توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خواص سوره هامذهبی

خواص سوره غافر و برکات قرائت آن در زندگی

سوره غافر یکی از سوره هایی می باشد که دارای خواص بسیاری است و می تواند در زندگی شما تاثیرات بسیار زیادی بگذارد. در ادامه تمامی خاصیتی که این سوره برای شما به همراه دارد را بیان می کنیم.

خواص سوره غافر و برکات قرائت آن در زندگی

خواص سوره غافر و برکات قرائت آن در زندگی سوره غافر یکی از سوره هایی می باشد که دارای خواص بسیاری است و می تواند در زندگی شما تاثیرات بسیار زیادی بگذارد. در ادامه تمامی خاصیتی که این سوره برای شما به همراه دارد را بیان می کنیم.

خواص سوره غافر

خواص سوره غافر

دانستن خواص سوره های قرآنی به شما کمک می کند تا بتوانید با استفاده از آن ها در زندگی خود به سعادت برسید و زندگی خود را تغییر دهید. سوره غافر نیز یکی از سوره های با فضیلتی است که در زندگی تاثیرات بسیاری به همراه دارد. از نام های دیگر این سوره می توان به مومن و الطول اشاره کرد. این سوره یکی از سوره هایی می باشد مکه در مکه نازل شد و به سوره مکی مشهور است. سوره غافر دارای ۸۵ آیه است و چهلمین سوره از قرآن کریم می باشد. در ادامه خواص این سوره را از دیدگاه پیامبر (ص) و امام صادق (ع) بیان خواهیم کرد.

پیامبر اکرم (ص)

  • در روایتی که از ایشان به جای مانده است بیان شده که ایشان فرموده اند هر کس بتواند این سوره را قرائت کند روح تمامی پیامبران و صدیقان و مومنان برای فرد درود می فرستند و برایش طلب آمرزش می کنند. بهتر است حداقل یک بار این سوره را در طول عمر خود قرائت کنید تا بتوانید در آخرت شفاعت پیامبران و مومنان داشته باشید.
  • یک روایت دیگر از ایشان وجود دارد که بیان می کند زمانی که به عوالم دیگر سفر کرده بودند فرشتگانی را دیدند که در حال قرائت این سوره بودند و این مورد می تواند یکی از بهترین نشانه هایی باشد که خواص و برکت این سوره را به شما نشان می دهد.
  • آخرین روایتی که از پیامبر اکرم به جای مانده است و در تفسیر البرهان آمده است این است که پیامبر فرموده اند هر کسی که این سوره را قرائت کند در روز قیامت خداوند هنوز به بنده اش امیدوار خواهد بود و آن چه را که وعده داده است به افرادی که ترس از آخرت داشتند عطا کند به این بنده نیز عطا خواهد کرد.

روایت امام صادق (ع) در مورد سوره غافر

امام جعفر صادق (ع)

ایشان اعتقاد داشتند که اگر هر شب بتوانید این سوره از قرآن کریم را بخوانید در آینده و آخرت شما تاثیرات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. در واقع با خواندن این سوره خداوند گناهانی که شما مرتکب آن شده اید و گناهانی را که در آینده مرتکب خواهید شد را می بخشد. بهتر است برای مورد لطف و بخشش قرار گرفتن از سمت خداوند خواندن این سوره را از یاد نبرید.

برکات سوره غافر

حال که خواص سوره غافر را می دانید بهتر است یک سری از فواید و برکاتی که استفاده از این سوره دارد را برایتان بیان کنیم تا بتوانید با کاربرد های این سوره آشنا شوید.

افزایش مال

اگر این سوره را بر روی کاغذی بنویسید و آن را بر در باغ خود آویزان کنید قطعا باغ پر محصولی خواهید داشت و اگر این سوره را در محل کار خود ببرید و بر روی دیواری نصب کنید خرید و فروش شما دو برابر می شود و مال و اموال بسیاری کسب خواهید کرد. روایتی از امام صادق (ع) وجود دارد که بیان می کند اگر کسی بتواند در شب بنویسد و آن را در باغ ببرد منجر به سرسبزی و روزی بسیار زیاد خواهد شد و اگر بر بالین بیماری این سوره بنویسید و بگذارید زیر بالشت او بیماری اش هر چه که باشد بهبود می یابد و می تواند به زندگی خود بازگردد.

برکات سوره غافر

درمان دمل

اگر مدت ها است از دمل های چرکین خود رنج می برید و هیچ راهی برای درمان آن پیدا نمی کنید می بایست این سوره را بنویسید تا این مشکل شما رفع شود. یادتان باشد که این روایتی از امام صادق (ع) می باشد.

دور شدن از ناخوشایندی ها

فواید دیگری که این سوره دارد این است که می تواند شما را از ناخوشی ها و بدی ها دور نگه دارد و زندگی شما را بهبود می بخشد. پیامبر اکرم (ص) فرموده اند اگر فردی بتواند سوره ۱ تا ۳ سوره غافر را به همراه آیه الکرسی و سوره حمد بخواند از تمام ناخوشی ها و بدی ها دور می ماند و می تواند زندگی بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.

منبع : آرگا

arga-mag.com

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا