توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی یخچالی خوشمزه بدون نیاز به فر

کیک کدو حلوایی یخچالی یکی از انواع کیک های ساده خانگی است که بدون نیاز به فر درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کدو حلوایی یخچالی در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

طرز تهیه کیک کدو حلوایی یخچالی خوشمزه بدون نیاز به فر

 

طرز تهیه کیک کدو حلوایی یخچالی , کیک یخچالی با کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی یخچالی یکی از انواع کیک های ساده خانگی است که بدون نیاز به فر درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کدو حلوایی یخچالی در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

مواد لازم کیک کدو حلوایی یخچالی
بیسکوئیت پتی بور ۲ بسته
شیر ۱ لیتر
پودر نشاسته ذرت ½ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
پوره کدو حلوایی ۳ پیمانه
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
دارچین ۱ قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ½ قاشق چایخوری
پودر جوزهندی ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کدو حلوایی یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک کدو حلوایی خوشمزه به روش یخچالی ابتدا نصف بسته بیسکوئیت را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و آنرا به آرامی با گوشتکوب پودر می کنیم. در ادامه نشاسته را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر دارچین را به همراه پودر هل، پودر زنجبیل و پودر جوزهندی به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه شیر را کم کم اضافه کرده و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شده و گلوله نشوند.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا غلیظ شوند. پس از اینکه مواد کمی غلیظ شدند، پوره کدو حلوایی را به همراه خامه به قابلمه اضافه کرده و مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک ظرف مستطیلی انتخاب می کنیم و یک لایه بیسکوئیت در کف آن می چینیم. در ادامه مقداری از کرم را روی بیسکوئیت ها می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا روی کرم را صاف می کنیم، سپس مجددا یک لایه دیگر بیسکوئیت روی کرم می چینیم. مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون ظرف می ریزیم، سپس روی مواد را با باقیمانده کرم به طور کامل پوشش می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله بیسکوئیت پودر شده را به صورت پخش روی کیک می ریزیم، سپس کیک را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا منسجم و خنک شود. در نهایت کیک را به صورت دلخواه برش زده و سرو می کنیم.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا