توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
مذهبینمازها

خواندن نماز استغاثه

خواندن نماز استغاثه یکی از مهم ترین نمازهایی می باشد که می توانید آن را بخوانید و از فوایدی که دارد در زندگی خود بهره مند شوید. برای خواندن این نماز روش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید از هر روشی که دوست دارید این نماز را بخوانید. در ادامه هر دو روش خواندن این نماز را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خواندن نماز استغاثه

خواندن نماز استغاثه یکی از مهم ترین نمازهایی می باشد که می توانید آن را بخوانید و از فوایدی که دارد در زندگی خود بهره مند شوید. برای خواندن این نماز روش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید از هر روشی که دوست دارید این نماز را بخوانید. در ادامه هر دو روش خواندن این نماز را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 خواندن نماز استغاثه

روش های خواندن نماز استغاثه

در مطالب قبلی شما را با نحوه خواندن نماز غفلیه و نماز توبه آشنا کردیم و در ادامه قصد داریم شما را با نحوه خواندن نماز استغاثه آشنا خواهیم کرد. این نماز فواید بسیار زیادی دارد و می تواند در رفع مشکلات و گرفتاری هایتان بسیار کارگشا باشد. داستان ها و روایت های بسیار زیادی وجود دارد که نشان می دهد این نماز می تواند حل نشدنی ترین مشکلات را حل کرده و حتی می تواند دعواهای بزرگ را نیز ختم به خیر کند. این نماز از سمت بسیاری از مراجع تقلید برای مردم سفارش شده است و بیشترین توصیه را آیت الله بهجت به مردم داشتند و از مردم می خواستند که این نماز را فراموش نکنند.

روش اول خواندن نماز

  • برای این که این نماز را بخوانید ابتدا باید دو رکعت نماز مستحبی بخوانید. بعد از این که نماز شما تمام شد باید ۳۰ بار تکبیر بگویید و تسبیحات حضرت زهرا را به جا بیاورید.
  • بعد از این که ذکر تسبیحات حضرت زهرا تمام شد باید به سجده رفته و ۱۰۰ بار آیه زیر را بخوانید.

یا مَوْلاتى یا فاطِمَهُ اَغیثینی

  • صورت خود را به سمت راست بر روی زمین بگذارید و ذکر زیر را ۱۰۰ بار بگویید.

یا مَوْلاتى یا فاطِمَهُ اَغیثینی

  • طرف چپ صورت خود را نیز بر روی زمین بگذارید و آیه زیر را ۱۰۰ بار دیگر بگویید.

یا مَوْلاتى یا فاطِمَهُ اَغیثینی

  • بعد از این که طرف چپ صورت را نیز تمام کردید باید یک بار دیگر به سجده رفته و آیه یا مَوْلاتى یا فاطِمَهُ اَغیثینی را ۱۱۰ بار دیگر نیز بگویید.
  • بعد از این که ذکر شما تمام شد باید حاجت خود را به صورت کامل بیان کنید تا اگر خداوند صلاح بدانند این حاجبت برآورده شود.

روش دوم نماز استغاثه

روش دوم

این روش را آیت الله مکارم شیرازی در کتاب خود بیان کرده است و اندکی با شیوه ای که در روش قبلی گفته شده است متفاوت می باشد. در ادامه شما را با این روش نیز آشنا خواهیم کرد.

  • برای خواندن این نماز ابتدا باید و رکعت نماز بخوانید.
  • بعد از این که نماز تمام شد به سجده بروید و ۱۰۰ بار ذکر یا فاطمه را برای خود زمزمه کنید.
  • سپس سر خود را به طرف راست بر روی زمین قرار داده و ۱۰۰ بار نیز در این حالت ذکر یا فاطمه را زمزمه کنید.
  • این کار را برای سمت چپ صورت نیز تکرار کنید.
  • بعد از این که ذکر های سمت چپ صورت تمام شد باید دوباره به سجده رفته و ۱۱۰ بار ذکر یا فاطمه را زمزمه کنید.
  • بعد از این که این ذکر ها را به پایان رساندید باید ذکر دیگری را بخوانید که این ذکر را برایتان می نویسیم.

یا آمِناً مِنْ کُلِّ شَیْى ءٍ وَ کُلُّ شَیْى ءٍ مِنْکَ خآئِفٌ حَذِرٌ اَسْئَلُکَ بِاَمْنِکَ مِنْ کُلِّ شَىْءٍ وَ خَوْفِ کُلِّ شَىْءٍ مِنْکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ. وَ اَنْ تُعْطِیَنى اَماناً لِنَفْسى وَ اَهْلى وَ مالى وَ وَلَدى حَتّى لا اَخافَ اَحَداً وَ لا اَحْذَرَ مِنْ شَىْءٍ اَبَدَاً اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْى ءٍ قَدیرٌ.

سند اعتبار بخش نماز استغاثه

سند اعتبار نماز استغاثه

خواندن نماز استغاثه می تواند به رفع گرفتاری ها و از بین رفتن مشکلات به شما کمک کند و افراد بسیار زیادی آمده اند و در طول تاریخ از این نماز تعریف کرده اند و روایات بسیار زیادی برای این نماز وجود دارد که نشان می دهد بهترین راه برای حل شدن مشکلات لاینحل می باشد و شما می توانید گرفتاری های خود را با استفاده از این نماز رفع کنید.

بسیاری از افراد فکر می کنند که این نماز سجده به حضرت زهرا (س) می باشد که کاملا اشتباه است و شما به درگاه خداوند سجده می کنید. در جواب این که چرا خواسته های خود را از خداوند نمی توانیم طلب کنیم باید بدانید که حضرت زهرا (س) از برگزیدگان خداوند می باشند و زمانی که حاجتی داشته باشیم می توانیم با واسطه کردن ایشان نزد خداوند به خواسته و حاجت خود برسیم.

منبع : آرگا

 

arga-mag.com

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا