها را درمان کرده و شما را از درد رهایی بخشد.
  • اگر در خواب خود ببینید که این سوره را می خوانید از دیدگاه امام صادق خواب شما تعبیر بسیار خوبی دارد و نشان می دهد که شما راستگو هستید و بیش تر از دیگران به دنبال انجام دادن کار های خیر و نیک می باشید.

نکته : یادتان باشد که همه چیز دست خداوند می باشد و نیاز است تا به این سوره و خداوند اعتقاد کامل و یقین داشته باشید تا بتوانید از خاصیت این سوره بهره مند شوید اگر اعتماد و ایمان قلبی نداشته باشید نباید انتظار برآورده شدن خواسته هایتان را با خواندن این سوره از قرآن کریم داشته باشید.

ختم ابجدی سوره زخرف

ختم ابجدی

جالب است بدانید که خم ابجدی این سوره ۹۲۵ بار می باشد. در واقع شما برای بدست آوردن رحمت و مغفرت خداوند باید ۹۲۵ بار این سوره را بخوانید تا بتوانید در آخرت بدون حسابرسی وارد بهشت شده و از بودن در آن لذت ببرید. این وعده خداوند در آیاتی از این سوره آمده است و شما می توانید برای اطمینان بیش تر این سوره را یک بار خوانده و آیات آن را با دقت معنا کرده تا این وعده خداوند را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که زخرف به معنای هر میوه خیر می باشد و در این سوره نیز به معنای این کلمه اشاره ویژه ای شده است.

شان و نزول سوره زخرف

این سوره از سوره های مکی می باشد ولی بسیاری از مفسرانی که در رابطه با آیه ۴۵ این سوره گفتگو کرده اند بدین نتیجه رسیده اند که این آیه تنها آیه ای می باشد که مدنی بوده زیرا این آیه به داستان معراج اشاره می کند و همین امر می تواند نشانه ای متناسب با مدنی بودن آیه باشد. از دیگر سوره های مکی می توان به سوره حمد، سوره ناس و سوره یس اشاره کرد.

خواص سوره زخرف

دسته بندی مباحث سوره زخرف

خواص سوره زخرف بسیار زیاد است و با استناد به گفته امامان و پیامبر اکرم (ص) می توانید از خواص این سوره بهره مند شوید. در ادامه مباحثی را که در این آیه گنجانده شده است را برایتان بررسی خواهیم کرد.

اهمیت قرآن و نبوت

ابتدایی ترین مبحث این سوره اعتقاد به قرآن کریم و نبوت می باشد. این سوره در ابتدا از برخورد افراد نادان در برابر این کتاب سخن می گوید و مجازاتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است را نیز بیان می کند.

توحید

دومین بخش این سوره را توحید تشکیل می دهد. در واقع توحید از کلمه وحد نشات می گیرد و اشاره به یگانگی خداوند می کند. در ادامه این بخش نعمت های مختلفی را می شمارد که خداوند به انسان عطا کرده است و انسان باید شکرگزار آن ها باشد.

دسته بندی مباحث سوره زخرف

مبارزه با شرک

بخش سوم این سوره از قران کریم را مبارزه با شرک و بت پرستی در بر گرفته است. در واقع این آیه بیان می کند که افراد باید با تقلید های کورکورانه خود و خرافاتی مانند تنفر از دختران و زنده به گور کردن آن ها مبارزه کنند و مردم را از سردرگمی نجات دهند.

عبرت آموزی

در بخش چهارم این سوره برای این که مردم دوباره همان کار های گذشتگان خود را تکرار نکنند یک سری از بالا هایی که بر سر قوم مخالف پیامبران آمده است را بیان کرده و بیش تر بر زندگی حضرت ابراهیم (ع)، حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) تاکید کرده است و خواسته تا مردم دوباره اشتباه آن ها را تکرار نکنند و از سرنوشت آن ها عبرت بگیرند.

معاد

در بخش پنجم مبحثی مهم و کاربردی به نام معاد مطرح می شود. در واقع این سوره بیان می کند که معاد وجود داشته و پاداش هر کارتان را خواهید گرفت. در واقع در این بخش بیش تر بر پاداش قوم کفار تاکید شده است و آتش دوزخ به آن ها وعده داده شده است.

معاد در سوره زخرف

ارزش های باطل

یکی از مهم ترین بخش های این سوره همین ارزش های باطل می باشد. در واقع اگر این آیات را خوب ارزیابی کنید خواهید دید که بیش تر افراد بر اساس ارزش های باطلی که دارند دچار مشکلات و کفر ورزیدن می شوند و انتظار دارند که قرآن بر یک فرد پولدار و ثروتمند نازل شود. در برخی از آیات این سوره این گونه افراد به شدت مورد سرزنش و سرکوفت قرار می گیرند و ارزش های والا در این آیات مشاهده خواهد شد.

پند و اندرز

این بخش از سوره زخرف در بیش تر سوره ها وجود دارد و بیش تر برای تاکید به موارد گفته شده آمده است و همین مورد هفتم تکمیل کننده تمامی مباحثی می باشد که گفته شد و می تواند بیش ترین تاثیر را بر خواننده آیات گذاشته و او را به راه راست هدایت کند.

پند و اندرز در انتهاب سوره زخرف

اگر بتوانید تمامی سوره های قرآن را که می خوانید معنا کرده و تفسیر آن را بخوانید می توانید از تمامی کار های گفته شده که پاداش آن ها عذاب الهی است دوری کرده و زندگی بهتری برای خود بسازید. در واقع اعتقاد داشتن به آن چیزی که می خوانید اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند مسیر زندگی شما را تغییر داده و در جهت پیشرفتتان به شما کمک کند. تمامی خواص سوره زخرف که گفته شد واقعی هستند و در صورتی می تواند بر زندگی شما اثر داشته باشند که به آن ها اعتقاد و ایمان قلبی داشته باشید در غیر این صورت هیچ تغییری در زندگی احساس نخواهید کرد.

منبع : آرگا

arga-mag.com

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا