توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی های خودرو

با ۱۰ لیموزین گران قیمت جهان آشنا شوید

با ۱۰ لیموزین گران قیمت جهان آشنا شوید

خودروهای لیموزین از جمله لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شوند، خودروهایی که به طور معمول مورد استفاده اشخاص عادی یا حتی خاص قرار نمی‌گیرند و تنها در موقعیت‌های ویژه از وجود آن‌ها استفاده می‌شود. شاید به همین دلیل است که خودروهای لیموزین در نظر مردم عادی جذابیت خاصی دارد.
با ده لیموزین گران قیمت جهان آشنا شوید


سیرافی ها| سرویس خودرو –
 نخستین خودروی لیموزین در سال ۱۹۰۲ میلادی ساخته شد. خودرویی که برخلاف بسیاری از محصولات مشابه جایگاه ویژه و سر پوشیده‌ای را برای سرنشینان اصلی خود تدارک دیده بود و در عوض، راننده در اتاقکی رو باز کار خود را انجام می‌داد. در واقع از همان ابتدای خلقت لیموزین، یکی از وجوه افتراق آن با سایر خودرو‌ها در جدا بودن جایگاه راننده با محل نشستن سرنشینان اصلی خودرو خلاصه می‌شد. خصلتی که طراحان لیموزین آن را از ویژگی مشابه در کالسکه‌ها الهام گرفته بودند و هنوز هم یکی از شاخصه‌های اصلی این خودرو به شمار می‌رود.

در حال حاضر یکی از ویژگی‌های مهم خودرو‌های لیموزین دراز بودن طول آن‌ها نسبت به سایر خودرو‌های معمولی است. خصلتی که این خودرو‌های لوکس و گران قیمت را بیش از اتومبیل به قایق یا واگن تجملی قطار شبیه می‌سازد. با این حال در ابتدای کار و در آغاز تولید خودرو‌های لیموزین، این محصولات آن چنان هم طول و دراز نبودند و تفاوت چندانی با چهار چرخ‌های معمولی مبتنی بر نیروی اسب بخار نداشتند.

نمای داخلی لیموزین
در واقع نخستین لیموزین کشیده و دراز در سال ۱۹۲۸ میلادی توسط یک کارخانه‌ی ساخت واگن و کالسکه در آمریکا به نام آرمبراستر تولید شد. کاربرد اصلی این خودرو و سایر خودرو‌های لیموزین مشابه در آغاز کار بر جا به جایی خوانندگان و نوازندگان فعال در گروه‌های مطرح موسیقی تمرکز داشت. گروه‌هایی که برای برگزاری کنسرت یا اجرای برنامه در نقاط مختلف کشور و جا به جا شدن میان این نقاط به خودرو‌هایی با اندازه‌ای بزرگ‌تر از حالت عادی نیاز داشتند تا بتوانند علاوه بر خود، ساز‌ها و سایر ابزار آلات موسیقی خود را هم جا به جا کنند.

لیموزین کلاسیک

با این حال کاربرد اصلی خودرو‌های لیموزین تنها بر جا به جایی گروه‌های موسیقی مطرح و شناخته شده میان نقاط مختلف محدود نماند و این کاربرد در طول زمان به تدریج گسترش یافت. در حال حاضر خودرو‌های لیموزین از ویژگی‌های لوکس و اشرافی برخوردار هستند و بیش از هر چیز در مراسم رسمی نظیر ازدواج، عزاداری، جا به جایی مقامات دولتی یا سیاسی رده بالا، رویداد‌های مربوط به فرش قرمز ستارگان دنیای هنر و مواردی از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 از سوی دیگر به دلیل قیمت بالای خودرو‌های لیموزین، این خودرو‌ها معمولا به شکل چندان گسترده‌ای توسط قشر متوسط جامعه خرید و فروش نمی‌شوند و در عوض بازار اجاره‌ی این خودرو‌ها رونق فراوانی در بسیاری از کشور‌ها دارد. با این حال خرید و فروش خودرو‌های لیموزین از رونق قابل توجهی میان افراد حاضر در قشر مرفه جوامع مختلف برخوردار است. به گونه‌ای که در حال حاضر گردش مالی صنعت تولید خودرو‌های لیموزین به صورت سالیانه بیش از چهار میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بر این اساس جای تعجبی وجود ندارد که چرا خودرو‌های لیموزین به طور متوسط و معمول از قیمت گزافی برخوردار هستند. از همین رو در ادامه‌ی مطلب پیش رو به معرفی ده لیموزین لوکس و گران قیمت جهان خواهیم پرداخت. خودرو‌های خاصی که برخی از آن‌ها تا کنون تنها تعداد معدودی از مردم جهان را به فضای داخل خود راه داده‌اند.

لیموزین شماره 10: ZiL 4112R

لیموزین روسی

لیموزین مدل ZiL 4112R حدود دویست هزار دلار گران‌تر از دو مدل مرسدس بنز S600 Pullman Guard  و استون مارتین Lagonda Taraf ارزش‌گذاری شده است و در مجموع قیمتی معادل با ۱.۲ میلیون دلار دارد. از همین رو شاهد قرار گرفتن آن در جایگاه دهم لیست گران قیمت‌ترین خودروهای لیموزین جهان هستیم.  

از قرار معلوم نسخه‌ی آزمایشی ZiL 4112R در ابتدا قرار بود به عنوان لیموزین اختصاصی رییس جمهور روسیه مورد استفاده قرار گیرد. اما در نهایت ولادیمیر پوتین این خودروی لوکس را نپسندید و به سراغ مدل اشرافی‌تر و گران قیمت‌تری رفت. در هر حال این موضوع چیزی از ذات لوکس و اشرافی ZiL 4112R نمی‌کاهد و این خودروی گران قیمت با بهره‌مندی از موتور ۷.۷ لیتری مدل V8 خود که حداکثر توانی معادل با ۴۰۰ اسب بخار ایجاد می‌کند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۲۰۱ کیلومتر در ساعت را برای رانندگان فراهم می‌نماید، از جمله گران قیمت‌ترین لیموزین‌های حال حاضرجهان محسوب می‌شود.  


لیموزین شماره 9: Royal Million Euro Mini

لیموزین شاهزاده خانم قزاق

شاید بتوان علاوه بر قیمت ۱.۳۵ میلیون دلاری لیموزین مدل Royal Million Euro Mini رنگ صورتی این خودرو را هم از دیگر نکات جالب توجه آن به حساب آورد. رنگی که معمولا خانم‌ها توجه ویژه‌ای به آن دارند و در مجموع یک رنگ زنانه به شمار می‌رود. بنابراین ناگفته پیدا است که این لیموزین به یک خانم ثروتمند تعلق دارد.

در واقع خودروی Royal Million Euro Mini لیموزین شخصی شاهزاده خانم قزاقستان به شمار می‌رود. خودروی لوکس و مجللی که در طراحی آن از طلای خالص و کریستال‌های گران قیمت تزیینی استفاده شده است. به هر حال همان گونه که شاهزاده خانم‌های حاضر در قصه‌های هزار و یک شب از تخت‌های روان آن چنانی برخوردار بودند، شاهزاده‌های زن و مرد جهان معاصر نیز برای نشان دادن مکنت و ثروت خود به دیگران سراغ تخت‌های روان چهار چرخ اشرافی و تجملی می‌روند.


  لیموزین شماره 8: Maybach 62 Landaulet

لیموزین روباز

معمولا در خودروهای لیموزین شاهد کنار رفتن سقف خودرو و بهره‌مندی سرنشینان از ویژگی‌های مربوط به خودروهای کروکی نیستیم. اما در خودروی Maybach 62 Landaulet این سنت دیرینه شکسته شده است و سرنشینان خوش شانس حاضر در آن می‌توانند از هوای آزاد لذت ببرند و سرخوشی ناشی از مال و ثروت فراوانشان را در باد رها سازند.

به طور کل لیموزین Maybach 62 Landaulet یک خودروی اختصاصی مجلل و منحصر به فرد که متعلق به شخص خاصی باشد به شمار نمی‌رود و هر کدام از افرادی که توانایی خرید آن را داشته باشند می‌توانند نشستن روی صندلی‌های این خودرو را امتحان کنند. البته برای پس دادن این امتحان هزینه‌ی قابل توجهی لازم است و به منظور در اختیار داشتن این لیموزین لوکس و روباز باید مبلغی معادل ۱.۴ میلیون دلار از جیب یا حساب بانکی خرج کرد. به هر حال Maybach 62 Landaulet در حال حاضر یکی از مجلل‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای لیموزین در جهان به شمار می‌رود. محصولی که علاوه بر امکانات متعددی که در دل خود جای داده، به قابلیت کنار رفتن کامل سقف نیز مجهز است.


 لیموزین شماره 7: Cadillac One The Beast

لیموزین ترامپ

خودروی Cadillac One The Beast رقمی در حدود صد هزار دلار گران‌تر از لیموزین مدل Maybach 62 Landaulet بوده و قیمتی معادل ۱.۵ میلیون دلار دارد. جالب این جاست که با رقم صد هزار دلار می‌توان حداقل دو خودروی سواری کاملا رده بالا و فول آپشن را خریداری کرد.

اما نکته‌ی جالب‌تر در رابطه با Cadillac One The Beast آن است که این لیموزین به رییس جمهور آمریکا یعنی دونالد ترامپ اختصاص دارد. بر همین اساس این خودرو علاوه بر بهره‌مند بودن از ویژگی‌های مهمی که اکثر خودروهای لیموزین لوکس و گران قیمت جهان از آن برخوردار هستند، به قابلیت‌های مهم دیگری نیز مجهز است. از میان قابلیت‌های مذکور می‌توان به مقاومت این لیموزین در برابر حملات موشکی و شیمیایی اشاره کرد. ضمن آن که لیموزین اختصاصی رییس جمهور آمریکا به طور کامل ضد گلوله است. قابلیت‌هایی که در ترکیب با یکدیگر از Cadillac One The Beast یک تانک رده بالای لوکس و گران قیمت ساخته‌اند. به هر حال خصلت مقاوم بودن نسبت به حملات مختلف نظامی جزو ویژگی‌های معمول و مرسوم یک لیموزین به شمار نمی‌رود. شاید به همین جهت است که نمی‌توان Cadillac One The Beast را یک لیموزین عادی و معمولی قلمداد کرد.


لیموزین شماره 6: The Midnight Rider

لیموزین تریلی نما

خودروی The Midnight Rider را شاید بتوان عجیب‌ترین لیموزین حاضر در این لیست لقب داد. خودرویی که در نگاه نخست هیچ شباهتی به لیموزین ندارد و بیش از هر چیز به یک تریلی لوکس شبیه است. با این حال این خودروی ۲.۵ میلیون دلاری در ردیف گران قیمت‌ترین خودروهای لیموزین حال حاضر جهان قرار گرفته است.

از جمله نکات جالب این خودرو که در نام آن نیز نمود یافته است، می‌توان به فضای داخل آن اشاره کرد که بیش از هر چیز به یک کلوپ یا کلاب شبانه شباهت دارد. این فضای مجلل و دل‌باز به راحتی چهل نفر را در دل خود جا می‌دهد و به یک بار اختصاصی صرف نوشیدنی نیز مجهز است. در مجموع مهم‌ترین نکته‌ی مثبت The Midnight Rider آن است که صاحبان خود را از لزوم داشتن محل زندگی بی‌نیاز می‌کند و خود به یک محل زندگی هیجان انگیز برای آنان تبدیل می‌شود.


لیموزین شماره 5: Rolls Royce Phantom Limo

لیموزین با دفتر کار

آن دسته از افراد ثروتمندی که کار و فعالیت مداوم شبانه روزی را به تفریح و خوش‌ گذرانی ترجیح می‌دهند، می‌توانند به جای تریلی لیموزین نمای The Midnight Rider به سراغ یک لیموزین واقعی و اشرافی به نام Rolls Royce Phantom Limo بروند. محصولی که قیمتی معادل ۳.۸ میلیون دلار دارد و در فضای داخلی خود یک دفتر کار کاملا مجهز را با تمام ملزومات آن در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

در واقع Rolls Royce Phantom Limo بیش از هر چیز به کار آن دسته از تاجرانی می‌آید که اکثر اوقات روز را در حال جا به جایی میان مناطق مختلف شهری سپری می‌کنند و همواره باید به یک دفتر کار مجهز و راحت دسترسی داشته باشند. به طور کل می‌توان ادعا کرد که نام رولز رویس همواره خودروهای با کلاس، خوش کیفیت و تجملاتی را به ذهن متبادر می‌کند و خودروی Rolls Royce Phantom Limo نیز درست در همین مسیر حرکت کرده است.


لیموزین شماره 4: The American Dream

لیموزین رویایی

خودروی The American Dream را می‌توان یکی از عجیب‌ترین خودروهای لیموزین حاضر در این لیست قلمداد کرد. این خودرو که نام رویای آمریکایی را به دنبال خود یدک می‌کشد در عمل نسخه‌ی ویژه‌ای از کادیلاک الدورادو به شمار می‌رود که با شخصی‌سازی‌های صورت گرفته تغییر شکل داده است و به طور کل درازترین لیموزین حال حاضر جهان نیز محسوب می‌شود.  

این لیموزین گران قیمت که از ارزشی معادل ۴ میلیون دلار برخوردار است، حدود ۳۰.۵ متر طول دارد و علاوه بر برخورداری از یک جایگاه جمع و جور مختص به فرود هلی‌کوپتر در فضای خارجی انتهای خودرو، از یک جکوزی اختصاصی نیز در فضای درون کابین خود بهره می‌برد. در مجموع لیموزین رویای آمریکایی را می‌توان به عنوان یک خودروی لوکس و منحصر به فرد و محصولی باب طبع کلکسیونر‌های ثروتمند برشمرد که امکان دسترسی به آن تها برای تعداد اندکی از ثروتمندان جهان مهیا است.


لیموزین شماره 3: Batmobile Limousine

لیموزین بت موبیل

همان گونه که از نام Batmobile Limousine بر می‌آید این لیموزین خاص و منحصر به فرد، خودروی گران قیمت و پر زرق و برقی است که باب طبع هواداران شخصیت بتمن یا مرد خفاشی طراحی شده است. خودرویی با تمام جزییات مربوط به مَرکب اختصاصی بتمن یا همان بت‌موبیل که قطعا مورد توجه هواداران این ابرقهرمان مشهور قرار خواهد گرفت.

همان گونه که شخصیت بتمن یا بروس وین در کتاب‌های مصور شرکت دی سی کامیک یک مرد ثروتمند و خوش‌گذران به تصویر کشیده شده است، صاحبان لیموزین منحصر به فرد Batmobile Limousine نیز می‌توانند با در اختیار داشتن این خودرو نظیر همان خصوصیات را تجربه کنند. البته برای محقق ساختن این تجربه پرداخت مبلغی معادل ۴.۲ میلیون دلار لازم است که به طور قطع پول چندان کمی نیست.


لیموزین شماره 2: Custom Gold Plated Rolls Royce Silver Spur Limo

لیموزین طلایی

اگر لیموزین اختصاصی بتمن را یک خودروی گران قیمت و تجملاتی می‌دانید، بد نیست نگاهی هم به خودروی اختصاصی پادشاه برونئی بیاندازید. لیموزین منحصر به فردی که او در جشن ازدواج خود بر آن سوار بود و همراه با همسرش برای تماشاچیان دست تکان می‌داد.

به طور حتم ارزش ۱۴ میلیون دلاری این لیموزین اختصاصی مبلغی نیست که هر پادشاهی قادر به پرداخت آن باشد. شاید از خود بپرسید که مگر این خودرو از طلا ساخته شده است که از چنین قیمت گزافی بهره می‌برد؟ جالب این جا است که پاسخ این پرسش مثبت است و در طراحی بدنه و رینگ‌های این لیموزین اختصاصی از مقادیر فراوانی طلای ۲۴ عیار استفاده شده است. به هر حال مفهوم عبارت دارندگی و برازندگی را می‌توان به طور عملی در لیموزین ۱۴ میلیون دلاری پادشاه برونئی به نظاره نشست.


لیموزین شماره 1: Bentley State Limousine

لیموزین سلطنتی

به طور حتم تنها خودروی لوکسی که قادر است پشت لیموزین گران‌قیمت پادشاه برونئی را به خاک بمالد، لیموزین یک پادشاه دیگر است. البته بهتر است بگوییم لیموزین یک ملکه که بسیاری از مردم جهان او را می‌شناسند.

این لیموزین ۱۵.۱۷ میلیون دلاری که از ظاهر چندان درگیر کننده‌ای هم برخوردار نیست به ملکه‌ی انگلستان اختصاص دارد و با نام Bentley State Limousine شناخته می‌شود. در واقع این نسخه‌ی ویژه و سلطنتی از خودروی بنتلی خودروی اختصاصی ملکه الیزابت به شمار می‌رود که تنها در موقعیت های خاصی از وجود آن استفاده می‌شود. به طور کل می‌توان گفت که به غیر از ملکه‌ی کهنسال بریتانیا و برخی از نزدیکان او، تعداد اندکی از افراد سرشناس جهان تا کنون شانس سوار شدن بر این خودروی لوکس و گران‌قیمت را یافته‌اند.

  

رضا حسینی

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا